Πάρης Δράγνης: «Θέλω να επενδύσω στην πατρίδα μου»

Συζητήσεις για τη δημιουργία μαρίνας στον Βόλο έχει ο Αγχιαλίτης εφοπλιστής - επικεφαλής του ομίλου Goldenport

Την επιθυμία του να επενδύσει στην πατρίδα του τη Μαγνησία εξέφρασε ο γνωστός εφοπλιστής, με καταγωγή από τη Ν.Αγχίαλο, κ. Πάρης Δράγνης, ο οποίος βρέθηκε απόψε στον Βόλο, μετά από τρία χρόνια απουσίας, για να μιλήσει σε εκδήλωση του 2ου Λυκείου Βόλου που πραγματοποιήθηκε στο «Αχίλλειο» με θέμα την ανάπτυξη.
Όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής του ναυτιλιακού ομίλου Goldenport, μιλώντας στους δημοσιογράφους, συμμετέχει σε συζητήσεις για τη δημιουργία μαρίνας στην περιοχή της Μαγνησίας, προκειμένου να ελλιμενίζονται σκάφη και να αναπτυχθεί η περιοχή τουριστικά. Άλλωστε μία από τις εταιρίας του, η Golden Yachts, πρωταγωνιστεί τα τελευταία χρόνια στην κατασκευή πολυτελών σκαφών αναψυχής και στη διαχείρισή τους παρέχοντας υπηρεσίες αναψυχής στους ανά τον κόσμο δισεκατομμυριούχους. Πέρα από τη συζήτηση για τη Μαγνησία όμως ο κ. Δράγνης αποκάλυψε επίσης ότι έκλεισε συμφωνία για μια μεγάλη επένδυση στην περιοχή του Περάματος, η οποία θα υλοποιηθεί σε μια μεγάλη έκταση που αγόρασε πρόσφατα και για την οποία εξασφάλισε από τη σημερινή κυβέρνηση τις απαραίτητες άδειες.

Αν και έχει στο ιστορικό του τρεις αποτυχημένες προσπάθειες να επενδύσει στην περιοχή του, λόγω της γραφειοκρατίας, ο κ. Δράγνης δεν το βάζει κάτω και δηλώνει αποφασισμένος να επενδύσει στη Μαγνησία. «Αυτό δεν συμβαίνει μόνο στη Μαγνησία, αλλά σε πολλές περιοχές. Η γραφειοκρατία όπως ξέρετε, είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα. Είχα αναθέσει στον πρώην γενικό γραμματέα Εμπορικής Ναυτιλίας να μου βγάλει μία άδεια για ανακατασκευή πλοίων και να δώσω δουλειά σε 400 οικογένειες. Εκείνη την εποχή ήταν πολύ μεγάλη υπόθεση να μπορείς να δώσεις σε τόσες οικογένειες δουλειά σε μια περιοχή. Μιλάμε για ανθρώπους που είχαν ανάγκη από δουλειά την περίοδο της κρίσης. Τους κάλεσα να έρθουν να δουλέψουν στα σκάφη. Ένα σκάφος που χτίζεται έχει πάρα πολλές δουλειές, σωληνουργικά, βαψίματα, καθαρισμούς, μονώσεις κλπ. Χρειάζεται ίσως γύρω στα 25-30 διαφορετικά επαγγέλματα. Θα μπορούσαν εδώ να απασχοληθούν πατριώτες και γι’ αυτό θέλησα να κάνω αυτή την επένδυση τότε.

Στιγμιότυπο από την εκδήλωση του 2ου Λυκείου Βόλου την οποία συντόνισε ο διευθυντής του σχολείου Δημήτρης Μποσνάκης. Μεταξύ των ομιλητών ήταν και ο Γ.Γ. Οικονομικής Πολιτικής του Υπ. Οικονομικών Χρήστος Τριαντόπουλος.

Στεναχωρήθηκα πιστέψτε με που δεν προχώρησε. Πριν από δύο χρόνια προσπάθησα να κάνω το ίδιο. Εξήγησα στους ανθρώπους (του ΟΛΒ) ότι δεν θα προκαλέσουμε ρύπανση στην περιοχή, διότι σήμερα τα σκάφη όσο χτίζονται στο ναυπηγείο, δεν προκαλούν καμία ρύπανση διότι από πάνω είναι σκεπασμένα. Στο Πέραμα υπάρχουν σπίτια σε κοντινή απόσταση όπου χτίζονται τα σκάφη και δεν υπάρχει διαμαρτυρία. Ήρθα έκανα μια συζήτηση, όταν είδα ότι δεν υπάρχει ανταπόκριση δεν θέλησα να συνεχίσω. Εγκατέλειψα το σχέδιο και έκανα το επόμενο σκάφος πάλι στο Πέραμα» λέει εμφανώς απογοητευμένος. Εξίσου πικραμένος όμως ήταν σήμερα και από το γεγονός ότι στο ακροατήριο της εκδήλωσης δεν βρίσκονταν πολλοί νέοι για να τον ακούσουν, ανακοινώνοντας την πρόθεσή του να δώσει υποτροφίες σε νέους για μεταπτυχιακές σπουδές στα ναυτιλιακά. «Πίστευα ότι θα είναι παιδιά από το πολυτεχνείο…ελπίζω μια άλλη φορά. Απόψε νιώθω μια πικρία» λέει χαρακτηριστικά. Στα θετικά της επίσκεψής του στον Βόλο όμως ήταν ότι ανάμεσα στο ακροατήριο της εκδήλωσης, βρέθηκαν μαθητές και καθηγητές του ναυτιλιακού τομέα του 2ου ΕΠΑΛ Βόλου για να τον ακούσουν, τους οποίους και ενθάρρυνε να συνεχίσουν τις σπουδές τους και έπειτα να αναζητήσουν δουλειά σε μία από τις εταιρίες του. Δήλωσε μάλιστα πρόθυμος να τους στηρίζει και οικονομικά στις σπουδές τους αν αυτό χρειαστεί. Θέσεις εργασίας στα καράβια του άλλωστε υπάρχουν πάντα, αφού και ο στόλος του διαρκώς αυξάνεται καθώς προστίθενται νεότευκτα καράβια που διασχίζουν τους ωκεανούς.

Ο κ. Δράγνης με τους μαθητές και καθηγητές του ναυτιλιακού τομέα του 2ου ΕΠΑΛ Βόλου.

Ερωτηθείς σχετικά με την προσπάθεια που έγινε τα τελευταία χρόνια προκειμένου να δημιουργηθεί περιοχή ήπιας ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στο λιμάνι του βόλου, ο κ. Δράγνης τόνισε ότι ο επιχειρηματίας δεν μπορεί να περιμένει, καθώς κινείται με γρήγορες κινήσεις και ειδικά στον χώρο της ναυτιλίας δεν υπάρχει αύριο αλλά μόνο σήμερα.

Ο όμιλος της Goldenport της οποίας ηγείται ο Κάπταιν Πάρης Δράγνης διαθέτει πλοία όλων των τύπων για τη μεταφορά ξηρού φορτίου, κοντέινερ και τάνκερς, και ήταν η πρώτη ελληνική ναυτιλιακή εταιρία που εισήχθη στο χρηματιστήριο του Λονδίνου. Παράλληλα η Golden Yachts ασχολείται με την κατασκευή και διαχείριση πολυτελών γιοτ. Όπως αναφέρει με περηφάνια για τους δυο γιους του ο κ. Δράγνης «Τα παιδιά μου πάνε να με ξεπεράσουν. Εγώ είχα φθάσει να έχω στην ιδιοκτησία μου μέχρι 45 πλοία, τώρα τα παιδιά μου πάνε σε πολύ μεγαλύτερα νούμερα και μάλιστα με καινούρια πλοία».

O Κάπταιν Πάρης Δράγνης (δεξιά) με τη σύζυγό του Πατρίτσια και τον αδερφό του πρώην Δήμαρχο Ν.Αγχιάλου Γιώργο Δράγνε.

Το σχέδιο για τη δημιουργία μαρίνας στον Βόλο

Μιλώντας σχετικά με την προοπτική τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής μας με την κατασκευή Μαρίνας ο κ. Δράγνης ανέφερε ότι «σήμερα κάναμε μια συζήτηση για το λιμάνι το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί δίχως να προκαλέσει πρόβλημα το περιβάλλον για να μπορεί να προσελκύσει μεγάλα σκάφη και σκάφη γενικά να έρχονται ελλιμενίζονται εδώ και να φέρουν έσοδα για την περιοχή. Ο ξένος που θα γνωρίσει αυτή την πατρίδα εδώ θα ξανάρθει, είμαι σίγουρος γι’ αυτό. Γιατί η πατρίδα μας διαθέτει και θάλασσα και βουνό, ένας συνδυασμός ιδανικός που δεν υπάρχει σε άλλα μέρη. Χρειάζεται αποφασιστικότητα για να παίρνονται αποφάσεις από την πολιτική, γιατί ένας επιχειρηματίας δεν μπορεί να περιμένει μετά από δύο χρόνια να υλοποιηθεί η επένδυση. Έρχεσαι με μια επένδυση την ξεκινάς τώρα άμεσα. Άκουσα κάτι το οποίο ήταν ίσως ενθαρρυντικό. Θα δούμε τις δύο επόμενες εβδομάδες αν θα ξεκαθαρίσει το θέμα. Είμαι διατεθειμένος να επενδύσω στην πατρίδα μου. Δεν το λέω θεωρητικά και αυτό μπορώ να το αποδείξω στην πράξη»
Η αξιοποίηση μιας μαρίνας που θέλουν να κάνουν εδώ. Θέλω να δω τις προδιαγραφές. Θέλω να γίνει διαγωνισμός και όχι ανάθεση σε μένα. Κι εγώ έχοντας ενισχυμένο το συναίσθημά μου για την περιοχή να προχωρήσω και να αναπτυχθεί κάτι που είναι σωστό για την πόλη και να φέρει περισσότερη ανάπτυξη πλευράς τουρισμού. Έχω μιλήσει και με φίλους μου που έχουν μεγάλα κρουαζιερόπλοια, και ένας από αυτούς που έχει μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες εξέφρασε την επιθυμία να έρθει στον Βόλο να δούμε αν μπορεί να έρθει η εταιρία εδώ. Καμια φορά είναι καλύτερα να λες λίγα και να κάνεις πολλά παρά το αντίθετο. Για μας στον χώρο της ναυτιλίας αυτό ισχύει.

Με τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης να έχουν περάσει στα χέρια ιδιωτών και να αναπτύσσονται, το λιμάνι του Βόλου πιστεύετε ότι έχει προοπτικές;
«Ένας από τους φίλους που μιλάω έχει τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία σε κοντέινερ στον κόσμο. Θα μπορούσε αν του δινόταν η δυνατότητα να επενδύσει στο λιμάνι γιατί έχει επενδύσει σε πολλά λιμάνια παγκοσμίως. Θα πρέπει όμως να υπάρχουν οι προϋποθέσεις από τους διοικούντες τον λιμένα, γιατί ξέρετε καμια φορά μπορεί να υπάρξει αντίδραση σε μια επένδυση από το περιβάλλον και να πουν δεν θέλουμε να έρχονται εδώ μεγάλα πλοία κλπ. Είναι σημαντικό το περιβάλλον για όλους μας. Σήμερα το περιβάλλον είναι το σημαντικότερο» καταλήγει ο κ. Δράγνης.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.