Έως το 60% η πτώση ζήτησης καυσίμων στις Σποράδες- Κίνηση χειμώνα στα νησιά!

Τόνισε η πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων Μαγνησίας Βάσω Κοντοχρήστου

Τελείωσε η καραντίνα και η κανονικότητα έχει επανέλθει, όχι όμως και στο θέμα των μετακινήσεων και του τουρισμού. Η ζήτηση υγρών καυσίμων για μετακινήσεις, έχει μειωθεί σε σχέση με πέρυσι, με τη μεγαλύτερη μείωση να παρατηρείται στα νησιά σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στις Σποράδες, που φτάνει ακόμη και το 60%.
Σύμφωνα με την πρόεδρο της Ένωσης Ιδιοκτητών Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων Μαγνησίας κ. Βάσω Κοντοχρήστου που μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του «Ράδιο-Ένα 102,5», η εικόνα στις Σποράδες, θυμίζει χειμώνα, καθώς δεν υπάρχει τουρισμός και αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη συρρίκνωση της ζήτησης για καύσιμα. «Αν κάνουμε μία σύγκριση με το περσινό μεσοδιάστημα του Ιουνίου σε σχέση με φέτος, η κατάσταση είναι απαισιόδοξη και περισσότερο αυτό αφορά τα νησιά. Είδαμε με το κλείσιμο του μήνα, ότι τα νησιά έχουν πτώση στην κατανάλωση καυσίμων 50-60%, όταν στην ηπειρωτική Ελλάδα η πτώση είναι 15-18%.

Τα ίδια ποσοστά ισχύουν και για τις Β. Σποράδες. Στη νησιωτική Μαγνησία είναι λες και είναι χειμώνας. Τουρισμός δεν υπάρχει. Χθες ήρθαν οι δύο πρώτες πτήσεις εξωτερικού στη Σκιάθο κι αναμένουν πως θα κυλήσει η περίοδος. Διατηρούμε όλοι μία αγωνία για το πως θα εκτυλιχθεί ο τουρισμός αυτό το καλοκαίρι. Πέρυσι είχε ξεκινήσει από τον Ιούνιο με δυνατούς μήνες Ιούλιο κι Αύγουστο. Τώρα είμαστε εν αναμονή των εξελίξεων», είπε χαρακτηριστικά η κ. Κοντοχρήστου για την εικόνα που επικρατεί σε όλη την Ελλάδα αλλά και στη Μαγνησία.

«Βαρόμετρο του τουρισμού»

Οι πρατηριούχοι όμως αποτελούν και το βαρόμετρο του τουρισμού, καθώς μετρούν και τις διελεύσεις των οχημάτων. Σύμφωνα με την ίδια αυτή την εβδομάδα φάνηκαν οι πρώτοι Βαλκάνιοι τουρίστες στη Μαγνησία, που προέρχονται κυρίως από Ρουμανία και Βουλγαρία, ενώ ο τουριστικός κόσμος του νομού ευελπιστεί να «κερδίσει» γείτονες- τουρίστες από τη Χαλκιδική που έχουν ως πρώτη τους επιλογή. Η ίδια επεσήμανε πως ο τουρισμός είναι κινητήριος δύναμη της περιοχής, είναι η βαριά της βιομηχανία καθώς όλη η πόλη βιοπορίζεται από αυτό και κυρίως από τον όγκο τουριστών που κατέφθαναν μέχρι πρότινος στις Σποράδες. Τώρα τα πράγματα είναι διαφορετικά, καθώς στα νησιά δεν έχουν ανοίξει πολλές επιχειρήσεις με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί και πολλές θέσεις εργασίας.

Ισορροπούν οι τιμές

Σε ότι αφορά τώρα τις τιμές των καυσίμων, αυτές έχουν αρχίσει να ισορροπούν και να παρουσιάζουν μία μικρή άνοδο σε σχέση με την περίοδο της καραντίνας. «Τον Φεβρουάριο η αμόλυβδη κόστιζε 1.60 ευρώ το λίτρο, μέσα στην καραντίνα έπεσε το 1.30 τώρα είναι στο 1.40 ευρώ το λίτρο, καθώς μετά την άρση των μέτρων άρχισε σιγά- σιγά να αποκαθίσταται η ζήτηση», υποστήριξε η κ. Κοντοχρήστου και συμπλήρωσε πως η διάθεση πετρελαίου θέρμανσης ολοκληρώθηκε στις 30 Μαΐου. «Πρώτη φορά δόθηκε τόσο μεγάλη παράταση, λόγω της καραντίνας. Εξαιτίας αυτής της παράτασης και το κράτος εισέπραξε φόρο που έφτασε στο 50% της τιμής , χρήματα που τα είχε ανάγκη, αλλά και οι καταναλωτές επωφελήθηκαν λόγω της καλής τιμής», κατέληξε η ίδια.