Κόπωση, έλλειμμα οράματος, παραίτηση, κατάθλιψη, επιθετικότητα και θυμό στα παιδιά!

Από την πανδημία, σύμφωνα με την επίκουρο καθηγήτρια Παιδιατρικής-Εφηβικής Ιατρικής, Άρτεμις Τσίτσικα

Για τις επιπτώσεις της πανδημίας στα παιδιά μίλησε στο Ράδιο Ένα 102,5 και στον Ηλία Κουτσερή η επίκουρος καθηγήτρια Παιδιατρικής- Εφηβικής Ιατρικής και επιστημονική υπεύθυνη της Μονάδας Εφηβικής Υγείας Άρτεμις Τσίτσικα, τονίζοντας ότι υπάρχουν στοιχεία για διαφορετικές συνέπειες με βάση τις διαφορετικές φάσεις της καραντίνας.
Σημειώνοντας ότι παράλληλα τρέχει και η Ακαδημία Γονέων, όπου υπάρχει μεγάλη συμμετοχή και πολλές ερωτήσεις για την αντιμετώπιση θεμάτων, η κα Τσίτσικα υπογράμμισε ότι παρατηρήθηκε με βάση τα διεθνή δεδομένα μειωμένη φυσική δραστηριότητα, αυξημένη κατανάλωση ανθυγιεινών τροφών και υπερχρήση των ηλεκτρονικών μέσων που οδηγεί σε παχυσαρκία. «Η μειωμένη φυσική δραστηριότητα σαν ανεξάρτητος παράγων επιβαρύνει την υγεία των παιδιών και δημιουργεί ένα χρόνιο στρες που έχει επιπτώσεις στη μελλοντική ζωή» ανέφερε ενώ συμπλήρωσε ότι κάποια παιδιά, όπως προσφυγόπουλα και από φτωχές οικογένειες βιώνουν στρες και χρειάζονται ενέργειες στήριξης από ειδικούς. Παράλληλα υπάρχουν παιδιά με διατροφικές παρεκτροπές όπως είναι η βουλιμία ή η ανορεξία που κατά τη διάρκεια της πανδημίας είτε παλινδρόμησαν, και κάποια χρειάστηκαν ακόμη και νοσηλεία, ενώ κάποια παρουσίασαν τέτοια θέματα για πρώτη φορά.

Οι επιπτώσεις της καραντίνας

«Η πανδημία αρχικά δημιούργησε ανασφάλεια άγχος, θυμό και στρες ενώ η δεύτερη φορά έφερε κόπωση, έλλειμμα οράματος, παραίτηση, κατάθλιψη, επιθετικότητα και θυμό ειδικά στ’ αγόρια και οι διαφορετικές περίοδοι καραντίνας είχαν και διαφορετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά. Χρειάζεται μεγάλη γνώση για το τι ακριβώς συμβαίνει για να βρούμε υπομονή και τρόπους να βοηθήσουμε τα παιδιά» δήλωσε η κα Τσίτσικα.
Η ελπίδα πάντως συνεχίζει να υπάρχει. Όπως σημείωσε η κα Τσίτσικα, τα παιδιά είναι προσαρμοστικά όντα και μπορούν ν’ αλλάξουν πράγματα και να κινητοποιηθούν θετικά, φτάνει να υπάρχει ένας σημαντικός ενήλικας που θα τα καθοδηγήσει και θα δώσει όραμα και αισιοδοξία, και έτσι αντιμετωπίζονται ακόμη και δύσκολες καταστάσεις με επιτυχία.
Τέλος, η επίκουρος καθηγήτρια Παιδιατρικής και Εφηβικής Ιατρικής τόνισε ότι παράλληλα “τρέχει” ένα πρόγραμμα για την συναισθηματική ενδυνάμωση για παιδιά και εφήβους, με το οποίο καταρτίζονται επαγγελματίες ιατρικών επιστημών για την εφαρμογή του προγράμματος σε παιδιά και γονείς και μέσω αυτού να αποκτήσουν απαραίτητες δεξιότητες, προκειμένου να προχωρήσουν, χωρίς να χάσουν την ευαισθησία τους.