Νάνσυ Καπούλα, υποψήφια δήμαρχος: Προτεραιότητα στην ισότιμη προσβασιμότητα όλων των δημοτών μας

Η κυκλοφοριακή «αναρχία» ανατάσσεται άμεσα και αποτελεσματικά, με λύσεις σύγχρονες, τόνισε στο Ράδιο Ένα

Στα προβλήματα προσβασιμότητας του Δήμου Βόλου αναφέρθηκε διεξοδικά η υποψήφια Δήμαρχος Νάνσυ Καπούλα, μιλώντας στο «Ράδιο Ένα» και στην εκπομπή του Γιώργου Καρεκλίδη.
Η κ. Καπούλα χαρακτήρισε το κέντρο της πόλης “απαγορευμένο” για τους συμπολίτες μας με προβλήματα κίνησης, όρασης, κώφωσης, ακόμα και για όσους έστω και προσωρινά, αντιμετωπίζουν κάποια προβλήματα κατά την μετακίνησή τους. Όπως ήταν αναμενόμενο και λόγω της επαγγελματικής της ιδιότητας και του ρόλου της στον επιστημονικό χώρο του ΤΕΕ, αναφέρθηκε και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, που μαστίζει το κέντρο της πόλης, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στους χώρους άθλησης, οι οποίοι δεν έχουν διαμορφωθεί ώστε να μπορούν και οι συμπολίτες μας με αναπηρία να τους χρησιμοποιούν. Στην συνέντευξη της η κ. Καπούλα, αναφέρθηκε αναλυτικά στις προτάσεις της, οι οποίες χαρακτηρίζονται από ρεαλισμό και πραγματισμό ως προς την υλοποίησή τους.
Τα παραδείγματα που αναφέρει και οι άμεσες λύσεις που προσφέρει, τονίζουν την ετοιμότητα διαχείρισης των χρόνιων προβλημάτων με σύγχρονες λύσεις. Χαρακτηριστική επίσης ήταν η χωρίς δισταγμό δέσμευσή της, ότι οι υποδομές που ανήκουν στο Δήμο Βόλου θα αποκτήσουν ισότιμες συνθήκες για όλους τους δημότες χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς, χωρίς διαχωριστές γραμμές. Θα γίνουν, σημείωσε και υπογράμμισε, «παρεμβάσεις στο Βόλου και στη Ν. Ιωνία, ώστε το κέντρο τους να είναι φιλικό και ανθρώπινο για όλους τους δημότες. Οι δε παρεχόμενες υπηρεσίες και δημοτικές υποδομές επίσης απολύτως προσβάσιμες”.

Η συνέντευξη

Η υποψήφια Δήμαρχος Βόλου Νάνσυ Καπούλα στην συνέντευξη της δεν έμεινε μόνο στις επισημάνσεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι του πολεοδομικού συγκροτήματος, αλλά πρότεινε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν από την επόμενη ημέρα της νέας δημοτικής αρχής. Άλλωστε όπως η ίδια ανέφερε, η νυν Δημοτική Αρχή Βόλου, αναφορικά με τα ζητήματα μετακίνησης και πρόσβασης των ΑμεΑ, δεν έχει κάνει το παραμικρό, παρά τις όποιες βαρύγδουπες και αναποτελεσματικές εξαγγελίες της.
«Επιβάλλεται να δούμε τα θέματα της πόλης με ειλικρίνεια κι ανοιχτό μυαλό και στο πλαίσιο της προεκλογικής περιόδου έχουμε δεσμευτεί να μιλήσουμε πρώτα και κύρια με τους ίδιους τους συνδημότες μας και έχουν κάποια αναπηρία, να ακούσουμε τις προτάσεις τους, να ακολουθήσουμε τις διαδρομές τους. Έτσι μόνο θα καταλάβουμε τι είδους και ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν. Σήμερα η πόλη του Βόλου, το κέντρο δεν διαθέτει ούτε μια διαδρομή που να μπορούν τα ΑμεΑ να την ακολουθήσουν και να μεταβούν σε σημεία εξυπηρέτησης τους. Θα πρέπει να έχουν οπωσδήποτε συνοδό, διαφορετικά αντιλαμβανόμαστε όλοι μας ότι τελικά είναι καταδικασμένοι να στερούνται ακόμα και την καθημερινότητα, που για όλους εμάς είναι αυτονόητη. «Το κέντρο είναι απαγορευτικό», ανέφερε μεταξύ άλλων η κ. Καπούλα και πρόσθεσε ότι οι υποδομές και η προσβασιμότητα είναι μείζονος σημασίας για μια πόλη που θέλει να σέβεται τον άνθρωπο και να προσφέρει σύγχρονες δομές στους δημότες. Τα θέματα βιώσιμης κινητικότητας αφορούν ΑμΕΑ, αλλά και όλες τις κατηγορίες ανθρώπων που θέλουν να περπατούν σε ανθρώπινες συνθήκες. Συμπλήρωσε δε ότι στις γειτονιές, επειδή υπάρχει η ρυμοτομία μπορεί να κινηθεί και στο δρόμο κάποιος με αναπηρία, αλλά στους κεντρικούς δρόμους, οι άνθρωποι με το αμαξίδιο είναι υποχρεωμένοι να μείνουν στο πεζοδρόμιο.
«Δίκτυο που θα ενώνει τους κεντρικούς δρόμους»
«Η πόλη πρέπει να έχει ένα δίκτυο για να ενώνει τους κεντρικούς δρόμους, είπε κ. Καπούλα, για να μπορούν να κυκλοφορούν οι συνάνθρωποί μας. Η νυν δημοτική αρχή έχει εξαγγείλει ένα δίκτυο αλλά από ότι έχουμε διαπιστώσει μέχρι στιγμής, το συγκεκριμένο δίκτυο περνάει μέσα από τους κεντρικούς δρόμους και έχει μεγάλο δείκτη επικινδυνότητας. Αυτή τη στιγμή έχουμε ένα νέο οικοδομικό κανονισμό που έχει δώσει έμφαση στα ζητήματα που ανέφερα. Αναρωτήθηκε π.χ. αν ένας συνδημότης μας κατέβει στο κέντρο του Βόλου υπάρχει δυνατότητα δημόσιας τουαλέτες για Αμεα; Δυστυχώς δεν υπάρχουν αντίστοιχες υποδομές ή είναι ελάχιστες πιθανόν στα καταστήματα όπως γίνεται παντού στο εξωτερικό».
Να σημειωθεί ότι η κ. Καπούλα, μαζί με υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους του συνδυασμού της, την προηγούμενη ημέρα της συνέντευξης επισκέφθηκε τον Σύλλογο ΑμεΑ «Ιππόκαμπος» ο οποίος αγωνίζεται για την ισότιμη πρόσβαση, μαζί με άλλους συλλόγους και σωματεία της πόλης μας.
Η κ. Καπούλα ως πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας έχει συνεργασία με τον συγκεκριμένο σύλλογο και υπενθύμισε το πρόβλημα που είχε δημιουργεί το 2014, τότε που η νυν δημοτική αρχή προσπάθησε να μειώσει το πλάτος του πεζοδρομίου στις οδούς Ιάσονος και Δημητριάδος, πολιτική που θα πολλαπλασίαζε τα εμπόδια μετακίνησης των ανθρώπων στο κέντρο και η οποία απετράπη μετά τις σφοδρές αντιδράσεις και του ΤΕΕ.

Ανύπαρκτοι χώροι άθλησης

Αναφερόμενη στην έλλειψη χώρων άθλησης για τα ΑμεΑ η κ. Καπούλα αναρωτήθηκε: «Δεν ξέρω πόσοι γνωρίζουν αν τα ΑμεΑ μπορούν να αθληθούν. Έχουμε δύο δημοτικά κολυμβητήρια και σε κανένα δεν υπάρχει πρόσβαση για τα ΑμεΑ στην πισίνα (να τοποθετηθεί ένας μηχανισμός χρειάζεται), ενώ τα ντους και τα αποδυτήρια είναι απροσπέλαστα. Στον Δήμο Τρικκαίων για παράδειγμα έχουν εγκαταστήσει μηχανισμό στην πισίνα και έτσι μπορούν τα ΑμεΑ να αθληθούν.
Έχουμε σκοπευτήριο και παγκόσμιους πρωταθλητές ΑμΕΑ, οι οποίοι δεν μπορούν να προπονηθούν γιατί δεν υπάρχει πρόσβαση. Αντίστοιχα δεν μπορούν να προπονηθούν οι αθλητές του στίβου, οι οποίοι υποχρεώνονται να αρκεστούν στο Νταμάρι στο Σαρακηνό και στα ψιχία του δήμου που φροντίζει για το νερό και το ρεύμα, ενώ όλες οι άλλες παρεμβάσεις γίνονται από το Σύλλογο “Αργοναύτες”

Πεζοδρόμια

«Τα τελευταία χρόνια δεν έχω δει ολοκληρωμένη εργολαβία σε Βόλο και Ν. Ιωνία για συντήρηση κι επισκευή πεζοδρομίου παρά μόνο σημειακές παρεμβάσεις. Η ράμπα δεν διευκολύνει γιατί πρέπει κάποιος να σπρώχνει το αμαξίδιο. Έχουμε πεζοδρόμια που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν άτομα με αναπηρία. Η νομοθεσία καλύπτει με σύγχρονο τρόπο όλες τις ανάγκες», επεσήμανε η υποψήφια Δήμαρχος Βόλου κ. Καπούλα, προσθέτοντας:
«Κάθε Δήμος έχει πρόγραμμα συντηρήσεων των βασικών υποδομών. Σε πολλές συνοικίες δεν έχει γίνει τίποτα. Δημοτικές Ενότητες που δεν έχουν δει τίποτα. Η ιστορία με απευθείας αναθέσεις είναι μεγάλη χασούρα για έναν Δήμο γιατί δεν περιλαμβάνουν έκπτωση και το φαινόμενο των απευθείας αναθέσεων που είδαμε τα τελευταία χρόνια, δημιουργεί τεράστια απώλεια και ανισορροπία μεταξύ παραγωγής έργου και εξόδου».

Κυκλοφοριακό

Μιλώντας για το κυκλοφοριακό του Βόλου ανέφερε ότι επικρατεί απόλυτη αναρχία στους κεντρικούς δρόμους και η σημερινή εικόνα του, ήταν από τις πλέον προβληματικές των τελευταίων ετών.
«Ξέρετε ζούμε πλέον στην σφαίρα των «σύγχρονων και έξυπνων πόλεων» και δεν χρειάζεται να εφεύρουμε την Αμερική. Το έχουν κάνει άλλοι πριν από μας και το έχουν κάνει με εξαιρετικό τρόπο. Αυτό του χρειάζεται είναι το πραγματικό και ειλικρινές ενδιαφέρον ώστε να λυθεί ένα πρόβλημα. Σημειώστε δε ότι «οι σύγχρονες και έξυπνες πόλεις» δαπανούνε το ένα 1/3 των πόρων μιας παραδοσιακής διευθέτησης που αφορά πχ στην πρόσβαση. Οπότε εμμέσως σας δίνεται και η απάντηση για το που και πως θα βρεθούν εκείνοι οι χρηματικοί πόροι για να γίνουν έργα σε καιρούς οικονομικής στενότητας.
Δείτε επίσης το παράδειγμα των κόμβων που είναι και επίκαιρο. Σχεδιάστηκαν 10 χρόνια πριν, υλοποιήθηκαν 10 χρόνια μετά, χωρίς να λάβουν υπόψη τα νέα δεδομένα, χωρίς να γίνει μελέτη κυκλοφοριακών φορτίων, χωρίς να μελετηθεί η κίνηση οχημάτων και πεζών. Το αποτέλεσμα; Να έχουμε μια Ιάσονος με ένα μόνο ρεύμα κυκλοφορίας. Να έχουμε απίστευτο καθημερινό πρωινό μποτιλιάρισμα.
Κατά την επιστημονική μας άποψη, απαραίτητος κυκλικός κόμβος ήταν αυτός, στο Δημαρχείο, στην οδό Λαμπράκη.
Ωστόσο αυτός ο κόμβος που θα κατασκευαστεί τώρα θα δημιουργήσει επιπλέον κυκλοφοριακό φόρτο, διότι δεν έχει γίνει μελέτη των κυκλοφοριακών φόρτων και δεν έχουν υπολογιστεί και μια σειρά απαραίτητων παραμέτρων. Συνεπώς η εικόνα της μιας λωρίδα κυκλοφορίας στην Ιάσονας, από μόνη της δηλώνει το πόσο αφιλόξενο μπορεί να είναι το κέντρο μας, πόσο μάλλον και για ένα άνθρωπο με αναπηρία.
Προλαμβάνω επίσης και όσους πιστεύουν ότι θα μιλήσω για αποκλεισμό του κέντρου πχ από αυτοκίνητα. Εμείς μιλάμε για πιο φιλικά κέντρα στις πόλεις, χωρίς αποκλεισμούς αλλά με απαραίτητα μέτρα και όρια για την ομαλή συνύπαρξη όλων. Δίνεις προτεραιότητα για παράδειγμα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα οποία γίνονται πιο «έξυπνα» και ελκυστικά για τους πολίτες ώστε να περιορίσουν την χρήση του αυτοκινήτου τους, λαμβάνεις μέτρα που οδηγούν την κυκλοφορία έξω από το κέντρο, και άλλες λύσεις που θα συζητήσουμε και θα συναποφασίσουμε στο πλαίσιο του κοινωνικού διαλόγου που θα κάνουμε από τώρα και μέχρι την ώρα της κάλπης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και πολίτες.
Σας λέω ότι η συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού αποτελεί πρωτεύοντα παράγοντα αποτελεσματικής παρέμβασης για τον δικό μας συνδυασμό. Χρειαζόμαστε την συνεργασία του για το πως μπορούν να διαμορφωθούν τα δρομολόγια και ποια σημεία χρειάζονται αλλαγές
Πρέπει να πάρουμε μέτρα, όπως να φιλτράρουμε την ενδιάμεση κυκλοφορία και να δώσουμε το κίνητρο αυτοί που δεν χρειάζεται να κατέβουν στο κέντρο να χρησιμοποιούν τον Περιφερειακό. Να επαναφέρουμε στην πόλη την συζήτηση εξυπηρέτησης μέσω του Περιφερειακού και να το κάνουμε σημαία. Η επιστήμη μας έχει δώσει πολλά όπλα. Θλίβομαι όταν ακούω ατάκες του παρελθόντος «δε βγήκε ο τροχονόμος με την σφυρίχτρα». Πρέπει να δούμε τα προβλήματα αντιμετωπίζοντας τα, με σύγχρονες μεθόδους και λύσεις. Ατάκες και νοοτροπίες του παρελθόντος θα πρέπει εμείς πρώτοι να τις αποβάλλουμε κι αυτό είναι το στοίχημα».

Συνοικίες – Παιδικές χαρές

Κλείνοντας την συνέντευξη της η υποψήφια δήμαρχος Βόλου κ Νάνσυ Καπούλα, αναφέρθηκε στην εγκατάλειψη όλων των συνοικιών της πόλης, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε και στη μη λειτουργικότητα του σχεδιασμού τους όπου υπάρχουν.
«Οι συνοικίες μας έχουν μια δομή, που οι περισσότερες απλώνονται κυκλικά γύρω από ένα πάρκο ή μια πλατεία. Θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε την κάθε συνοικία σαν ένα μικρό χωριό, που ο κόσμος θα μπορεί να έχει τη δυνατότητα να βγει, να περπατήσει, να κοινωνικοποιηθεί, ώστε να μην έχει την ανάγκη να κατέβει υποχρεωτικά στο κέντρο για να ψυχαγωγηθεί. Για τις παιδικές χαρές είμαστε μείον 100. Αυτή είναι η θέση μας και επίσης στα τέσσερα χρόνια έχουν γίνει ελάχιστες- είτε στις δημοτικές ενότητες είτε στο πολεοδομικό συγκρότημα του Βόλου και της Ν. Ιωνίας. Κοιτάξτε δεν θέλω να είμαι άδικη. Οι προδιαγραφές είναι πολύ αυστηρές, αλλά πριν πάρεις την πιστοποίηση, φροντίζεις τα παγκάκια και δεν τα αφήνεις σαν εργοτάξιο.
Κρατήστε ότι για να λειτουργήσουν οι πόλεις υπάρχει προσχέδιο. Δεν μπορούμε να μιλάμε για σύγχρονο Δήμο όταν η κατάσταση στο κέντρο που είναι οι βασικές λειτουργίες και υπηρεσίες δεν είναι προσπελάσιμο. Όπως επίσης και στη Ν. Ιωνία που υπάρχουν υπηρεσίες και τράπεζες. Ο ιδιωτικός τομέας, ο τομέας του επιχειρείν θα πρέπει να προσεχθεί ώστε τα μαγαζιά, τα καφενεδάκια, τα τσιπουράδικα που είναι μέσα στον ιστό της πόλης, να έχουν τον ρόλο τους στην καθημερινή λειτουργία και οικονομία του Βόλου. Θα πρέπει να υπάρχει ειδικό κίνητρο.
Μου αρέσει να μιλάω με παραδείγματα γιατί έτσι νιώθω ότι καταλαβαινόμαστε πιο αποτελεσματικά και άμεσα. Τα καφέ του τύπου take away μπορείς να τα χωροθετήσεις έτσι ώστε να βοηθάς στη βιωσιμότητά τους και στη βιωσιμότητα της πόλης και των ανθρώπων της. Αυτό σημαίνει απλά προϋποθέσεις πρόσβασης για να μην βλέπουμε επιχειρήσεις που ανοίγουν και κλείνουν μετά από λίγο, γιατί δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις να σταματήσει κάποιος.
Καμία εικόνα αναρχίας δεν ευνοεί κανέναν. Θα μπούμε σε μια διαδικασία ισότιμης διαχείρισης των θεμάτων, γνωρίζοντας και αποδεχόμενοι ότι πρέπει να βοηθήσουμε τους επιχειρηματίες μας να αναπτυχθούν, παράλληλα με την βιώσιμη ανάπτυξη μιας σύγχρονης και έξυπνης πόλης, ενός Δήμου που οραματίζεται και βηματίζει στον 21ο αιώνα».

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.