Γ. Μπέζος στο «Ράδιο-Ένα»: «Πρέπει να έχεις κάτι να πεις, για να …μιλήσεις, αλλιώς καλύτερα να σιωπήσεις»

«Όταν κάνεις κάτι μόνο για λεφτά, συνήθως δεν καταγράφεις κάτι επιτυχημένο», είπε ο αγαπημένος ηθοποιός

Στον Βόλο βρέθηκε ο γνωστός κι αγαπητός ηθοποιός Γιάννης Μπέζος και παρουσίασε με έναν εξαίρετο θίασο, το γνωστό στο ευρύ κοινό από την παρουσίασή του στον κινηματογράφο, θεατρικό έργο «Οι Γαμπροί της Ευτυχίας». Ο πρωταγωνιστής της παράστασης, μίλησε στον Ηλία Κουτσερή και το «Ράδιο ΕΝΑ 102.5» για το έργο , για την αναγκαιότητα του γέλιου μέσα από το θέατρο, αλλά και τις δικές του επαγγελματικές επιλογές, οι οποίες τον έχουν καθιερώσει ως έναν από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες στη χώρα μας.

Πως προέκυψε η επιλογή αυτού του έργου;

Είναι μία παράσταση που παίχτηκε στην Αθήνα πέρυσι- όχι την περασμένη σεζόν, αλλά την προηγούμενη- για 180 παραστάσεις στο θέατρο Προσκήνιο, είχε μία ανταπόκριση κι άφησε ένα ίχνος στο κοινό. Έτσι, πήραμε την απόφαση να κάνουμε περιοδεία με το εν λόγω έργο, αυτό το καλοκαίρι. Είναι ένα έργο που έχει σαν σκοπό το γέλιο. Το παιδικό γέλιο, της χαράς με αυτό που βλέπεις. Αυτό προϋποθέτει τη δική μας χαρά πάνω στη σκηνή, δηλαδή να είμαστε χαρούμενοι που παίζουμε αυτό το έργο, αυτό κάναμε και πιστεύω ότι αυτό κατεγράφη σαν επιτυχία. Πάντα λέμε για τα εισιτήρια που κάνουν μία επιτυχία. Δεν είναι μόνο όμως τα εισιτήρια. Είναι και τι αφήνει πίσω του όλο αυτό.

Είναι μια κωμωδία 60 ετών αν δεν κάνω λάθος, που παραμένει όμορφη κι ελκυστική στο κοινό. Ποια είναι τα στοιχεία που έλκουν τον κόσμο και του παρέχουν το γέλιο;

Πράγματι είναι εξήντα ετών… Ο Τσιφόρος και ο Βασιλειάδης ήταν ιδιότυποι συγγραφείς, δεν έχουν σχέση με τον Σακελλάριο ή τον Πρετεντέρη και τον Ψαθά. Είναι άλλης κατηγορίας, είναι πιο «φαρσικοί» και είναι και πιο αστείοι. Η υπόθεση του έργου, είναι μία αφορμή για να γίνει ..γέλιο! Νομίζω ότι ο σκοπός επετεύχθη, το γέλιο είναι πάρα πολύ και στην καλοκαιρινή εκδοχή είναι ακόμη περισσότερο.

Υπάρχουν διαφορές στο έργο μεταξύ της παρουσίασής του στο σινεμά και στο θέατρο; Γιατί το συγκεκριμένο έργο, είναι θεατρικό και όχι κινηματογραφικό…

Η ταινία είναι πιο απλοϊκή και στηρίζεται στη δεξιοτεχνία των ηθοποιών που παίζουν. Το θεατρικό είναι τελείως διαφορετικό. Η παράσταση δεν έχει καμία σχέση με την ταινία. Αυτό συμβαίνει πάντα στο κινηματογράφο, όταν μεταφέρονται θεατρικά κείμενα, η ταινία δεν μπορεί να αποδώσει την καρδιά των κειμένων, γιατί είναι γραμμένα για θέατρο. Έχουν μία πύκνωση του χρόνου που είναι θεατρικό στοιχείο και όχι κινηματογραφικό.

Μιας που αναφερθήκαμε στον κινηματογράφο, την τηλεόραση και το θέατρο… Είστε από τους ανθρώπους που κάνουν σχεδόν ακατάπαυστα τηλεόραση, θέατρο κτλ. Τι προτιμάται μεταξύ αυτών, αν δεν γίνεται κάτι από αγάπη ή από συνήθεια;

Από συνήθεια δεν κάνω τίποτα. Αυτή όμως είναι η δουλειά μου. Πρέπει με κάτι να καταπιαστώ γύρω από αυτά. Η αλήθεια είναι ότι οι επιλογές μου γίνονται πάντα με γνώμονα το τι επιθυμώ ή ότι είναι πιο κοντά σ’ αυτό που επιθυμώ. Αυτό που επιθυμείς ακριβώς δεν μπορείς πάντα να το πετύχεις και σίγουρα δεν γίνεται για να βγάλουμε λεφτά. Όταν κάνεις κάτι για να βγάλεις μόνο λεφτά, συνήθως δεν καταγράφεις κάτι επιτυχημένο. Συνήθως έχεις ένα πρόσκαιρο κέρδος, αλλά μετά όλα αυτά εξανεμίζονται. Νομίζω ότι αυτό συμβαίνει συνήθως στην τηλεόραση, γιατί δίνει πιο «σίγουρα» χρήματα, αλλά κι αυτό δεν έχει κανένα νόημα, αν το κάνεις μόνο για τα χρήματα. Πρέπει να έχεις κάτι να πεις, για να βγεις στην τηλεόραση, το θέατρο κτλ., αλλιώς καλύτερα να σιωπήσεις.

Είναι διαχρονική η αναζήτηση του γέλιου;

Πάντα ο άνθρωπος έχει την επιθυμία να γελάσει και να χαρεί. Δεν είναι θέμα των ημερών, επειδή είναι δύσκολες οι μέρες. Εγώ κάνω 42 χρόνια αυτή τη δουλειά, πάντα για δύσκολες μέρες θυμάμαι. Κάθε χρόνο λέγανε ότι φέτος είναι δύσκολα. Βαρέθηκα να το ακούω. Η σταθερή επιθυμία του κόσμου είναι να ξεφύγει και τα έργα αυτά είναι γραμμένα, ειδικά αυτής της δυάδας Τσιφόρου- Βασιλειάδη γι’ αυτό το σκοπό. Το έργο «οι Γαμπροί της Ευτυχίας» δεν είναι γραμμένο για να διδάξει ή όλα αυτά τα βαρύγδουπα. Είναι ένα έργο που προσφέρει ένα δίωρο χαλαρωτικό, παρέα με καλή συντροφιά.