Κακούς δρόμους, ελλιπή καθαριότητα, συγκοινωνία και σήμανση είδαν οι τουρίστες στη Μαγνησία

Έρευνα αγοράς για το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου από το Επιμελητήριο Μαγνησίας

Από στόμα σε στόμα μαθαίνουν οι τουρίστες για τις ομορφιές της Μαγνησίας και έρχονται μέσω του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου για να απολαύσουν ήλιο και θάλασσα. Ωστόσο, όσοι ταξίδεψαν με αεροπορικές πτήσεις από το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου, που στην πλειοψηφία τους φέτος ήταν Βρετανοί, Γερμανοί και Έλληνες δήλωσαν πως αν και ήταν ικανοποιημένοι με το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου σε αυτό υπάρχουν βασικές ελλείψεις όπως δωρεάν wifi, ακόμη και …πρίζες για τη φόρτιση των ηλεκτρονικών τους συσκευών. Το πιο σημαντικό δε, είναι πως αντίκρισαν στην περιοχή κακούς δρόμους, έλλειψη καθαριότητας, ανακύκλωσης, ελλιπή συγκοινωνία και σήμανση.

Τα αποτελέσματα έρευνας αγοράς στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου για την καταγραφή του προφίλ των επιβατών και των εντυπώσεων τους σχετικά με τον προορισμό, το καλοκαίρι 2021 παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε σήμερα Πέμπτη 21 Οκτωβρίου από το Επιμελητήριο Μαγνησίας και διεξήγαγε εξειδικευμένη εταιρεία.

Την παρουσίαση έκανε ο κ. Γεώργιος Καραμάνος, Διευθύνων Σύμβουλος της ΚPI Marketing Aviation Solutions, παρουσία του Προέδρου του Επιμελητηρίου Μαγνησίας κ. Αριστοτέλη Μπασδάνη, της Προέδρου του Τουριστικού Τμήματος του Επιμελητηρίου κ. Θέκλας Καμμένου και του Προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Μαγνησίας.

Πιο συγκεκριμένα, το Επιμελητήριο Μαγνησίας, σε συνεργασία με την KPI Aviation Marketing Services, και με την υποστήριξη της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, προχώρησε στην υλοποίηση μιας έρευνας αγοράς και μια διερευνητική μελέτη για το ενδιαφέρον των αεροπορικών εταιρειών για πτήσεις προς το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, κατά την διάρκεια των μηνών Αυγούστου – Οκτωβρίου 2021 (περίοδος που ξεκινήσαν οι πτήσεις στο αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου).

H έρευνα αγοράς στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου κατέδειξε το προφίλ των επιβατών, και τις εντυπώσεις τους σχετικά με τον προορισμό. Η ανάλυση των στοιχείων χρησιμοποιήθηκε στις παρουσιάσεις που πραγματοποιήθηκαν προς τις αεροπορικές εταιρείες στο Παγκόσμιο Συνέδριο Ανάπτυξης Αερογραμμών Routes, που πραγματοποιήθηκε στο Μιλάνο στις 10 – 12 Οκτωβρίου 2021, το οποίο ήταν και το πρώτο δια ζώσης μετά από διακοπή δύο χρόνων λόγω της πανδημίας του Covid-19.

Τι έδειξε η έρευνα

Σύμφωνα με την έρευνα καταγράφεται σχετικά χαμηλός αριθμός νεότερων ηλικιών σε σχέση με άλλα αεροδρόμιο με την ηλικία των επισκεπτών να είναι μικρότερη από τα 35 έτη. Φέτος ταξίδεψαν με πτήσεις προς το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου πολλοί Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό, αλλά και Βρετανοί, Γερμανοί, Γάλλοι. Ο κύριος λόγος κατά 74% ήταν για να κάνουν διακοπές, ενώ ένα 18% ταξίδεψε για να επισκεφθεί φίλους και οικογένεια και μόλις ένα 5% για επαγγελματικούς λόγους.  Στην πλειοψηφία τους, κατά 67% έκαναν την κράτησή τους μέσω διαδικτυακών ιστοσελίδων κράτησης και 18% μέσω tour operator.

 

Φτάνοντας στο αεροδρόμιο ένας σημαντικός αριθμός επιβατών δεν γνωρίζει για το λεωφορείο ή ζητά καλύτερες και περισσότερες συνδέσεις. Ένα 10% μόνο των επισκεπτών φτάνει στο αεροδρόμιο με το λεωφορείο και τονίζει πως ένα δρομολόγιο μόνο δεν φτάνει.

Αναφορικά με τις περιοχές από τις οποίες έρχονται οι επιβάτες στο Αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, εδώ καταγράφεται σχεδόν μονοκρατορία του δίπολου Βόλου-Πηλίου με 32% έκαστη περιοχή, δηλαδή 64%.

Οι επιβάτες που μετακινούνται στο αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου δείχνουν ότι είναι πολύ ικανοποιημένοι, με 4,35 στα 5.

Χωρίς δωρεάν wifi το αεροδρόμιο

Και μπορεί οι επισκέπτες να δηλώνουν ικανοποιημένοι και με το προσωπικό και εν γένει το αεροδρόμιο, όμως το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων , δηλαδή το  31% δήλωσε πως θέλει δωρεάν wifi, ενώ 13% δήλωσε πως θέλει στο αεροδρόμιο περισσότερα καταστήματα με τοπικά είδη. Ζητούν καταστήματα εστίασης κατά 15%, ένα 9% των ερωτηθέντων δήλωσε πως επιθυμεί περισσότερα καθίσματα στο αεροδρόμιο και ένα 11% ζητά …ΑΤΜ.

Ακόμη ένα 25% ζητά περισσότερες πτήσεις και προορισμούς, πιο συχνή συγκοινωνία, καλύτερη σήμανση προς το αεροδρόμιο, μιας και οι περισσότεροι απάντησαν ότι δεν μπορούν να το βρουν λόγω της ελλιπούς σηματοδότησης, Επιπλέον,  οι επιβάτες ζητούν καλύτερη εξυπηρέτηση στον έλεγχο των διαβατηρίων , κάποιοι επιθυμούν καθαρότερες τουαλέτες, ενώ οι επιβάτες εντόπισαν και την έλλειψη πριζών για φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών.

Όπως τονίστηκε, μαζί με την έλλειψη του wifi και με το γεγονός ότι φθάνουν πολύ νωρίτερα στο αεροδρόμιο, οι επιβάτες έχουν πολλή ώρα μπροστά τους- 2- 2,5 ώρες νωρίτερα από την πτήση- , χωρίς wifi και πρίζες για να φορτίζουν τις συσκευές τους.

4,7 στους 5 είναι ικανοποιημένοι με τον προορισμό

Από τους επιβάτες του αεροδρομίου 4.7 στους 5 δηλώνουν ικανοποιημένοι με τον προορισμό, με τους Βρετανούς να δηλώνουν στην πλειοψηφία τους την ικανοποίησή τους. Συγκεκριμένα το 70% των Ελλήνων επιβατών δηλώνει ότι ο προορισμός είναι πολύ καλός, το 75% των Γάλλων το ίδιο, το 65% των Γερμανών και το 88% των Βρετανών είναι πολύ ικανοποιημένοι από τον προορισμό.  Συνολικά το 76% των επιβατών δηλώνει ότι η περιοχή είναι ένας πολύ καλός προορισμός. Την ίδια στιγμή ένα 70% των επιβατών δηλώνει ότι θέλουν να ξαναγυρίσουν στον Βόλο, στο Πήλιο, στις Σποράδες και το 65% αυτών θα συστήσει τον προορισμό σε φίλους και συνεργάτες.

Έρχονται για θάλασσα και ήλιο

Οι περισσότεροι επισκέπτες έρχονται για τον ήλιο και τη θάλασσα, ενώ άλλοι δηλώνουν για τον πολιτισμό, την ξεκούραση και μεγάλος αριθμός ήρθε για τη φύση αλλά και να ενοικιάσει ιστιοπλοϊκό.

Τον Αύγουστο οι περισσότεροι επιβάτες δήλωσαν πως ήρθαν στην Ελλάδα γιατί θέλανε ασφάλεια εξαιτίας της πανδημίας.

Συγκεκριμένα, το 38% των ερωτηθέντων ήρθε στην περιοχή για τον ήλιο και τη θάλασσα, το 11% για τον πολιτισμό, το 10% για ξεκούραση, το 8% για περιπέτεια/εξερεύνηση, το ίδιο ποσοστό για να δει φίλους και οικογένεια, αλλά και για yachting, το 9% για τον καιρό και μόλις το 1% για πολυτελείς διακοπές.

Έμαθαν για τον προορισμό, κατά 61% μέσω από φίλους και συγγενείς- από στόμα σε στόμα- , ενώ μόλις ένα 23% έμαθε από ταξιδιωτικούς πράκτορες, ένα 3% από online διαφήμιση και άρθρα και 1% από την τηλεόραση.

Τα προβλήματα της περιοχής: Κακοί δρόμοι, έλλειψη καθαριότητας

Οι επισκέπτες όμως ρωτήθηκαν και για τον προορισμό τους, δηλαδή την περιοχή μας και τι θα πρέπει να βελτιωθεί. Είδαν κακούς δρόμους, ζήτησαν περισσότερη δημόσια συγκοινωνία, εντόπισαν μεγάλα προβλήματα στην καθαριότητα, δεν είδαν ανακύκλωση, ζήτησαν πιο καθαρές παραλίες και είδαν και πολλά σκουπίδια ακόμη και σε αυτές. Παράλληλα, ζήτησαν να υπάρχουν περισσότερα καταλύματα και αθλητικές δραστηριότητες. Ακόμη επεσήμαναν πως υπήρχε ελλιπής σήμανση, τόση που δεν μπορούσαν να βρουν το Αεροδρόμιο.

Βασικό εργαλείο ανάπτυξης τα ευρήματα της έρευνας

Για τα πολύ σημαντικά ευρήματα της έρευνας που θα αποτελέσουν βασικό εργαλείο για την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου, καθώς αποτυπώνουν τα βασικά στοιχεία της κίνησης του αερολιμένα, μίλησε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, κ. Αριστοτέλης Μπασδάνης.

Όπως σημείωσε και η Πρόεδρος του Τουριστικού Τμήματος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας κ. Θέκλα Καμμένου «Είναι πολύ σημαντικό στις συναντήσεις με τις αεροπορικές εταιρείες να παρουσιαστούν πληροφορίες και στοιχεία που θα καθιστούν την Κεντρική Ελλάδα ως ένα ελκυστικό και δυναμικό προορισμό που είναι έτοιμο να δεχτεί και να υποστηρίξει αεροπορικές εταιρείες τα επόμενα χρόνια. Η δημιουργία μιας τράπεζας πληροφοριών με στοιχεία που συλλέγονται από έρευνα αγοράς στο αεροδρόμιο είναι μια βέλτιστη πρακτική [best practice] που εφαρμόζεται από όλα τα αεροδρόμια που έχουν επιτυχημένες στρατηγικές ανάπτυξης αερογραμμών.

Η ανάπτυξη αερογραμμών (route development) στα αεροδρόμια παίζει καθοριστικό ρόλο στην τουριστική ανάπτυξη κάθε περιφέρειας και περιοχής – ιδιαίτερα στην Ελλάδα όπου το 69% των τουριστών φθάνουν αεροπορικώς. Βασικό κριτήριο στην απόφαση των αεροπορικών εταιρειών για την επιλογή και επένδυση στο συγκεκριμένο προορισμό (αριθμό συνδέσεων, διάρκεια, κ.λπ.), αποτελεί η ελκυστικότητά του, καθώς και ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής ανάπτυξης αερογραμμών.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν λίγα τουριστικά αεροδρόμια που πραγματοποιούν τέτοιες έρευνες και είναι σημαντικό το ότι το Επιμελητήριο Μαγνησίας προχώρησε με την υλοποίηση μιας τέτοιας έρευνας, η οποία θα είχε σημαντικά οφέλη προσφέροντας ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα».

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Μαγνησίας κ. Γιώργος Ζαφείρης υπογράμμισε την ανάγκη συνέργειας των υπολοίπων Επιμελητηρίων, αλλά και των αντίστοιχων Ενώσεων σε θεσσαλικό επίπεδο, καθώς -όπως χαρακτηριστικά τόνισε- το Αεροδρόμιο αποτελεί ένα στοίχημα που μπορούμε να κερδίσουμε».

Ποια είναι η KPI Aviation Marketing Services

Η KPI Aviation Marketing Services είναι μία διεθνούς κύρους εταιρία, με μια εξαιρετική διαδρομή στους τομείς της ανάπτυξης δρομολογίων και του αεροδρομιακού marketing, η KPI έχει προσελκύσει περισσότερους από 100 αεροπορικές εταιρείες στα αεροδρόμια της Αθήνας, Αμπού Ντάμπι, Θεσσαλονίκης, Καλαμάτας, Βρυξελλών, Λίβερπουλ, Kω, Μάλε [Μαλδίβες] και Ντόχα και έχει κερδίσει το «Βραβείο Routes για το καλύτερο αεροδρομιακό  Marketing και Ανάπτυξης Αερογραμμών» έξι φορές κατά την τελευταία 15 χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό, η KPI έχει σχεδιάσει την στρατηγική των παραπάνω αεροδρομίων, συμπεριλαμβανομένου των κοινών προωθητικών δράσεων. Υπεύθυνος του συγκεκριμένου έργου για το σχεδιασμό και την υλοποίησή του είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της KPI  κύριος Γιώργος Καραμάνος