Πλήγμα και για τον Βόλο η απόφαση να ακυρώσει τις κρουαζιέρες η Celestyal Cruises

Δυσοίωνες οι προβλέψεις, καθώς προβλέπεται ανάκαμψη μετά από …πέντε χρόνια!

Πλήγμα θεωρείται και για τον Βόλο η ακύρωση της κρουαζιέρας από την εταιρία Celestyal Cruises, που είχε προγραμματίσει τις προσεγγίσεις τριών πλοίων στο λιμάνι του Βόλου. Εκπρόσωποι των λιμανιών της Μεσογείου θεωρούν το 2020 χαμένη χρονιά για την κρουαζιέρα, προβλέπουν ότι θα ξεκινήσει το 2021, ενώ θα κάνει πέντε ακόμη χρόνια για να ανακάμψει!
Τα παραπάνω ανέφερε στο «Ράδιο ΕΝΑ» και τον Δημήτρη Καρεκλίδη, η Βίκυ Μήτρου πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, που αναφέρθηκε και σε άλλα ζητήματα που αφορούν τον ΟΛΒ όπως η ιδιωτικοποίηση, η μεταφορά της δραστηριότητας scrap και άλλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Σε αναμονή ο Οργανισμός…

Σχετικά με τη ακύρωση των δρομολογίων του κρουαζιερόπλοιου Celestyal Cruises για το 2020 που ανακοινώθηκε και ότι η εταιρία θα ξεκινήσει δρομολόγια την άνοιξη του 2021, η πρόεδρος είπε ότι ενημερώθηκε, ενώ οι άλλες εταιρίες δεν έχουν δώσει ημερομηνίες που θα ξεκινήσουν και ο Οργανισμός βρίσκεται σε αναμονή. Από τα 17 κρουαζιερόπλοια που αναμενόταν φέτος στο λιμάνι του Βόλου, τα τρία ήταν της Celestyal Cruises, που ακυρώνονται.
Σύμφωνα με την πρόεδρο του ΟΛΒ, όλη η κρουαζιέρα έχει δεχτεί πολύ μεγάλο πλήγμα και σε συνάντηση που έγινε με τους εκπροσώπους των Μεσογειακών λιμανιών, όπου παρουσιάστηκε μια μελέτη για την κρουαζιέρα, σύμφωνα με την οποία, θα κάνει πέντε χρόνια να ανακάμψει, ενώ το 2020 θεωρείται χαμένο. Οι εκπρόσωποι των Μεσογειακών λιμανιών, εκτιμούν ότι η κρουαζιέρα θα ξεκινήσει το 2021, δίνουν πέντε χρόνια για ανάκαμψη και στη συνέχεια προβλέπουν μεγάλη άνοδο.
Η κα Μήτρου τόνισε ότι, όπως είναι φυσικό, αν επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις, ο Βόλος θα χάσει πολλές ευκαιρίες που δημιουργούνται από τα κρουαζιερόπλοια.
Η πρόεδρος του ΟΛΒ είπε ότι μέχρι σήμερα αναμένονται τα υγειονομικά πρωτόκολλα σε σχέση με τα κρουαζιερόπλοια και το λιμάνι και εξέφρασε την ελπίδα να προσεγγίσουν κάποια κρουαζιερόπλοια, μέχρι τον Νοέμβριο που ήταν προγραμματισμένες κάποιες αφίξεις.

Θετική η πλήρης παραχώρηση

Για την επίσκεψη του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Άρη Ξενόφου στο λιμάνι του Βόλου, η Βίκυ Μήτρου ανέφερε ότι η Διοίκηση του ΟΛΒ θέλει το λιμάνι να περάσει σε όσο το δυνατόν «καλύτερα χέρια», με τα επενδυτικά προγράμματα που θα προκύψουν, ώστε το λιμάνι να αναπτυχθεί, αλλά και η τοπική κοινωνία να έχει τα ανάλογα οφέλη, δίνοντας εργασία.
Σύμφωνα με την ίδια, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ ενημέρωσε ότι το σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου είναι ότι θα προχωρήσει με πολυμετοχικό πλειοψηφικό πακέτο 67%, κατά πάσα πιθανότητα, σε αντίθεση με άλλα λιμάνια που θα προχωρήσουν με υποπαραχωρήσεις, ενώ το υπόλοιπο θα μείνει στο ΤΑΙΠΕΔ.
«Αυτό θεωρούμε ότι είναι το καλύτερο για το λιμάνι του Βόλου και εμείς ως Διοίκηση έχουμε εκφράσει την ίδια επιθυμία, γιατί το λιμάνι δεν έχει την ίδια οικονομική δυναμική σε όλα του τα κομμάτια και αν αποστερηθεί ένας βασικός πυλώνας οικονομικών εσόδων (ο επενδυτής θα πάρει το φιλέτο), τότε το υπόλοιπο λιμάνι δεν θα μπορεί να στηριχτεί και να καλύψει ακόμη και μισθούς εργαζομένων», ανέφερε.
Η πρόεδρος του ΟΛΒ θεωρεί ότι μ’ αυτό τον τρόπο θα υπάρξει μια συνολική ανάπτυξη του λιμανιού, όπως συμβαίνει στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, όπου υπάρχει μεγάλη ανάπτυξη. Η οικονομική αποτίμηση του 67% των μετοχών αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα, διότι ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι ο διαγωνισμός θα προχωρήσει το πρώτο τρίμηνο του 2021. Όσον αφορά στους επενδυτές, υπάρχει ενδιαφέρον, αλλά αν δεν βγει ο διαγωνισμός δεν μπορεί κάποιος να προβλέψει ποια και με ποιο αντικείμενο να δείξει ενδιαφέρον, ενώ ο κ. Ξενόφος ήταν σαφής, ότι το Ταμείο ενδιαφέρεται για επενδυτή με σοβαρότητα που είναι σίγουρο ότι θα κάνει μεγάλες επενδύσεις από τον πρώτο κιόλας χρόνο στο λιμάνι του Βόλου.

Μεταφορά του scrap

Για το θέμα της μεταφοράς της δραστηριότητας του scrap στον τρίτο προβλήτα, η κα Μήτρου είπε ότι αναμένει από την Περιφέρεια να ολοκληρώσει τις διαδικασίες και εξέφρασε την ελπίδα το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, αν είναι δυνατόν και με χρηματοδότηση 100%, ώστε ο ΟΛΒ να προχωρήσει στην υλοποίηση. Σύμφωνα με την πρόεδρο είναι πολύ σημαντικό, τόσο για το λιμάνι, όσο και για την τοπική κοινωνία αυτό το έργο. Η Διοίκηση του ΟΛΒ, ανέφερε, είναι τυπική στο να τηρεί τους περιβαλλοντικούς νόμους, αλλά όταν μια τόσο βαριά βιομηχανία κάνει μια τέτοια μεταφορική διαδικασία στον ιστό της πόλης, είναι επιβαρυντική για τους κατοίκους. Η μεταφορά της δραστηριότητας εκφόρτωσης του scrap είναι ένα έργο που έχουν διεκδικήσει όλες οι Διοικήσεις και εξέφρασε την ελπίδα να είναι η νυν Διοίκηση αυτή που θα το πραγματοποιήσει.

Προμήθεια γερανού

Για τα άλλα έργα που είναι σε εξέλιξη, η Βίκυ Μήτρου τόνισε ότι μετά την υπουργική απόφαση που επιτρέπει στον ΟΛΒ να χρησιμοποιήσει ίδια κεφάλαια 2,3 εκ. €, το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού θα εγκρίνει τον διαγωνισμό για την προμήθεια ενός γερανού.
Επίσης υπάρχει ανάδοχος για την προμήθεια ενός φορτωτή και ενός μηχανήματος στοιβασίας κοντέινερ, προϋπολογισμού 500.000 € και σύντομα θα γίνει η προμήθεια. Τέλος, η κα Μήτρου τόνισε ότι δεν υπάρχει εξέλιξη στη μελέτη δικτύου συνδυασμένων μεταφορών, με ευθύνη του υπουργείου Υποδομών πρέπει να συσταθεί επιτροπή παραλαβής της μελέτης, την οποία πλήρωσε ο ΟΛΒ.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.