Μερόπη Τζούφη στο Ράδιο ΕΝΑ : Τραγέλαφος με τις μάσκες- Κανείς δεν είχε τη διάθεση να παραιτηθεί

Άφησαν ανοχύρωτα τα σχολεία εν μέσω πανδημίας, τόνισε η πρώην Υφυπουργός Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ

Ανοχύρωτα άφησε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τα σχολεία εν τω μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, χωρίς να τους παρέχει ουσιαστική στήριξη, τόσο με προσλήψεις αναπληρωτών , όσο και με ενίσχυση σε τεχνολογικό εξοπλισμό, τόνισε μεταξύ άλλων μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή η πρώην Υφυπουργός Παιδείας και αναπληρώτρια τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Μερόπη Τζούφη. Η ίδια χαρακτήρισε τραγέλαφο τα όσα έγιναν με τις μάσκες που διανεμήθηκαν στα σχολεία και δεν είχαν απαραίτητες διαστάσεις και συμπλήρωσε πως η κυβέρνηση με τις πράξεις της οδηγεί σε συρρίκνωση τη δημόσια παιδεία αλλά και την υγεία, καθώς τα σχολεία ξεκίνησαν με 20.000 λιγότερους αναπληρωτές από πέρυσι, ενώ στην υγεία δεν έχουν γίνει προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, παρά μόνο επικουρικού.

Τραγέλαφος με τις μάσκες – Κανείς δεν είχε τη διάθεση να παραιτηθεί
Τραγέλαφο χαρακτήρισε η πρώην Υφυπουργό Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Τζούφη την κατάσταση με τις μάσκες που διανεμήθηκαν στα σχολεία και σε πολλές περιπτώσεις ήταν πολύ μεγαλύτερες σε διαστάσεις, επισημαίνοντας πως κανείς δεν είχε τη διάθεση να παραιτηθεί.
«Ακόμη και αυτό που θεωρούσε η κυβέρνηση ότι ήταν το βασικό μέτρο πρόληψης, δηλαδή οι μάσκες, είδαμε ότι υπήρξε ένας τραγέλαφος, ακριβώς γιατί η Υπουργός όλο το προηγούμενο διάστημα μιλούσε για προσωπικό είδος, το οποίο έπρεπε να φροντίσει η οικογένεια μέσω της ατομικής ευθύνης.
Έσπευσε να σώσει την κατάσταση ο Υπουργός Εσωτερικών προκηρύσσοντας έναν διαγωνισμό, ο οποίος έχει κηρυχθεί μερικώς άγονος, αναθέτοντας την κατασκευή μασκών, όπου σήμερα έχουμε την ομολογία από την Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Υγείας ότι εμείς δώσαμε προδιαγραφές για το ύφασμα και όχι για τα μεγέθη. Προδιαγραφές που έχουν ξεσηκώσει θύελλα με την προχειρότητα και την γελοιοποίηση, Τα είδαμε όλα αυτά την πρώτη ημέρα των σχολείων», επεσήμανε χαρακτηριστικά η κ. Τζούφη.
Συμπλήρωσε σε πως κανείς δεν είχε την διάθεση να αναλάβει την ευθύνη και να παραιτηθεί, ενώ στηλίτευσε την απόφαση της Υπουργού Παιδείας να αυξήσει τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη από 20 σε 25 εν τω μέσω της πανδημίας.

Δεν αξιοποιήθηκαν κτήρια και εκπαιδευτικοί
Στην όλη επιβαρυμένη κατάσταση έρχεται να προστεθεί και το κτηριακό ζήτημα των σχολείων με την πρώην Υφυπουργό να τονίζει πως δεν αξιοποιήθηκαν κτήρια για τη σχολική διαδικασία, ούτε όμως και αναβαθμίστηκαν ή βελτιώθηκαν τα υπάρχοντα, προκειμένου να αραιώσουν τουλάχιστον τα τμήματα εκείνα που έχουν πολλούς μαθητές.
Αυτό έγινε, σύμφωνα με την ίδια γιατί το Υπουργείο δεν ήθελε να προσλάβει επαρκή αριθμό αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με την πρώην Υφυπουργό να σημειώνει πως φέτος η σχολική χρονιά ξεκίνησε με 20.000 λιγότερους εκπαιδευτικούς από πέρυσι, τη στιγμή που πέρυσι δεν υπήρχαν συνθήκες πανδημίας.
Στο σημείο αυτό προσέθεσε και το θέμα των μεγάλων κενών που παρατηρούνται στον τομέα καθαριότητας, με τον ΣΥΡΙΖΑ να επισημαίνει πως όλο το προηγούμενο διάστημα τις ελλείψεις και τους σκοπέλους που θα υπήρχαν. Παράλληλα, ο ΣΥΡΙΖΑ είχε προτείνει τη δημιουργία περιφερειακών οργάνων, δηλαδή επιτροπές παιδείας και υγείας σε κάθε δήμο, με τοπικούς επιστήμονες, ώστε να μπορούν να λαμβάνονται αποφάσεις ανάλογα με τις ανάγκες κάθε περιοχής, πρόταση που δεν εισακούστηκε από την κυβέρνηση.

Δύσκολο στοίχημα για τους εκπαιδευτικούς
Εκτός όμως από τα λειτουργικά ζητήματα, έρχεται στο προσκήνιο και το ουσιαστικό ζήτημα που είναι η παρεχόμενη εκπαίδευση. «Μένει στην ευθύνη των εκπαιδευτικών, που έδωσαν μάχη για να ανταποκριθούν σε δύσκολες καταστάσεις όπως εξ αποστάσεως εκπαίδευση, χωρίς επιμόρφωση, ούτε ενδυνάμωση, ούτε εξοπλισμό. Καλούνται τώρα οι εκπαιδευτικοί μας να λύσουν δύσκολα στοιχήματα. Να εξασφαλίσουν την υγεία και την ασφάλεια τη δική τους και των παιδιών, σε χώρους που έχουν προβλήματα», είπε χαρακτηριστικά η κ. Τζούφη, η οποία συμπλήρωσε πως έχουν ήδη δημιουργηθεί κοινωνικές ανισότητες εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, που έφερε ο κορωνοϊός, με 200.000 χαμένες θέσεις εργασίας εικόνα η οποία αντανακλάται και στην εκπαίδευση.
«Κάνουμε έκκληση να ενδυναμωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα και με νέους ανθρώπους, και να στηρίξει το δημόσιο σχολείο. Αυτή δεν είναι η κατεύθυνση της κυβέρνησης κι αυτό φαίνεται κι από το σχέδιο Πισσαρίδη που μιλά για ένα δημόσιο σχολείο που πρέπει να φεύγει από την ευθύνη του κράτους και να πάει στους δήμους και ανάλογα με τα έσοδα που έχουν οι δήμοι να έχουμε σχολεία αυξημένου ή μικρότερου κύρους. Βλέπουμε διαρκώς τα δωράκια που γίνονται στην ιδιωτική εκπαίδευση. Βλέπουμε μία συρρίκνωση του τομέα της δημόσιας παιδείας. Ακούσαμε μέχρι και τον πρωθυπουργό ακόμη και για μείωση των εισακτέων και κλείσιμο πανεπιστημιακών τμημάτων. Γιατί δεν διατίθενται πόροι. Το δυναμικό υπάρχει, μπορούμε να αρδεύει πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως το έκαναν γειτονικές χώρες», επεσήμανε η πρώην Υφυπουργός.
Κατέληξε δε πως αντίστοιχη εικόνα με αυτή της παιδείας υπάρχει και στην υγεία, που δεν γίνονται μόνιμες προσλήψεις προσωπικού, ούτε ενίσχυση με τεχνολογικό εξοπλισμό, παρά μόνο γίνονται παρατάσεις επικουρικού προσωπικού και συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα.