Γιώργος Σαχαρίδης στο Ράδιο ΕΝΑ: Διπλάσια ποσοστά ρύπανσης από τη δυτική πλευρά της πόλης

Ο κ. Γιώργος Σαχαρίδης
Σε 10-12 μήνες τα πρώτα αποτελέσματα από τα μέτρα που θα λάβει η ΑΓΕΤ

“Ταρακουνήθηκε” η τοπική κοινωνία από τα ευρήματα της 12μηνης έρευνας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με επικεφαλής τους κ.κ. Κωνσταντίνο Γουργουλιάνη και Γιώργο Σαχαρίδη, που κατέδειξαν πως τις ημέρες με αυξημένη ατμοσφαιρική ρύπανση αυξάνονται κατά 32% τα παιδιατρικά και κατά 25% τα παθολογικά περιστατικά στο Νοσοκομείο Βόλου. Η ερευνητική ομάδα πρότεινε μια σειρά δράσεων και παρεμβάσεων στους φορείς τοπικής Αυτοδιοίκησης αλλά και στους ρυπαντές, με τον Φορέα Διαχείρισης της Α ΒΙΠΕ αλλά και την ΑΓΕΤ να συμφωνούν με αυτές. Έτσι, μετά την πρώτη θετική στάση τους, αναμένονται σε 10-12 μήνες τα πρώτα αποτελέσματα από τις θετικές παρεμβάσεις.

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Γιώργος Σαχαρίδης μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Γιώργο Καρεκλίδη για τον Δήμο Βόλου, το Αστικό ΚΤΕΛ αλλά και την ΑΓΕΤ, που συμφώνησαν να κάνουν αλλαγές για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Οι προτάσεις του Πανεπιστημίου στον Δήμο Βόλου
Ως πολυδιάστατο χαρακτήρισε το κομμάτι της αέριας ρύπανσης ο κ. Σαχαρίδης για ακόμη μια φορά, επισημαίνοντας πως ο υπεύθυνος παράγοντας δεν είναι ένας. Γι΄αυτό και η ερευνητική ομάδα προσέγγισε όλους όσοι εμπλέκονται σε αυτό, εργοστάσια, βιομηχανίες και φυσικά την τοπική αυτοδιοίκηση.
Στον Δήμο Βόλου, προτάθηκαν δράσεις, όπως τόνισε ο κ. Σαχαρίδης που έχουν υλοποιηθεί σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, με αντίστοιχα προβλήματα και αντίστοιχες συνθήκες και έχουν υπάρξει καλά αποτελέσματα.
“Ένα κομμάτι έχει να κάνει με την κυκλοφορία των οχημάτων, δηλαδή με τη ρύθμιση των φαναριών. Προτείναμε συγκεκριμένου τύπου δενδοφύτευση, ώστε να απορροφά και να βοηθήσει στο φαινόμενο. Επίσης προτείναμε να εγκαταστήσει σε κάποιο σημείο ενημερωτική οθόνη η οποία θα δείχνει σε πραγματικό χρόνο αυτά που δείχνουμε κι εμείς μέσα από το δίκτυο μετρητών που έχουμε κάνει, έτσι ώστε οι ευπαθείς ομάδες να μπορούν να ενημερώνονται ανά πάσα στιγμή, είτε έχουν, είτε όχι πρόσβαση στο διαδίκτυο για το ποιες είναι οι συνθήκες στον αέρα στην πόλη του Βόλου”, σημείωσε ο κ. Σαχαρίδης.
Πέρα από αυτά ανέφερε πως σημαντικός παράγοντας είναι και η θέρμανση των οικειών, με τον Δήμο αλλά και όλους τους φορείς της αυτοδιοίκησης να πρέπει να βοηθήσουν στην πίεση της πολιτείας ώστε να προτείνουν, όταν είναι πολύ επιβαρυμένη η ατμόσφαιρα να μην χρησιμοποιούν το καλοριφέρ τους και ταυτόχρονα να βοηθήσουν στην εύρεση χρημάτων για αντικατάσταση των παραδοσιακών τρόπων θέρμανσης, με άλλους όπως φυσικό αέριο.
Ακόμη, έγινε πρόταση στον Δήμο βόλου να συμμετέχει σε ένα ευρωπαϊκό έργο που στόχο θα έχει την βελτίωση ποιότητας αέρα στην πόλη του Βόλου και στο οποίο συμμετέχει και μια ισπανική πόλη και ήδη έχει κατατεθεί πρόταση από τον Δήμο με την απάντηση να αναμένεται.

Εάν μας ζητήσει ο Δήμος βοήθεια για το εργοστάσιο
διαχείρισης απορριμμάτων, θα το συζητήσουμε

“Εμείς ως τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών δεν μπορούμε να ξεκινήσουμε μία συζήτηση για το εάν πρέπει να γίνει ή όχι το εργοστάσιο. Αυτό που ερχόμαστε εμείς να κάνουμε είναι με δεδομένη την παρούσα κατάσταση κι έχοντας πρότερη εμπειρία από προγράμματα που έχουμε συμμετάσχει κι έχουν εφαρμοστεί σε πόλεις της ΕΕ να φέρουμε αυτά τα στοιχεία στο τραπέζι της συζήτησης. Αν κληθούμε να μελετήσουμε το κομμάτι του εργοστασίου και πόσο αυτό θα μπορούσε να γίνει ή να μην γίνει και με ποιο τρόπο και τι να παράγονται και πως να γίνει η διαδικασία, με χαρά θα προσπαθήσουμε να συμβάλουμε σε όποια βοήθεια μας συζητηθεί”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σαχαρίδης, αναφορά με το εργοστάσιο του Δήμου Βόλου που θα κατασκευαστεί για τη διαχείριση των απορριμμάτων.
Φίλτρα και οδηγίες φορτοεκφόρτωσης στην ΑΓΕΤ
Θετικά διακείμενη ως προς να βοηθήσει για να μειωθεί η αέρια ρύπανση στο Βόλο είναι η ΑΓΕΤ, που σύμφωνα με τον κ. Σαχαρίδη της προτάθηκε η εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών για τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Ουσιαστικά, όπως είπε ο κ. Σαχαρίδης προτάθηκαν φίλτρα που θα προστεθούν και προτείνονται από την ΕΕ, και παρακολούθηση στις διαδικασίες φορτοεκφόρτωσης των τελικών προϊόντων και πρώτης ύλης, στις μεταφορές μέσα και πέριξ του εργοστασίου.
“Έχουμε θέσει ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα κι έχει ξεκινήσει η ΑΓΕΤ να το υλοποιεί. Έχουμε δρόμο μπροστά μας, χρειαζόμαστε 9-10μήνες για να γίνουν οι περισσότερες από τις δράσεις μας”, είπε ο κ. Σαχαρίδης, ο οποίος όμως πρόσθεσε πως δεν είναι η ΑΓΕΤ η μόνη που συμβάλει σ’ αυτή τη ρύπανση.
Μάλιστα, ανέφερε ότι δυτικά της πόλης, τα ποσοστά ρύπανσης είναι διπλάσια με την ανατολική πλευρά, ενώ και η πλευρά του λιμανιού συμβάλει όσο και η ΑΓΕΤ στη ρύπανση.
“Το πρόβλημα δεν είναι εάν θα λειτουργεί ή όχι η τσιμεντοβιομηχανία, ακόμη κι αν κλείσει αύριο το εργοστάσιο, δυστυχώς θα υπάρχει πρόβλημα. Ίσως μειωθεί κατά ένα 5-7% μεσοσταθμικά μέσα στο χρόνο η ρύπανση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να ληφθούν μέτρα. Θέλουμε σε 10-12 μήνες από σήμερα, να έχουμε τα πρώτα στοιχεία που να μας δείχνουν μια σημαντική μείωση της ρύπανσης η οποία έρχεται από την ανατολή”, είπε ο κ. Σαχαρίδης.
Διπλάσια η ρύπανση από τα δυτικά της πόλης
Στην έρευνα φάνηκε ξεκάθαρα πως το ποσοστό ρύπανσης είναι διπλάσιο από την δυτική πλευρά αντί της ανατολικής στην πόλη, με τον κ. Σαχαρίδη να επισημαίνει ότι αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχει η Α’ και η Β’ ΒΙΠΕ. Με τον Φορέα Διαχείρισης της Α ΒΙΠΕ η ερευνητική ομάδα έχει έρθει σε συνεργασία για διάφορες δράσεις, με τον κ. Σαχαρίδη να σημειώνει ότι η Χαλυβουργία αρνήθηκε τις προτάσεις των ερευνητών.
Με τον φορέα διαχείρισης της Α ΒΙΠΕ συμφωνήθηκε η εγκατάσταση δικτύου μετρητών μέσα στην Α ΒΙΠΕ, ώστε να γίνει μετά από μετρήσεις ένας επιμερισμός των πηγών και φανεί εάν κάποια ή κάποιες βιομηχανίες ρυπαίνουν περισσότερο.
Θετική ματιά και από το Αστικό
Τέλος, σε ότι αφορά το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου οι προτάσεις αφορούν τον επανασχεδιασμό του δικτύου ανάλογα με τις ανάγκες των δημοτών, την εισαγωγή της τηλεματικής, ώστε να γνωρίζει ο δημότης τι ώρα θα περάσει το λεωφορείο από τη στάση και η ένταξη του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Σε ότι αφορά την αλλαγή του στόλου του Αστικού, αυτό δεν μπορεί να συμβεί, χωρίς κυβερνητικά προγράμματα. Από την πλευρά τους οι θεσμικοί φορείς της πόλης, μπορούν να πιέσουν για αλλαγές.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.