Πρ. ΕΛΜΕ Μαγνησίας: «Άκαιρη η κατάθεση του νομοσχεδίου για την Εκπαίδευση»

Ενώ διδάσκοντες και μαθητές ετοιμάζονται να επιστρέψουν στις σχολικές τάξεις

Έντονος είναι ο προβληματισμός των εκπαιδευτικών για αρκετά θέματα, ειδικά μετά την κατάθεση του Νομοσχεδίου για την Εκπαίδευση από το Υπουργείο Παιδείας, χωρίς να υπάρχει ουσιαστική δυνατότητα για διάλογο. Για το θέμα αυτό αλλά και για την επανέναρξη των μαθημάτων με δια ζώσης διδασκαλία μίλησε στο Ράδιο Ένα 102,5 και στον Ηλία Κουτσερή, η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, Μαρία Γιαννουλή, τονίζοντας ότι η τηλεκπαίδευση αγκαλιάστηκε απ’ όλους τους εκπαιδευτικούς, έστω και αν υπήρχαν ανυπέρβλητες δυσκολίες.

Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας φέρνει στα κάγκελα τους εκπαιδευτικούς, που θεωρούν ότι η χρονική στιγμή της κατάθεσής του είναι άκαιρη, μιας και δεν υπάρχει η δυνατότητα για ουσιαστικό διάλογο, σε μία περίοδο που το δικαίωμα του συνέρχεσθαι και συνδικαλίζεσθαι έχει περιοριστεί «Εδώ δεν υπήρξε ούτε καν ένας στοιχειώδης διάλογος. Εμείς κάνουμε μία παράσταση διαμαρτυρίας για την ακατάλληλη χρονική στιγμή της κατάθεσης του νομοσχεδίου που αγγίζει σοβαρά θέματα για την εκπαίδευση που θα έπρεπε να συζητηθούν» τόνισε η κα Γιαννουλή.
Άλλωστε, τα θέματα που συμπεριλαμβάνονται στο νομοσχέδιο είναι αρκετά σοβαρά. Οι εκπαιδευτικοί έχουν ενστάσεις για παράδειγμα όσον αφορά την τράπεζα θεμάτων, τονίζοντας ότι η πρότερη εμπειρία ήταν κακή. Από την άλλη, θέματα όπως είναι η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και τα μέτρα για τη διαγωγή των μαθητών προκαλούν έντονο προβληματισμό, με την κα Γιαννουλή να τονίζει: «Δεν λέμε ότι διαφωνούμε σε όλα αλλά αυτή τη στιγμή πρόκειται για μία άκαιρη κίνηση του Υπουργείου. Εξάλλου, θεωρούμε ότι για τη διαβούλευση χρειάζονται αποφάσεις από τις γενικές συνελεύσεις και τις συνεδριάσεις των εκπαιδευτικών.

Η επανέναρξη των μαθημάτων στις τάξεις
Την ίδια στιγμή, διδάσκοντες και μαθητές ετοιμάζονται σταδιακά να επιστρέψουν στις τάξεις, έχοντας ωστόσο συμμετέχει στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης. «Οι εκπαιδευτικοί δεν θα μπορούσαν να αφήσουν τους μαθητές να αποκοπούν από την εκπαιδευτική διαδικασία, έστω και αν υπήρχαν προβλήματα, όπως για παράδειγμα με τις συνδέσεις στο διαδίκτυο και πλέον περιμένουμε την επανέναρξη των μαθημάτων στις αίθουσες, αρχικά για την Τρίτη Λυκείου» ανέφερε παράλληλα η κα Γιαννουλή, επισημαίνοντας πάντως ότι το ποσοστό της ύλης που θα κληθούν να καλύψουν δεν είναι μεγάλο, αλλά και τη δεδομένη ανησυχία για το πώς θα κρατηθούν οι αποστάσεις εντός της αίθουσας.

«Ένα τμήμα βέβαια μπορεί να χωριστεί στα δύο για την παράδοση των μαθημάτων. Για τις υπόλοιπες τάξεις είναι πάρα πολύ δύσκολο» ανέφερε χαρακτηριστικά, περιμένοντας και η ίδια την επανέναρξη των μαθημάτων για τις υπόλοιπες τάξεις με ειδικούς όρους για φέτος, όπως είναι η μη διεξαγωγή προαγωγικών εξετάσεων για τους μαθητές.