Γ. Χαρίτος: Γενικευμένα τεστ στον πληθυσμό και σε μαθητές σχολείων, συνοδευτικά με την άρση

Ο Βολιώτης παιδίατρος συστήνει καλά σχεδιασμένα μέτρα, ενώ θέτει και προβληματισμούς

Σταδιακή άρση των μέτρων περιορισμού με καλά σχεδιασμένα μέτρα και γενικευμένα τεστ στον πληθυσμό, ακόμη και σε μαθητές σχολείων, προτείνει ο Γιώργος Χαρίτος, παιδίατρος, που μίλησε στο «Ράδιο ΕΝΑ 102,5» για την επόμενη μέρα της εξόδου από τα σπίτια μας, όπου είμαστε περιορισμένοι.
Ο κ. Χαρίτος, είπε ότι η χώρα μας τα πήγε εξαιρετικά σε σχέση με την πανδημία του κορωνοϊού, κάτι που οφείλεται στο ότι λήφθηκαν αυστηρά περιοριστικά μέτρα έγκαιρα και σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, είχαμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.
«Αυτό όμως θα έλεγα ότι είναι το εύκολο κομμάτι, είναι η αμυντική στρατηγική, γιατί το να επιβάλεις μια γενικευμένη καραντίνα με όλα κλειστά, είναι μάλλον πιο εύκολο από το να χρειαστεί να τα ξανανοίξεις όλα, έστω και σταδιακά», τόνισε ο παιδίατρος, που πρόσθεσε, ότι τώρα έρχεται το δύσκολο κομμάτι. Ο κ. Χαρίτος ανέφερε ότι είναι προφανές, ότι δεν θα ξεχυθούμε, η άρση των μέτρων θα γίνει σταδιακά και ο ίδιος τόνισε ότι ίσως αυτή η σταδιακή άρση πρέπει να συνοδευτεί και περισσότερους γενικευμένους ελέγχους με τεστ στον πληθυσμό, για να δούμε που ακριβώς βρισκόμαστε, σαν κοινότητα, από πλευράς αντισωμάτων. Όπως εξήγησε αυτό θα γίνει με τυχαία δείγματα, ακόμη και με τα παιδιά στα σχολεία, καθώς η Ελλάδα είναι στις τελευταίες χώρες της Ευρώπης στον αριθμό των τεστ που έγιναν.

Με προϋποθέσεις το άνοιγμα των σχολείων

Για το άνοιγμα των σχολείων ο κ. Χαρίτος είπε ότι αυτό πρέπει να γίνει με προϋποθέσεις και εναποθέτουμε τις ελπίδες μας στον καθηγητή κ. Τσιόδρα, ο οποίος έχει δείξει ότι είναι νηφάλιος και σοβαρός άνθρωπος και την τελευταία εβδομάδα αρχίζει και δίνει μηνύματα προς την κατεύθυνση, ότι η κοινωνία πρέπει να ανοίξει. «Βεβαίως αυτό επηρεάζεται άμεσα από τα επιδημιολογικά δεδομένα που εκείνος παρακολουθεί και αυτό αποτυπώνεται ανάγλυφα από τα 55 κρούσματα την Πέμπτη, από μια μικρή απροσεξία, τη στιγμή που δεν είναι καιρός για απροσεξίες», τόνισε. Ο παιδίατρος ανέφερε ότι το άνοιγμα των σχολείων θα γίνει σταδιακά, με προτεραιότητα κυρίως στη Γ’ Λυκείου και τις άλλες τάξεις, διότι υπάρχουν αυτά τα παιδιά που έχουν την αγωνία τους για τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Τα Λύκεια φιλοξενούν και κάποια παιδιά μεγαλύτερα που είναι πιο εύκολο να σεβαστούν κάποια μέτρα, μια απόσταση με τον συμμαθητή τους, το πλύσιμο των χεριών και κάποιες συνθήκες υγιεινής και αντισηψίας.

Πιο δύσκολα στα νηπιαγωγεία και δημοτικά

Στα Δημοτικά σχολεία και στα Νηπιαγωγεία, όπου υπάρχει μεγάλος όγκος παιδιών, ο κ. Χαρίτος είπε ότι τα πράγματα είναι πολύ πιο δύσκολα, καθώς ένα μικρό παιδί δεν μπορεί να πειστεί να πλένει συχνά τα χέρια του και να μην είναι κοντά με άλλα παιδιά, ενώ τίθεται θέμα και των κτιριακών εγκαταστάσεων, πόσο μεγάλα κτίρια έχουμε, πόσο μπορεί να έχουμε διπλές βάρδιες πρωί και απόγευμα και πόσα παιδιά μπορούν να μπουν στις σχολικές αίθουσες.
Για τα Δημοτικά σχολεία είπε ότι αν ανοίξουν και αυτό συνδυαστεί με την επιστροφή των γονέων στην εργασία τους, δημιουργείται και ένα θέμα φύλαξης των παιδιών ή αν τα παιδιά παίρνουν από το σχολείο ο παππούς ή η γιαγιά που ενδεχομένως θα ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, λόγω ηλικίας και άλλων καταστάσεων υγείας, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα μεγάλο ερωτηματικό, όσον αφορά στη μετάδοση.
«Δημιουργούνται διάφορα ζητήματα που θέλουν καλό σχεδιασμό και αν εξαιρέσει κάποιος τη Γ’ Λυκείου, που πρέπει με κάθε τρόπο να προχωρήσει, για τα υπόλοιπα σχολεία κρατώ μια επιφύλαξη», δήλωσε ο κ. Γ. Χαρίτος, που εκτίμησε ότι δεν θα ήταν καλό να έχουμε πισωγύρισμα, δηλαδή να ανοίξουμε κάποια πράγματα και στη συνέχεια να αναγκαστούμε να τα ξανακλείσουμε, κάτι που δεν θα ήταν καλό για την κοινωνία και την ψυχολογία των ανθρώπων.