Παράλογες, ξαφνικές, υπέρογκες αυξήσεις σε συμβόλαια ασφάλισης ζωής Βολιωτών!

Να εξαλειφθούν οι καταχρηστικές πρακτικές των εταιριών ζητά η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ

Παράλογες αυξήσεις παρατηρούνται στα συμβόλαια της ασφάλισης ζωής, και αρκετών πλέον Βολιωτών, με τις… «ευλογίες» του κράτους, καθώς άλλαξε το νομοθετικό πλαίσιο αναφορικά με τις αυξήσεις της ιδιωτικής ασφάλισης στα προγράμματα υγείας!
Οι καταναλωτικές οργανώσεις ζητούν αναπροσαρμογή του νόμου, ώστε εξαλειφθούν οι καταχρηστικές πρακτικές των ασφαλιστικών εταιριών σχετικά με τις υπέρογκες αυξήσεις, με στόχο την αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων σύμφωνα με τον νόμο για την προστασία του καταναλωτή.

Αυξήσεις ως 15%!

Τα παραπάνω ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, η Παναγιώτα Καλαποθαράκου πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ, η οποία εξήγησε ότι ιδίως στα παλαιά συμβόλαια που ήταν ισόβιας ή μακροχρόνιας διάρκειας, οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα κυμαίνονται από 12-15%, σε μια εποχή που οι καταναλωτές πλήττονται από την ακρίβεια και δηλώνουν αδυναμία να ανταποκριθούν στην αγορά βασικών αγαθών για την επιβίωσή τους, πολλώ δε μάλλον, να πληρώνουν αυξημένα ασφάλιστρα.
«Η αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων έχει να κάνει με ένα δείκτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, που έχει περάσει η κυβέρνηση και για τη διετία 2021-22 προβλέπει αυξήσεις 14%, χωρίς την επίδραση της ηλικίας.
Οι ασφαλισμένοι βρίσκονται στη θέση, είτε να αποδεχτούν τις αυξήσεις αυτές για να διατηρήσουν το συμβόλαιό τους ή αν διακόψουν την ισόβια ασφαλιστική σύμβαση, είναι έκθετοι στο χώρο της υγείας που έχουν επενδύσει για ένα καλύτερο αύριο σε περίπτωση που τους συμβεί κάποιο πρόβλημα», τόνισε η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ.

«Ο δείκτης του ΙΟΒΕ
δεν είναι αντικειμενικός»

Η κ. Καλαποθαράκου ανέφερε ότι ο δείκτης του ΙΟΒΕ, που είναι ιδιωτικό ίδρυμα, προσδιορίζεται λαμβάνοντας στοιχεία από τις ασφαλιστικές εταιρίες και η ΕΚΠΟΙΖΩ θεωρεί ότι δεν είναι αντικειμενικός, δεν περιλαμβάνονται τα δημόσια νοσοκομεία, παρά μόνο τα ιδιωτικά.
«Ο δείκτης αυτός δεν έχει το περίβλημα της αντικειμενικότητας και της αξιοπιστίας, ώστε οι αυξήσεις αυτές να είναι θεμιτές, εμείς έχουμε εκφράσει την αντίθεσή μας στο Προεδρικό Διάταγμα και ζητούμε την τροποποίηση της νομοθεσίας, ώστε να εξαλειφθούν οι καταχρηστικές πρακτικές των ασφαλιστικών εταιριών σχετικά με τις υπέρογκες αυξήσεις», επισήμανε.

Προτείνεται η δημιουργία
εργαλείου σύγκρισης τιμών

Η πρόεδρος της καταναλωτικής οργάνωσης , τόνισε ότι η αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων σύμφωνα με τον νόμο για την προστασία του καταναλωτή, πρέπει να γίνεται με κριτήρια αντικειμενικά, προσβάσιμα και ελέγξιμα από τον ασφαλισμένο, όπως επιτάσσει η αρχή της διαφάνειας, μέσα από αξιόπιστα, ανεξάρτητα και αμερόληπτα εργαλεία και όχι ιδιωτικών δεικτών όπως ο ΙΟΒΕ.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ προτείνει τη δημιουργία ενός εργαλείου σύγκρισης τιμών, με την αποτύπωση του όποιου δείκτη, ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να συγκρίνει τα προγράμματα των ασφαλιστικών εταιριών, στο πλαίσιο της βέλτιστης ενημέρωσης των καταναλωτών.
Επίσης ανέφερε ότι υπάρχουν προβλήματα στο χώρο, τα οποία εντοπίζονται διαχρονικά, ενώ υπάρχει και το θέμα της άρνησης αποζημίωσης, σε περίπτωση κινδύνου του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, όπου υπάρχει μεγάλη δυστοκία από τις ασφαλιστικές και με προσχηματικούς λόγους προσπαθούν να αποποιηθούν των ευθυνών τους και να μην αποζημιώσουν τους καταναλωτές.

Έλλειψη προσυμβατικής
ενημέρωσης στις επενδύσεις

Η κ. Καλαποθαράκου ανέφερε ακόμη ότι υπάρχει έλλειψη προσυμβατικής ενημέρωσης ιδίως στα επενδυτικά προγράμματα που προωθούν οι ασφαλιστικές εταιρίες και το οποίο τέθηκε πρόσφατα σε συνάντηση με την εποπτική αρχή που είναι η Τράπεζα της Ελλάδος, όπου επιστήθηκε η προσοχή στην αύξηση των ασφαλίστρων και στην έλλειψη προσυμβατικής ενημέρωσης.
Η ίδια είπε, ότι ο καταναλωτής για να πάρει μια τέτοια απόφαση πρέπει να έχει σαφή, αναλυτική ενημέρωση, όχι μόνο για τα θετικά μιας επένδυσης που θα κάνει, αλλά και για τους κινδύνους που υπάρχουν.

Μονομερής η προσέγγιση
από τους διαμεσολαβούντες

Σύμφωνα με την κ. Καλαποθαράκου, δυστυχώς είναι μονομερής η προσέγγιση από τους διαμεσολαβούντες, οι οποίοι εκθειάζουν και ενημερώνουν μόνο για τα θετικά και όταν ο καταναλωτής σε ένα επενδυτικό πρόγραμμα μέσω ασφαλιστικής ή και μέσω τράπεζας θέλει να κάνει διακοπή στα 2 ως 4 χρόνια, θα πάρει ένα πολύ μικρό ποσοστό και θα έχει σημαντική ζημία.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.