Η υβριδική τεχνολογία «τρέχει» πλέον στους δρόμους της Λάρισας

Μιχ. Σακελλαρίου: Η πολιτεία κοντά σε επιδότηση για νέες τεχνολογίες στις αστικές συγκοινωνίες

Στους δρόμους της Λάρισας θα κινείται εντός των επόμενων ημερών το πρώτο υβριδικό αστικό λεωφορείο, φέρνοντας τους γείτονες Λαρισαίους πιο κοντά στη σύγχρονη τεχνολογία αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος. Ο κ. Μιχάλης Σακελλαρίου, πρόεδρος των Αστικών Συγκοινωνιών της Λάρισας μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη για το εγχείρημα αυτό και ανέφερε πως η πολιτεία βρίσκεται κοντά στο να ενισχύσει με επιδοτήσεις τις αστικές μεταφορές, ώστε να υπάρξει στροφή πανελληνίως στις νέες τεχνολογίες μεταφορών.

 

Οι αστικές συγκοινωνίες της Λάρισας, όπως τόνισε ο κ. Σακελλαρίου, εδώ και χρόνια τηρούν μια παράδοση κι έχουν πάντα ένα σύγχρονο στόλο. «Το 2004 αντικαταστήσαμε 30 λεωφορεία με καινούργιας τεχνολογίας, κατευθείαν από την αντιπροσωπεία της Μερσεντές καταπλήξαμε τους πάντες και την πόλη και τους επιβάτες και δεν σταματήσαμε ποτέ να βλέπουμε την επόμενη ημέρα. Παρακολουθήσαμε εκθέσεις και όλα δείχνουν ότι η επόμενη ημέρα στις αστικές συγκοινωνίες είναι η ηλεκτροκίνηση», επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Συμμετέχοντας λοιπόν σε εκθέσεις, έπειτα από αναζητήσεις και συζητήσεις οι αστικές συγκοινωνίες Λάρισας απέκτησαν το πρώτο υβριδικό λεωφορείο, που θα μπει σε κίνηση αυτή την εβδομάδα.

«Δώσαμε κι εμείς το δικό μας στίγμα σε αυτό που γίνεται στην  πόλη της Λάρισας και δώσαμε και το δικό μας περιβαλλοντικό αποτύπωμα.  Αποδείξαμε για ακόμη μια φορά ότι έχουμε ευαισθησία σ’ αυτή την κατεύθυνση και θέλαμε να δώσουμε στους επιβάτες άλλη μία πρόκληση στο να επιλέγουν τις αστικές μεταφορές», τόνισε ο κ. Σακελλαρίου για την απόφαση και την πράξη των αστικών συγκοινωνιών.

Πως λειτουργεί το υβριδικό λεωφορείο

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των αστικών συγκοινωνιών Λάρισας, το εν λόγω λεωφορείο χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνολογία.

«Κινείται είτε με ντίζελ, είτε αθόρυβα ηλεκτρικά . Κάθε βράδυ φορτίζει και σε 3 ώρες κάνει μια πλήρη φόρτιση, ενώ κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, όταν ο οδηγός φρενάρει ή αφήνει το γκάζι κάνει ανάκτηση ενέργειας. Έτσι λοιπόν ξαναφορτίζουν οι μπαταρίες και του δίνει αυτονομία για ένα διάστημα. Εάν για κάποιο λόγο η κατανάλωση ενέργειας είναι περισσότερη από αυτή που έχει αποθηκευτεί , τότε και μόνο τότε θα πάρει κίνηση ο ντιζελοκινητήρας.

Επίσης έχει την τεχνολογία να μπορείς να επιλέξεις ότι σε συγκεκριμένους δρόμους και συγκεκριμένα διαστήματα θα κινείται μόνο ηλεκτρικά. Άρα αυτό θα κάνει πιο νωρίς την ανάκτησή του και για όλο το επιλεγόμενο διάστημα που θα κυκλοφορεί πχ στο κέντρο της πόλης, να κινείται ηλεκτρικά.

Έχει επίσης τη δυνατότητα να κάνει φόρτιση στη στάση του λεωφορείου με επαγωγική   φόρτιση, δηλαδή εάν ο Δήμος σε κάποιο κεντρικό σημείο βάλει ένα παντογράφο, τότε επαγωγικά για 5 λεπτά που θα σταματήσει σε μια κεντρική στάση θα κάνει μια πλήρη φόρτιση. Άρα θα μπορεί να κινείται συνεχώς ηλεκτρικά στο κέντρο της πόλης», εξήγησε αναλυτικά ο κ. Σακελλαρίου.

Κοντά σε επιδοτήσεις για όλη την Ελλάδα

Το εν λόγω λεωφορείο αποκτήθηκε με ιδίους πόρους ως επί τω πλείστον από τις αστικές συγκοινωνίες Λάρισας. Ωστόσο, ο κ. Σακελλαρίου επεσήμανε πως δεν είναι μόνο υποχρέωση του φορέα μεταφορών η στροφή σε περιβαλλοντικούς τρόπους μετακίνησης, αλλά θα πρέπει να είναι κοινή υποχρέωση και της πολιτείας και της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος ως γεν. γραμματέας της Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών, έχει συνομιλήσει με τους αρμόδιους Υπουργούς Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος κ.κ. Γεωργιάδη και Σκρέκα και φαίνεται, όπως τόνισε, ότι η πολιτεία είναι πολύ κοντά στο να υπάρξει μια καλή επιδότηση, προκειμένου να γίνει στροφή πιο μαζικά στην επιλογή του στόλου και στην αντικατάσταση με υβριδικά αρχικά λεωφορεία κι έπειτα με ηλεκτρικά.

Ο κ. Μιχάλης Σακελλαρίου, πρόεδρος των Αστικών Συγκοινωνιών Λάρισας

Ο κ. Σακελλαρίου εξήγησε πως η τεχνολογία των υβριδικών μέσων μεταφορών έχει μια δεκαετία τουλάχιστον που είναι εξέλιξη. Αυτό σημαίνει πως έχουν διορθωθεί πολλά κι άλλα τόσα έχουν δοκιμαστεί.

«Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι της Volvo κι έχουμε μία πλήρη υποστήριξη από την αντιπροσωπεία Σαρακάκης. Είναι ένα φοβερό λεωφορείο για τον επιβάτη και τον οδηγό. Είναι ελκυστικό να είσαι στην πόλη και αθόρυβα να σε πλησιάζει το λεωφορείο. Οι επιβάτες αισθάνονται τελείως διαφορετικά. Σε ένα δοκιμαστικό δρομολόγιο όλοι μιλούσαν χαμηλόφωνα γιατί δεν χρειάζονταν να φωνάζουν», σχολίασε ο κ. Σακελλαρίου.

Τα μικρά λεωφορεία δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τα μεγάλα

Από την πλευρά του ο κ. Σακελλαρίου μίλησε και για απόψεις που θέλουν περισσότερα μικρά λεωφορεία να κινούνται στις πόλεις και να αντικαταστήσουν τα μεγάλα. Είναι όμως σωστό και πρακτικό;  Ο ίδιος υποστήριξε πως «τα μικρά λεωφορεία δεν ήρθαν για να αντικαταστήσουν τα μεγάλα λεωφορεία. Ήρθαν για να πάνε εκεί που δεν μπορούν τα μεγάλα. Σε μεγάλους δρόμους θα έβλεπε κανείς πολλά συνεχόμενα λεωφορεία για να μπορούν να εξυπηρετήσουν την κίνηση, τους επιβάτες, τους μαθητές κτλ. Τα μικρά έρχονται τροφοδοτικά στα μεγάλα, να μπαίνουν δηλαδή σε γειτονιές που δεν μπορεί να πάει το μεγάλο», τονίζοντας πως το πρόβλημα έγκειται στην αλλόγιστη χρήση του ΙΧ στο κέντρο των πόλεων.

Επεσήμανε πως ο κόσμος θα πρέπει να επιλέξει τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης.

Σημείωσε και για την περίοδο της πανδημίας, πως οι αστικές συγκοινωνίες απέδειξαν ότι τήρησαν και συνεχίζουν να τηρούν τα πρωτόκολλα υγιεινής, ενώ δεν  εντοπίστηκαν προβλήματα ούτε και με το προσωπικό, με τα διαχωριστικά που τοποθετήθηκαν και τα μέτρα υγιεινής.

«Τα μέσα μαζικής μεταφοράς ενοχοποιήθηκαν άδικα στην πανδημία, εξαιτίας όσων έγιναν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη λόγω έλλειψης στόλου. Εμείς δεν είχαμε πρόβλημα στόλου. Υπήρχε και πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από εργαζόμενους για να καθαρίζουν και να απολυμαίνουν λεωφορεία», σχολίασε ο κ. Σακελλαρίου, επισημαίνοντας πως τα νέα μέτρα θέλουν τους οδηγούς να κάνουν δύο φορές τη εβδομάδα ράπιντ τεστ, ενώ απαραίτητη είναι η χρήση μάσκας και από τους οδηγούς αλλά και τους επιβάτες.

Τέλος, αναφερόμενος στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Λάρισας και στη μετατροπή πολλών δρόμων σε ήπιας κυκλοφορίας, ο ίδιος σημείωσε πως ορισμένα σημεία χρειάζονται αναθεώρηση, ωστόσο εξέφρασε την πεποίθησή του πως ο Δήμος θα δει τι χρειάζεται και θα προβεί σε διορθώσεις.

» Θέλω να πιστεύω ότι όταν ολοκληρωθεί το έργο θα είναι προς όφελος των πολιτών», σχολίασε χαρακτηριστικά.

*πηγή φωτογραφιών larissanet.gr