Εντός του μήνα η απάντηση των ΗΠΑ για το κόστος αναβάθμισης σε Viper

Των 38 F-16 Block 50, ενώ η «πλάστιγγα» για τον τόπο της αναβάθμισης έγερνε υπέρ της Ν. Αγχιάλου

Οι ώρες των αποφάσεων και των πράξεων για τα F-16 Block 50 πλησιάζουν ολοένα και περισσότερο και μάλιστα εντός Σεπτεμβρίου. Τις επόμενες ημέρες, ενδεχομένως την εβδομάδα που έρχεται, το αεροπορικό επιτελείο περιμένει την απάντηση των αρχών των ΗΠΑ για το κόστος αναβάθμισης των 38 αεροσκαφών της Ν. Αγχιάλου στο επίπεδο Viper. Σύμφωνα με το hellasjournal.com, οι πληροφορίες που υπάρχουν, λένε ότι η μελέτη της κατασκευάστριας εταιρείας των F-16, μετά το τελευταία αίτημα που είχε αποστείλει η Αθήνα για την αναβάθμιση των αεροσκαφών σε Viper κι όχι στο επίπεδο Advanced, όπως αρχικά είχε αποφασιστεί, έχει ολοκληρωθεί και παραδόθηκε σε αξιωματούχους της αμερικανικής κυβέρνησης.
Μετά τις οικονομικές προσθήκες που γίνονται κι από την αμερικανική κυβέρνηση, η απάντηση είναι σχεδόν έτοιμη προς παράδοση στο αεροπορικό επιτελείο κι από εκεί στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Αγχίαλος ή ΕΑΒ;
Πάντως ενδιαφέρον θα έχει το αμέσως επόμενο διάστημα η συζήτηση που σχετίζονται με την τοποθεσία αναβάθμισης των 38 F-16 Block 50. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές στην αμερικανική πρόταση που αφορά το κόστος, συμπεριλαμβάνονται και όλα όσα αφορούν την αναβάθμιση των αεροσκαφών, είτε στην βάση τους, στη Ν. Αγχίαλο, είτε στην Τανάγρα και την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία.
Άλλωστε η ίδια η αεροπορία είχε ζητήσει από τους Αμερικανούς δυο διαφορετικές προτάσεις και κόστος, είτε στην Αγχίαλο, είτε στην ΕΑΒ.
Οι ίδιες πηγές λένε ότι αν αποφασιστεί η 111 Πτέρυγα Μάχης ως τοποθεσία της αναβάθμισης, το κόστος μειώνεται ενδεχομένως και κάτω του αρχικού προϋπολογισμού. Ενώ αν η επιλογή είναι η ΕΑΒ, το κόστος θ’ αυξηθεί αισθητά και πιθανά να ξεπεράσει τα όρια που είχε θέσει η ελληνική αεροπορία.
Ήδη από τις ελληνοαμερικανικές συνομιλίες στην αρχή του καλοκαιριού, η πλάστιγγα για τον τόπο της αναβάθμισης έγερνε υπέρ της Ν. Αγχιάλου ώστε τα 38 F-16 Block 50 ν’ αποτελούν μια εσωτερική υπόθεση της αεροπορίας.
Στην 111 Πτέρυγα Μάχης άλλωστε, τονίζεται από ανώτατες στρατιωτικές πηγές, ότι η εμπειρία των μηχανικών και του τεχνικού προσωπικού έχει ιδιαίτερα στέρεες βάσεις από την δεκαετία του 1980, όταν προσγειώθηκαν εκεί τα πρώτα F-16 Block 30.
Και αυτό η Πολεμική Αεροπορία μπορεί να το εκμεταλλευτεί στο έπακρο, μια και για τους μηχανικούς της Ν. Αγχιάλου θα είναι ένα πολύ μεγάλο, προσωπικό στοίχημα η μετατροπή 38 αεροσκαφών στην πιο σύγχρονη έκδοσή τους.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.