Μόλις 4.500 οι κατατεθειμένες φορολογικές δηλώσεις στη Μαγνησία!

Ο υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων του Συλλόγου Οικονομολόγων Λογιστών Μαγνησίας κ. Αλέκος Κεχαγιάς.
Πρόβλημα φορολογούμενων με την επικαιροποίηση στοιχείων στην ΑΑΔΕ

Μόλις 4.500 ήταν οι κατατεθειμένες φορολογικές δηλώσεις στη Μαγνησία τις τρεις πρώτες εβδομάδες που έχει ανοίξει το taxis,  σύμφωνα με τον υπεύθυνο Δημοσίων Σχέσεων του Συλλόγου Οικονομολόγων Λογιστών Μαγνησίας κ. Αλέκο Κεχαγιά, που μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στη ΜΑΓΝΗΣΙΑ, αριθμό που ο ίδιος τον χαρακτήρισε πάρα πολύ μικρό. Ο κ. Κεχαγιάς αναφέρθηκε όμως και στο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι φορολογούμενοι, που είναι η επικαιροποίηση των στοιχείων τους στην ΑΑΔΕ.

«Για τις τρεις πρώτες εβδομάδες που έχουν ανοίξει οι φορολογικές δηλώσεις στο taxis κι από κάποια στοιχεία που είχαν υποβληθεί (μέχρι τη Μ. Εβδομάδα), μόνο 4500 δηλώσεις σε επίπεδο Μαγνησίας. Επιπλέον έχουμε μία νέα ΔΟΥ Βόλου, η οποία καλύπτει όλο τον νομό. Θεωρώ ότι αυτό το νούμερο είναι πολύ μικρό γι’ αυτές τις τρεις εβδομάδες κι εκτιμώ ότι το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορεί να υποβληθεί φορολογική δήλωση εάν ο φορολογούμενος δεν έχει επικαιροποιήσει, δεν έχει δηλώσει το προσωπικό του email και το προσωπικό του τηλέφωνο», επεσήμανε ο κ. Κεχαγιάς.

 

Συνέντευξη στον ΗΛΙΑ ΚΟΥΤΣΕΡΗ

Καθυστερεί η ΑΑΔΕ να στείλει τον κωδικό

Τόνισε πως η εν λόγω διαδικασία, δηλαδή η επικαιροποίηση των στοιχείων στην ΑΑΔΕ είναι μια σημαντική διαδικασία, που όμως δεν μπορεί να την κάνει ο λογιστής, καθώς πρέπει ο φορολογούμενος να καταθέσει το προσωπικό του email, σημαντικό δηλαδή στοιχείο προσωπικού και απόρρητου ενδιαφέροντος.

Το πρόβλημα όμως σε αυτή την επικαιροποίηση των στοιχείων έγκειται στο taxis και στα κενά που έχει, με τον κ. Κεχαγιά να κάνει λόγο για σημαντική χρονοκαθυστέρηση.

Περιγράφοντας ο κ. Κεχαγιάς τη διαδικασία, σημείωσε ότι ο φορολογούμενος θα πρέπει να γράψει το προσωπικό του email και θα πρέπει να αναμένει ένα email απάντηση από την ΑΑΔΕ με ένα εξαψήφιο κωδικό. Αυτό, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, θα πρέπει να γίνει σε δέκα λεπτά. «Δυστυχώς όμως σε πάρα πολλές περιπτώσεις έρχεται μετά το πέρας των 10 λεπτών οπότε είναι άχρηστη αυτή η αίτηση και πρέπει ο φορολογούμενος να επανέλθει. Κι εμείς δεν μπορούμε να βοηθήσουμε γιατί δεν έχουμε τους κωδικούς του email του φορολογούμενου και δεν πρέπει βέβαια,  να τους έχει κανένας άλλος. Είναι κάτι που δεν μπορούμε να βοηθήσουμε εμείς οι λογιστές σε αυτό», εξήγησε.

Αποκλειστική ευθύνη του φορολογούμενου

Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα εντοπίζεται όπως επεσήμανε ο κ. Κεχαγιάς στους μεγαλύτερους ανθρώπους, που δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες, γνώσεις, ούτε καν υπολογιστή.

«Αυτούς τους ανθρώπους θα πρέπει να τους βοηθήσουν άνθρωποι από το οικογενειακό τους περιβάλλον, να τεθεί το email κάποιου συγγενικού τους προσώπου για να χειρίζονται αυτοί τα όποια έγγραφα από την ΑΑΔΕ. Είναι στην ουσία μια νομική δέσμευση από την πλευρά της ΑΑΔΕ ότι ήρθες, έκανες κλικ σε αυτά τα πεδία, αυτό είναι το τηλέφωνο και το email σου, άρα ό,τι σου κοινοποιώ το λαμβάνεις. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί μετά ο φορολογούμενος να πει ότι δεν το έχει παραλάβει από το ταχυδρομείο ή δεν το έλαβε», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κεχαγιάς.

Σημείωσε δε, πως η ίδια διαδικασία που ακολουθείται με το email για την πιστοποίηση των στοιχείων στην ΑΑΔΕ, γίνεται και με τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου και η όλη πιστοποίηση πρέπει να γίνει πριν την υποβολή της φορολογικής δήλωσης.

Μάλιστα, όπως τόνισε ο κ. Κεχαγιάς πρέπει όλοι όσοι έχουν κωδικούς taxis να μπουν σε αυτή τη διαδικασία και να δηλώσουν τα στοιχεία τους στην ΑΑΔΕ.

Προλαβαίνουμε αυτό τον ρυθμό την υποβολή των δηλώσεων;

Αναφορικά με το εάν προλαβαίνουν οι φορολογούμενοι εντός του προβλεπόμενου χρόνου να προχωρήσουν στην επικαιροποίηση των στοιχείων τους κι έπειτα να καταθέσουν φορολογικές δηλώσεις ο κ. Κεχαγιάς εκτίμησε πως αυτό δεν μπορεί να γίνει αν συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός…

« Ή θα πρέπει να  μεταθέσει χρονικά σε κάποια άλλη στιγμή το Υπουργείο την επικαιροποίηση ή να μην είναι δεσμευτικό αυτό το δεκάλεπτο. Θα πρέπει να αυξήσει την υπολογιστική ισχύ έτσι ώστε οι υπολογιστές να στέλνουν πιο γρήγορα τα απαντητικά email, κάτι πρέπει να κάνει, γιατί αλλιώς κάνει χαρακίρι το Υπ. Οικονομικών, ο κόσμος θα θέλει να κάνει φορολογική δήλωση, αλλά το Υπουργείο θα αδυνατεί να εισπράξει χρήματα», σημείωσε.

Φορολογική δήλωση- κοινωνικής κατάστασης…

Τέλος, σε σχέση με τυχόν προβλήματα στις δηλώσεις ο κ. Κεχαγιάς επεσήμανε πως ό,τι συνδέεται με τον covid αυτή τη στιγμή θέλει προσοχή κατά την υποβολή των δηλώσεων. «Είναι μεν αφορολόγητα, αλλά η φορολογική δήλωση δεν είναι φορολογική, είναι μια δήλωση που καταγράφεις μια σειρά από γεγονότα και οικονομικού χαρακτήρα, αλλά και την κοινωνική σου κατάσταση, που έμενες, με ποιον, ποιος σε φιλοξενούσε, τι αμάξι έχεις, τι παιδιά έχεις, γιατί όλα αυτά συνδέονται με επιδόματα. Πρακτικά η φορολογική δήλωση είναι πλέον  ένα ετήσιο έγγραφο που γράφεις όλη την κοινωνική και οικονομική σου ιστορία του προηγούμενου έτους», κατέληξε.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.