ΕΚΠΟΙΖΩ: Εξτρά χρεώσεις άσχετες με το ηλεκτρικό ρεύμα, ταλαιπωρούν και «φουσκώνουν» λογαριασμούς

«Εμπεριέχονται δεκαεπτά χρεώσεις σε κάθε λογαριασμό! Μόνο τέσσερις έχουν σχέση με την κατανάλωση»!

«Οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι αν οργανωθούμε έχουμε πολύ δύναμη…», τόνισε ως καλεσμένη στο ραδιοφωνικό μαγκαζίνο του Ράδιο ΕΝΑ και του Ηλία Κουτσερή, η δικηγόρος και Αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ, της «Ένωσης Καταναλωτών- Η Ποιότητα Της Ζωής», Παναγιώτα Καλαποθαράκου, για να μιλήσει για τις αυξήσεις στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας, την Ένωση, αλλά και τα δικαιώματα των καταναλωτών απέναντι στις διάφορες εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας.
Όπως αναφέρθηκε αρχικά στη συζήτηση, η αύξηση των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας αποτελεί ένα από τα βασικά θέματα, το οποίο προϋπήρχε αλλά διογκώθηκε περισσότερο το τελευταίο διάστημα, ειδικά με την εμφάνιση της πανδημίας και με την μείωση των εισοδημάτων. Όπως ανέφερε η κα. Καλαποθαράκου : «Οι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος εμπεριέχουν διάφορες χρεώσεις άσχετες με το ηλεκτρικό ρεύμα με αποτέλεσμα να αυξάνει και να φουσκώνει ο λογαριασμός πάρα πολύ. Έρχονται λογαριασμοί με 300, 500, 600 ευρώ στους καταναλωτές που το εισόδημά τους είναι πάρα πολύ περιορισμένο».
Θέμα συζήτησης όμως για την Αντιπρόεδρο, εκτός από το εισόδημα, αποτελούν και οι άνευ λόγου ύπαρξης χρεώσεις, που δεν έχουν σχέση με το ηλεκτρικό ρεύμα καθ’ αυτό. «Εμπεριέχονται δεκαεπτά χρεώσεις σε κάθε λογαριασμό, εκ των οποίων αυτές που έχουνε σχέση με το ηλεκτρικό ρεύμα είναι τέσσερις με πέντε. Τα υπόλοιπα είναι άσχετα. Παραδείγματος χάριν είναι η ΕΡΤ και τα δημοτικά τέλη ή αφορούν υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, οι λεγόμενες ρυθμιζόμενες χρεώσεις ή ανανεώσιμες πηγές ενέργειας».

Να καταργηθούν χρεώσεις

«Κάνουμε μια καμπάνια ως ΕΚΠΟΙΖΩ και ως Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών να αποσχιστούν και κάποια από αυτά να εισπράττονται με άλλο τρόπο και άλλα να καταργηθούν. Ούτως ώστε να έχουμε καθαρούς λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος που να εμπεριέχουν μόνο τις χρεώσεις που αφορούν στο ρεύμα, δηλαδή τη χρέωση της κιλοβατώρας, το πάγιο, ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ», πληροφορεί περαιτέρω η κα. Καλαποθαράκη, για να συνεχίσει επί του θέματος , λέγοντας: «Να μπορεί να τους διαβάσει και να τους κατανοήσει ο κάθε καταναλωτής και να μπορεί να τους πληρώσει. Πόλυ σημαντικό. Άλλο να του έρθει ο λογαριασμός 70 ευρώ το μήνα ή το δίμηνο και άλλο να έρχεται 200 ή 250 ή 400 ευρώ. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι το να μην πληρώσει το λογαριασμό του ηλεκτρικού ρεύματος κινδυνεύει να του κόψουν το ρεύμα. Αυτό έχει συμβεί και παρεμβαίνουμε σε πολλές περιπτώσεις για να γίνει ρύθμιση σε δόσεις της οφειλής που έχει συσσωρευτεί ή σε κάποιον που δεν μπορούσε να πληρώσει γιατί ανήκει στις ευάλωτες ομάδες».
Σύμφωνα με τα λεγόμενά της, οι λογαριασμοί του ρεύματος θα πρέπει να εξορθολογιστούν, οι καταναλωτές θα πρέπει να πληρώνουν μόνο την αντίστοιχη κατανάλωση ρεύματος και οι διάφοροι πάροχοι να μην κάνουν αυξήσεις. «Οι εταιρείες πρέπει να σέβονται τα δικαιώματά μας και να μην μας αιφνιδιάζουν με αυξήσεις, όπως γίνεται. Ενώ στην αρχή μας προσελκύουν με χαμηλή τιμή κιλοβατώρας, μετά την αυξάνουν.
Η ΔΕΗ πρόσφατα που μας επέβαλλε τη ρήτρα διοξειδίου του άνθρακα στους λογαριασμούς μας, ένα πρόστιμο για τους ρύπους του οποίους πραγματοποιεί, το μετακύλησε στους καταναλωτές. Σε κάθε περίπτωση οι καταναλωτές πρέπει να είναι ενημερωμένοι για τα δικαιώματα τους για την εξοικονόμηση ενέργειας, για το κοινωνικό τιμολόγιο, και εφόσον μπορούν να ενταχθούν, να το αξιοποιούν».

«Ενεργός και έξυπνος καταναλωτής»

«Εμείς ως ΕΚΠΟΙΖΩ, συμμετείχαμε σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα και έχουμε αναρτήσει στην ιστοσελίδα μας πολύ χρήσιμες πληροφορίες για την εξοικονόμηση ενέργειας. Είναι μια πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ονομάζεται ACT CORECO, συμμετέχουν εννέα ευρωπαϊκές χώρες, και δίνονται πολύ χρήσιμες πληροφορίες, που μπορεί να βρει ο καταναλωτής, ο ενεργός και ο έξυπνος καταναλωτής, όπως χαρακτηριστικά λέμε, ώστε να μπορέσει να προσδιορίσει εύκολα το προφίλ του ενεργειακού καταναλωτή, πώς μπορεί δηλαδή να εξοικονομήσει ενέργεια στο σπίτι του από τη χρήση των συσκευών, από τη θωράκιση του σπιτιού από το εξοικονομώ κατοίκων και πολλά άλλα.

ΕΚΠΟΙΖΩ και δυνατότητα καταγγελίας
από την πλευρά του καταναλωτή

Με δεδομένα τα παραπάνω και τα δικαιώματα των καταναλωτών, ένα εξίσου ακόμα δικαίωμα σύμφωνα με την Αντιπρόεδρο είναι το δικαίωμα της καταγγελίας από τον καταναλωτή στην δική τους σελίδα αλλά και σε άλλες αρμόδιες. «Επιπρόσθετα εάν ο καταναλωτής θέλει να καταγγείλει μπορεί στην ιστοσελίδα www.ekpoizw.gr να βρει υποδείγματα καταγγελίας για το ΔΕΔΔΗΕ για τη ΔΕΗ, για τους εναλλακτικούς προμηθευτές, ώστε γραπτώς να κάνει την καταγγελία του και να την αποστέλλει στην εταιρεία και να την κοινοποιεί στην ΕΚΠΟΙΖΩ, στη ΡΑΕ, στην εποπτική αρχή για το θέμα της ενέργειας, στο αρμόδιο Υπουργείο, που είναι το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, έτσι ώστε να παίρνουν μια έκταση και μία διάσταση οι καταγγελίες των καταναλωτών. Οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι αν οργανωθούμε έχουμε πολύ δύναμη και πρέπει αυτή τη δύναμη και να τη δείξουμε και να την επιβάλλουμε».

Οι κινήσεις για αλλαγές έχουν ξεκινήσει ήδη

Η κα. Καλαποθαράκου μέσω της ραδιοφωνικής εκπομπής ενημέρωσε ότι αυτή τη στιγμή η Ένωση βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με την ΡΑΕ για να επέλθουν αλλαγές στους λογαριασμούς. «Εμείς αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε διάλογο με τη ΡΑΕ που συμφωνεί με την καμπάνια που κάνουμε και την υποστηρίζει , για απόσχιση εν πρώτοις των δημοτικών τελών-φόρων κ.τ.λ. και της ΕΡΤ. Να φύγουν εντελώς από τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος. Σε αυτό πρέπει να συναινέσουν και άλλοι φορείς της κοινωνίας και της αγοράς, γιατί δεν αφορά μόνο τους καταναλωτές , αφορά και τις ΜμΕ, αφορά όλους, ώστε οι λογαριασμοί να είναι «καθαροί» και να μπορούν να πληρώνονται».
Επίσης, συνέχισε λέγοντας ότι «και ένα ακόμα κομμάτι έχει να κάνει με τις αναπροσαρμογές των εναλλακτικών προμηθευτών και από τις διαφημίσεις που κατακλυζόμαστε και από τις πολιτικές τους για να αλλάξουμε προμηθευτή. Εκεί πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί οι καταναλωτές, γιατί ναι μεν η κιλοβατώρα μπορεί να είναι πιο χαμηλή από της ΔΕΗ για τους πρώτους μήνες, μετά όμως αιφνιδιαζόμαστε με μία αναπροσαρμογή, τα ψιλά γράμματα που λέμε, αφενός, και αφετέρου με ένα υψηλό μηνιαίο πάγιο. Ο καταναλωτής πρέπει να δει αν τον συμφέρει πραγματικά να αλλάξει προμηθευτή και να πάει σε άλλον από τον οποίο θα έχει κάποιο όφελος. Δεν αρκεί η συγκρισιμότητα που γίνεται, αλλά ο καταναλωτής πρέπει να δει τι πάγιο χρεώνει το μήνα, διότι αν μας χρεώνουν 5 ευρώ το πάγιο και η ΔΕΗ παράδειγμα χρεώνει 5 λεπτά ή 80 λεπτά αντιλαμβάνεστε ότι είναι μια μεγάλη διαφορά. Πρέπει να υπάρχει μια ασφάλεια και μια εκτίμηση από τον καταναλωτή ότι το βήμα που θα κάνει θα τον ωφελήσει».
Το τηλέφωνο επικοινωνίας της ΕΚΠΟΙΖΩ είναι 210-3304444.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.