Ένωση Καταναλωτών Βόλου : Οι τράπεζες ξεζουμίζουν τους καταναλωτές στις προμήθειες

«Κόβουν το ρεύμα με έναν ληξιπρόθεσμο λογαριασμό, ενώ εταιρείες τηλεφωνούν ακόμη και τρεις φορές την ημέρα!
Ο πρόεδρος Αλ. Κουτσελίνης μιλώντας στο Ράδιο-Ένα, τόνισε την εκμετάλλευση που γίνεται με τα επιτόκια

Τελειωμό δεν έχει το … «θέλω» των τραπεζών, που εκτός από την εκμετάλλευση των πελατών τους με τα σχεδόν μηδενικά επιτόκια καταθέσεων και τα πολύ ακριβά επιτόκια του δανεισμού, τον τελευταίο χρόνο βάζουν προμήθειες σε κάθε συναλλαγή των συναλλασσόμενων, τόσο εντός της τράπεζας όσο και ηλεκτρονικά, πολλές φορές εφαρμόζοντας κρυφές χρεώσεις που δεν έχει εγκρίνει η Πολιτεία.

Ο Αλέκος  Κουτσελίνης πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας, μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή για το πρόβλημα που υπάρχει και τις καταγγελίες πολιτών στην ΕΝΚΑ, τονίζοντας ότι υπάρχει πίεση προς την Πολιτεία να συμμαζέψει την κατάσταση που έχει ξεφύγει.

«Δημιουργούνται μεγάλες ουρές»

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης, τον τελευταίο χρόνο υπάρχει μια πολιτική των τραπεζών να απομακρύνουν τον κόσμο από τα γκισέ, μειώνοντας στις συναλλαγές με τα ταμεία, γι’ αυτό βλέπουμε ότι υπάρχει ένας ταμίας σε κάθε τραπεζικό κατάστημα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεγάλες ουρές, σε κάποιους που δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Επίσης, από παλιά υπήρχε, αλλά τώρα έχει ενταθεί, σε κάθε σημείο εξυπηρέτησης που ο καταναλωτής ζητάει κάποια υπηρεσία από την τράπεζα, να χρεώνονται τα πάντα, από μικρότερα ως και πολύ μεγαλύτερα ποσά.

Η Ένωση Καταναλωτών δέχτηκε καταγγελίες για τους λογαριασμούς όψεως, επαγγελματικοί ή διαφόρων φορέων, που χρεώνουν με εφάπαξ ποσά ετήσια ή ανά μήνα (ανάλογα με την τράπεζα).

Σύμφωνα με τον κ. Κουτσελίνη, το θέμα είναι ότι, ενώ τα επιτόκια έχουν εκμηδενιστεί για τις καταθέσεις και το ξέρουν καλά όλοι που έχουν ένα μικρό ή μεγαλύτερο ποσό στην τράπεζα, ακόμη και κάποιος που έχει προθεσμιακή κατάθεση για παράδειγμα 20.000 €, δεν παίρνει παραπάνω από 0,10 ως 0,20% επιτόκιο, αν κάποιος καταφέρει και πάρει δάνειο, το επιτόκιο είναι 4-5%, ενώ για τα καταναλωτικά δάνεια και τις πιστωτικές κάρτες πάνω από 17%.

«Η λογική του προσπαθώ να ξεζουμίσω τον καταναλωτή για κάθε πράξη, δεν έχει νόημα, από τη στιγμή που εκμεταλλεύονται όλες τις καταθέσεις των καταναλωτών και με υψηλά επιτόκια τους δανειολήπτες», ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών.

Μεγάλες οι χρεώσεις για τη χρήση του POS

Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει η τάση να κάνουν όλοι ηλεκτρονικές αγορές, με κάρτες και e banking, αλλά από την άλλη πλευρά τα ποσά που χρεώνεται κάποιος επαγγελματίας για χρησιμοποίηση του POS είναι παράλογα και αν γενικευτεί η χρήση τους και διακινούνται δισεκατομμύρια, τόσα θα είναι και τα κέρδη των τραπεζών, ενώ και στο e banking, αν κάποιος καταθέσει χρήματα σε λογαριασμό τρίτου στην ίδια τράπεζα, χρεώνεται με προμήθειες.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών είπε ότι επειδή όλες αυτές οι προμήθειες εγκρίνονται από την Πολιτεία, αν και σε πολλές περιπτώσεις υπάρχουν και κρυφές χρεώσεις που δεν έχουν εγκριθεί, η πίεση της ΕΝ.ΚΑ. είναι προς την Πολιτεία να συμμαζέψει λίγο αυτή την κατάσταση, γιατί οι καταναλωτές δεν μπορούν για κάθε συναλλαγή να πληρώνουν προμήθειες στις τράπεζες.

Ο ίδιος είπε ότι οι καταγγελίες μπορούν να πιάσουν τόπο, γιατί και γιατί υπάρχουν κρυφές χρεώσεις και οι χρεώσεις κάθε τράπεζας είναι διαφορετικές, ενώ συστήνει στους καταναλωτές που θέλουν να ανοίξουν λογαριασμό σε μια τράπεζα να κάνουν έρευνα αγοράς για να πληροφορηθούν τις ισχύει για κάθε λογαριασμό και κάθε κάρτα.

 

Προσοχή συνιστά ο Συνήγορος του Καταναλωτή

Την ίδια ώρα, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη πραγματοποίηση ηλεκτρονικών τραπεζικών συναλλαγών, συνιστά στους πολίτες και μέσω των καταναλωτικών οργανώσεων, ο Συνήγορος του Καταναλωτή (ΣτΚ).

Σύμφωνα με τον ΣτΚ, λόγω των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας, κατά την επόμενη χρονική περίοδο αναμένεται ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές θα κάνουν εκτεταμένη χρήση των τραπεζικών ηλεκτρονικών συναλλαγών και ως εκ τούτου η έκθεση σε κινδύνους θα είναι πολύ μεγαλύτερη.

Μάλιστα, με αφορμή τον ήδη αυξημένο αριθμό καταγγελιών που έχει δεχθεί τους τελευταίους μήνες η ανεξάρτητη αρχή με αντικείμενο μη εγκεκριμένες/παράνομες συναλλαγές από τραπεζικούς λογαριασμούς, καλεί τους καταναλωτές να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή για την ασφαλή χρήση των υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής.

Παράλληλα, καλεί τις Τράπεζες να προχωρήσουν, στη συγκυρία αυτή, σε μειώσεις των χρεώσεων -προμηθειών των διατραπεζικών συναλλαγών και των υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής διευκολύνοντας τις συναλλαγές και συμβάλλοντας έτσι με ουσιαστικό τρόπο στην κοινή προσπάθεια.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.