Η Μαγνησία μέσα από τα έργα που έγιναν ή έχουν τεθεί οι βάσεις για να υλοποιηθούν

Τι υποσχέθηκε η ΝΔ και τι έκανε πράξη;

 

Το 2019 η Νέα Δημοκρατία με αρχηγό τον Κυριάκο Μητσοτάκη ανέλαβε τα ηνία της χώρας, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον ΣΥΡΙΖΑ. Η Μαγνησία κατάφερε να εκλέξει τέσσερις Βουλευτές, οι οποίοι έπρεπε να «τρέξουν» και να κινητοποιηθούν, ώστε να πιέσουν τα υπουργεία για τα μεγάλα έργα που έπρεπε να γίνουν στον νομό. Οι υποσχέσεις πολλές και τα έργα που θα βλέπαμε ακόμη περισσότερα. Πόσα όμως έγιναν ή δρομολογήθηκαν να γίνουν μέσα σε αυτά τα 2,5 και πλέον χρόνια της Κυβέρνηση; Η Μαγνησία μπορεί να αλλάξει σελίδα και να μεταβεί σε αυτή της αναπτυξιακής τροχιάς;

Ρεπορτάζ: Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου

Η Μαγνησία είναι κατά κοινή ομολογία ένας τόπος που περιμένει. Περιμένει να γίνουν πολλά και παραμένει κάπως αναξιοποίητος. Μεγάλα έργα βαλτωμένα, υποδομές που χρήζουν αναβάθμιση και μια  οικονομία, που πρέπει να πάρει την ανιούσα. Η Κυβέρνηση δρομολογεί έργα, τα οποία θα τα δούμε στο μέλλον και όλοι περιμένουμε να αλλάξουν το τοπίο του νομού μας και να ξεκινήσει η ανοδική του πορεία.

Μεγάλα έργα σε Βόλο και Μαγνησία

Περιφερειακός: Ο Περιφερειακός Βόλου είναι ένα έργο το οποίο παρέμενε ξεχασμένο στους φακέλους των διάφορων Υπουργείων. Ο Περιφερειακός ξεκίνησε τα έργα του το 2001 και μετά από κάποια χρόνια τα έργα έμειναν στα Αστέρια Αγριάς, με τα γρανάζια της γραφειοκρατίας να σταματούν το έργο. Πέρυσι, μετά από πιέσεις, η Περιφέρεια Θεσσαλία ήρθε σε συνεννόηση με το αρμόδιο Υπουργείο και ανέλαβε την μελέτη του Περιφερειακού από την Αγριά ως το Μαλάκι και την εκτέλεσή του, με χρήματα από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων της περιφέρειας, που χρηματοδοτείται από την Κυβέρνηση.

Έτσι λοιπόν  δημοπρατήθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας η μελέτη για την ολοκλήρωση της Περιφερειακής οδού Βόλου  «Τμήμα παράκαμψη Αγριάς-Μαλάκι και της αντιπλημμυρικής προστασίας Αγριάς»,  προϋπολογισμού  977.353,06 ευρώ, ενώ το έργο είναι μήκους 6,7 χιλιομέτρων και θα προβλέπει μιάμιση λωρίδα κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση, αλλά και παράπλευρους δρόμους.

 

Μουσείο Αργούς: Ο μύθος του Ιάσωνα και η Αργοναυτική Εκστρατεία είναι γνωστά διεθνώς κι όμως ο Βόλος δεν είχε καταφέρει να αξιοποιήσει αυτό το μεγάλο πολιτιστικό εργαλείο. Ο Δήμος Βόλου προχώρησε σε μελέτη για την δημιουργία ενός σύγχρονου Μουσείου και Περιφέρεια Θεσσαλίας σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης βρήκαν τον τρόπο χρηματοδότησης του έργου.  Το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 14 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων αλλά και ευρωπαϊκά προγράμματα και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα σε 36 μήνες.

 

Βαμβακουργία: Το έργο της Βαμβακουργίας ξεκίνησε από το μνημόνιο συνεργασίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Υπουργείου Εργασίας, το 2018 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όπου το Πανεπιστημίου ανέλαβε την πρωτοβουλία να εκπονήσει μελέτη για την αξιοποίηση της Βαμβακουργίας σε ακαδημαϊκό πολυχώρο, με Φοιτητικές Εστίες, Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης του Πανεπιστημίου, Υπηρεσίες, Ερευνητικά Εργαστήρια και Θερμοκοιτίδες, Φοιτητική Λέσχη, πολιτιστικούς πολυχώρους έκφρασης και δημιουργίας, καθώς και Αθλητικές Εγκαταστάσεις.  Το 2020 η νυν Κυβέρνηση ανακοίνωσε την υπογραφή Διυπουργικής συμφωνίας και από τότε το έργο προχωρά στα επόμενα στάδια. Τον Δεκέμβριο του 2021 πλοκληρώθηκε η επιλογή των συμβούλων που θα οδηγήσουν το έργο στην επόμενη φάση και στην τελική ευθεία υλοποίησης του έργου. Η Β΄ Φάση του διαγωνισμού, περιλαμβάνει τις διαδικασίες ανταγωνιστικού διαλόγου με τις κοινοπραξίες που επιλέχθηκαν και την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών τους, προκειμένου να αναδειχθεί ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης που θα υλοποιήσει το Έργο. Στο πλαίσιο του έργου ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα αναλάβει την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του έργου. Η συνολική διάρκεια της Σύμβασης Σύμπραξης, η οποία θα οριστικοποιηθεί κατά τέλος της Β΄ Φάσης, θα ανέρχεται σε 30 έτη. Προβλέπεται ότι ο χρόνος για την κατασκευή και παράδοση των εγκαταστάσεων σε πλήρη λειτουργία, θα ανέρχεται στα 2 έτη, ενώ ο χρόνος συντήρησης και φύλαξης θα ανέρχεται στα 28 έτη από την υπογραφή της σύμβασης. Το κόστος του έργου ενδεικτικά έχει εκτιμηθεί σε καθαρά παρούσα αξία στο ποσό των 94.054.182,00 € πλέον Φ.Π.Α..

 

Πάρκο «Ανδρέας Βαλαχής»: Τον Νοέμβριο του 2021 ο Αν. Υπουργός Εσωτερικών κ. Στέλιος Πέτσας βρέθηκε στον Βόλο και ανακοίνωσε την χρηματοδότηση της μελέτης και του έργου ανάπλασης του Άλσους στη Ν. Ιωνία «Ανδρέας Βαλαχής». Η  μελέτη του έργου ανέρχεται σε 1εκ. ευρώ με τον Υπουργό να υπολογίζει τότε πως θα ολοκληρωθεί σε ορίζοντα 24 μηνών και έθεσε  ως ορόσημο το φθινόπωρο του 2023 , προκειμένου να μπορέσουν όλοι να απολαύσουν έναν πολύ ωραίο χώρο. Το πάρκο θα περιλαμβάνει χώρους άθλησης, ποδηλατοδρόμους, χώρους για βόλτα κατοικιδίων, χώρο για ποδήλατο bmx και skateboard, ενώ θα φυτευτούν πάνω από 600 δέντρα. Κοστολογείται 7 εκ. ευρώ.

 

Ποδηλατοδρόμιο: Το ποδηλατοδρόμιο του Βόλου έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης». Το ποδηλατοδρόμιο θα μπορεί να φιλοξενήσει 800 καθήμενους θεατές, με δυνατότητα να φτάσουν στους 1.600 ενώ το έργο αφορά σε ανοιχτό Ποδηλατοδρόμιο  , προϋπολογισμού 9 εκ. € με ξύλινη πίστα διαδρομής 250m, με κερκίδες, που θα κατασκευαστεί σε έκταση 40 στρ.,που θα ανεγερθεί σε οικόπεδο ιδιοκτησίας του Δήμου Βόλου.

 

Υποβρύχιο Μουσείο Αλόννησος: Τον Αύγουστο του 2020 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του πρώτου επισκέψιμου ναυαγίου στην Ελλάδα και ίσως του σπουδαιότερου στον κόσμο, αυτό της Περιστέρας στην Αλόννησο. Το ναυάγιο της Περιστέρας είναι σε βάθος 22 έως 33 μέτρων και έχει θεωρηθεί μέχρι στιγμής, το μεγαλύτερο ναυάγιο της Κλασσικής Περιόδου και το σπουδαιότερο αρχαίο επισκέψιμο ναυάγιο του κόσμου. Κατά πάσα πιθανότητα, το πλοίο ήταν αθηναϊκό εμπορικό, φορτωμένο με 4.000 αμφορείς και άλλα αγγεία και είχε διαστάσεις κατά προσέγγιση 25 μέτρα μήκος και 10 μέτρα πλάτος, ενώ βυθίστηκε την περίοδο 425-400 π.Χ. Η πιλοτική λειτουργία του ναυαγίου της Περιστέρας ως επισκέψιμου ενάλιου αρχαιολογικού χώρου το καλοκαίρι του 2020 ήταν το αποτέλεσμα συνεργασίας της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, της Περιφέρειας Θεσσαλίας και του Δήμο Αλοννήσου. Το έργο προετοιμάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος διασυνοριακής συνεργασίας BLUEMED και θα συνεχιστεί με τη χρηματοδότηση του ΠΕΠ Θεσσαλίας ως το 2023.

Αρχαίο Θέατρο Φθιωτίδων Θηβών: Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί το φυσικό αντικείμενο, ώστε σύμφωνα με το σχεδιασμό που υπάρχει το 2024 ο χώρος να μπορεί να είναι επισκέψιμος και να δέχεται ομάδες επισκεπτών με συγκεκριμένη ροή. Το έργο χρηματοδοτεί με 1,9 εκατ. ευρώ η Περιφέρεια Θεσσαλίας μέσω ΕΣΠΑ. Την ίδια στιγμή προχωρούν έργα συντήρησης και αποκατάστασης Ιερών Ναών και Μονών σε χερσαία Μαγνησία αλλά και στις Σποράδες.

 

 

Έργα υποδομής στον Δήμο Βόλου: Πολλά έργα έχουν μπει σε τροχιά υλοποίησης και αφορούν στον Δήμο Βόλου. Αρχικά το Δικαστικό Μέγαρο Βόλου, σύμφωνα με τον Υπουργό Δικαιοσύνης βρίσκεται σε τελικό στάδιο και θα εγκριθεί το ΣΔΙΤ, ώστε να ανεγερθεί σε οικόπεδο στην οδό Ύδρας στη Νεάπολη. Παράλληλα, αναμένεται και το ΣΔΙΤ για το νέο κτήριο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βόλου. Ακόμη, έχει δοθεί έγκριση για το έργο κατασκευής μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων 42εκ. ευρώ, υλοποιείται η ανάπλαση των Παλαιών που έχει ενταχθεί στο «Αντώνης Τρίτσης, παράλληλα 5,3 εκ. ευρώ προϋπολογίζεται το έργο για τη διαχείριση των λυμάτων στα Λεχώνια. Ακόμη, υπάρχει χρηματοδότηση για 35χλμ οδοποιίας σε Βόλο και Ν. Ιωνία, ενώ στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» έχει ενταχθεί η ανέγερση τριών σχολικών κτηρίων σε Βόλο, Ν. Ιωνία, Ν. Αγχίαλο.

 

Έργα σε όλη τη Μαγνησία: Μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης θα χρηματοδοτηθεί το έργο του βιολογικού- αποχετευτικό στο παραλιακό μέτωπο της Μαγνησίας, έχουν ήδη γίνει αναβαθμίσεις σε λιμάνια και δρομολογούνται και άλλα μέσω του προγράμματος Φιλόδημος, ενώ η Περιφέρεια Θεσσαλίας με ενισχυμένο κατά 554 εκ. ευρώ προχωρά πολλά έργα από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.

 

Έργα που αναμένονται

Ιδιωτικοποίηση του λιμανιού: Το λιμάνι του Βόλου έχει περιέλθει στην ιδιοκτησία του ΤΑΙΠΕΔ. Η πανδημία του κορωνοϊού φαίνεται πως επιβράδυνε την πορεία ιδιωτικοποίησής του, η οποία σύμφωνα με τα λεγόμενα βουλευτών της Μαγνησίας αναμένεται εντός του 2022 ή στις αρχές του 2023, αφού πρώτα προχωρήσουν οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης των λιμανιών σε Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα και Καβάλα.

Ηλεκτροκίνηση Βόλου- Λάρισας: Ήταν να υπογραφεί το Ιανουάριο του 2022, όμως πήγε πιο πίσω, αλλά αναμένεται να υπογραφεί, το έργο ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος της ΕΡΓΟΣΕ. Η σύμβαση έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Ανάδοχος του έργου είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ που έδωσε έκπτωση 37,19% στον διαγωνισμό της 1ης Φεβρουαρίου 2021. Το αρχικό κόστος του έργου ήταν με ΦΠΑ 82,89 εκατ.ευρώ (66,84 εκατ.ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Τα έργα έχει εκτιμηθεί ότι θα διαρκέσουν 36 μήνες και, αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής, η γραμμή θα μπορέσει να ηλεκτριστεί το 2025. Το έργο αναβάθμισης με ETCS, σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση θα μεταμορφώσει την σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο μεγάλες πόλεις της Θεσσαλίας. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, για ταχύτητες μέχρι και 100 χλμ/ώρα. Η διαδρομή μαζί με τις απαιτούμενες στάσεις εκτιμάται ότι θα διαρκεί περίπου 40 λεπτά. Επίσης, ανοίγει ο δρόμος για την προαστιακή σύνδεση μεταξύ Βόλου-Θεσσαλονίκης που θα μπορεί να διεξάγεται σε περίπου 100 λεπτά.

Ναύσταθμος του Πολεμικού Ναυτικού στον Αλμυρό: Ο Δήμος Αλμυρού έχει αποφασίσει να παραχωρήσει έκταση 70 στρεμμάτων στην περιοχή Τσιγκέλι του Αλμυρού, προκειμένου εκεί να υλοποιηθεί ο Ναύσταθμος του Πολεμικού Ναυτικού. Οι εξελίξεις αναμένονται, κυρίως από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τα Γενικά Επιτελεία.

 

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.