Πρ. Δ.Ο.Ε. Θανάσης Κικινής στο «Ράδιο ΕΝΑ»: «Απαιτούνται μέτρα για ν’ ανοίξουν τα σχολεία»

Ζητώντας τεστ για εκπαιδευτικούς, αλλά και λιγότερους μαθητές στις αίθουσες

Να ανοίξουν τα σχολεία εφόσον πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις για την ασφάλεια ζητούν εκπρόσωποι του εκπαιδευτικού κόσμου, με τα μέλη του να ετοιμάζονται να επιστρέψουν στις αίθουσες για τη διά ζώσης εκπαίδευση. Αυτό τόνισε και ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) Θανάσης Κικινής, μιλώντας στο «Ράδιο Ένα 102,5» και στον Ηλία Κουτσερή, καυτηριάζοντας τη στάση της Υπουργού Παιδείας, αφού την κατηγόρησε για έλλειψη διάθεσης διαλόγου με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.

-Την ενημέρωση έχετε και που βαδίζουμε τελικά όσον αφορά το άνοιγμα των σχολείων;

«Παρά τις προσπάθειές μας και την επιδίωξη να έχουμε διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας ως Ομοσπονδία, είναι κάτι που δεν είναι εφικτό. Το Υπουργείο έχει ακολουθήσει έναν δρόμο μονομερών αποφάσεων, χωρίς καμία ενημέρωση και συζήτηση με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Οπότε η ενημέρωση που έχουμε είναι αυτή που έχετε και εσείς και ακούμε τις δημοσιογραφικές πληροφορίες. Ακούσαμε όλοι μας στις 2 Ιανουαρίου τον κυβερνητικό εκπρόσωπο ν’ αλλάζει την εφαρμοζόμενη κυβερνητική τακτική, έχοντας από την πλευρά μας τονίσει από την πρώτη στιγμή ότι πρέπει να έχουμε ως οδηγό, ν’ ακούμε και να σεβόμαστε τις προτάσεις των ειδικών λοιμωξιολόγων. Είναι η πρώτη φορά που αυτή η τακτική ανατράπηκε, δηλαδή πρώτα ανακοινώθηκε κάτι από την πολιτική ηγεσία και στη συνέχεια κλήθηκε να συνεδριάσει η επιτροπή για να επικυρώσει αυτά που ακούστηκαν. Είδαμε βέβαια ότι η πρόταση για το άνοιγμα της Γ’ Λυκείου απορρίφθηκε και γινόμαστε και δέκτες διαφορετικών απόψεων όσον αφορά τον χρόνο του ανοίγματος των δημοτικών σχολείων».

-Οπότε εσείς τι προτείνετε;

«Εμείς αυτό που λέμε είναι ότι πέρα από τι θα αποφασιστεί, με κυρίαρχο για εμάς να υπάρχει μία αυτοτελής και όχι ετεροκαθοριζόμενη απόφαση της επιτροπής, είναι οι όροι με τους οποίους θ’ ανοίξουν τα σχολεία. Είναι κάτι που έχουμε θέσει στη συζήτηση από τον Σεπτέμβριο και δεν τηρήθηκε σε καμία διάστασή του. Το να έχουμε δηλαδή μικρό αριθμό μέσα στα τμήματα το οποίο ήταν αυτονόητο ότι πρέπει να συμβαίνει, όταν άνοιξαν ξανά τα σχολεία τον περασμένο Μάιο. Ξαφνικά αυτό δεν ήταν αυτονόητο και ακούσαμε να λέγεται ότι δεν υπάρχουν κρούσματα, χωρίς να ξέρουμε με τι μετρήσεις λεγόταν αυτό, και ενώ έκλειναν τμήματα. Φτάσαμε την εβδομάδα πριν κλείσουν και πάλι τα σχολεία συνολικά, να έχουμε κλειστά χίλια τμήματα και σχολεία. Επομένως νομίζουμε ότι ο αριθμός των 15 μαθητών να εξεταστεί και πάλι ως αίτημα, αλλά δυστυχώς δεν εξετάζεται. Αυτό προκαλεί αλγεινή εντύπωση. Ακόμη και σε σχολεία που υπάρχουν χώροι, δεν επιτρέπεται στους διευθυντές να σπάσουν τμήματα, δεσμευόμενοι από τη σχετική νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας που έχει βάλει περιορισμούς».

-Όσον αφορά την υλοποίηση του αιτήματος για τεστ στους εκπαιδευτικούς;

«Αυτό δεν έχει υλοποιηθεί ακόμη. Υπάρχουν εξαγγελίες για πλατφόρμα, αλλά έως τώρα η αναγωγή γίνεται στην κεντρική πλατφόρμα και δεν ξέρω τι ακριβώς εννοεί το Υπουργείο. Έχουμε ζητήσει προληπτικά τεστ για διδάσκοντες και μαθητές και πρέπει να υπάρχει για όλους πλήρη εικόνα. Μέχρι τώρα οι εκπαιδευτικοί καταφεύγουν σε ιδιωτικά μέσα για την πραγματοποίηση τεστ, κάτι που καταλαβαίνετε ότι συνεχώς είναι δυσβάστακτο».

-Μπορούν να ανοίξουν τα σχολεία τη Δευτέρα με βάση τη διαθέσιμη υλικοτεχνική υποδομή και την καθαριότητα;

«Το θέμα της καθαριότητας είναι πολύ σημαντικό. Υπήρχε δέσμευση από την αρχή της χρονιάς για πλήρες προσωπικό που θα μπορεί να εξασφαλίζει τον καθαρισμό και την απολύμανση των αιθουσών, όμως στους περισσότερους δήμους αυτό δεν έγινε, αλλά σε λίγους. Είχαμε κυρίως μετακινήσεις προσωπικού παρά ουσιαστικές προσλήψεις για τη βελτίωση της εικόνας σ’ αυτόν τον τομέα. Το Υπουργείο επίσης θα πρέπει να εξετάσει τη μείωση της ύλης των μαθημάτων, καθώς υπάρχουν τεράστια θέματα στην προσαρμογή των μικρών μαθητών. Τα μαθήματα δια ζώσης έχουν σταματήσει πολύ νωρίς φέτος και δημιουργείται πρόβλημα στα παιδιά των πρώτων τάξεων του Δημοτικού για την απορρόφηση γνώσεων γραφής και ανάγνωσης. Πρέπει και επαναληπτικά μαθήματα να γίνουν, αφού υπήρχαν και ελλείψεις τεχνικής υποδομής στην εκπαίδευση, και θα πρέπει η επόμενη σχολική χρονιά να ξεκινήσει για τους μαθητές από ενιαία αφετηρία».

-Άρα συνεχίστηκαν και τα προβλήματα στην υλικοτεχνική υποδομή της τηλεκπαίδευσης

«Φυσικά συνεχίζονται τα προβλήματα. Στο μεταξύ και η εξαγγελία για τάμπλετ κλπ, ενώ υπήρχαν χρονικά περιθώρια ώστε να εξασφαλιστούν για όλους τους μαθητές, δυστυχώς αυτό δεν συνέβη. Ακούσαμε μεγάλους αριθμούς αλλά έφτασαν μόνο σε συγκεκριμένες περιοχές και εκεί κατ’ ελάχιστον».

-Με την κα Κεραμέως να παραμένει στη θέση της, μετά τον ανασχηματισμό, παραμένουν δύσκολες οι όποιες συνθήκες για διάλογο;

Η ΔΟΕ επιδιώκει πάντοτε το διάλογο με ανοιχτό μυαλό, και το δείξαμε με τις προτάσεις με στόχο τη βελτίωση. Το θέμα διαλόγου το έχει η Υπουργός Παιδείας, που αρνείται να δεχθεί τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες. Εμείς δεν πηγαίνουμε εκεί για να αποθεώσουμε συντεχνιακές διεκδικήσεις ή να ζητήσουμε παράλογα πράγματα. Κατά 95% το πλαίσιο των αιτημάτων της Ομοσπονδίας αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία και μόνο ένα μικρό κομμάτι αφορά τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών. Είναι άδικο και κρίμα για την εκπαίδευση να μην υπάρχει διάθεση για διάλογο.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.