Για προβλήματα σε σχολικά συγκροτήματα, αλλά και ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς μιλούν οι γονείς, με αφορμή τη σημερινή έναρξη του νέου σχολικού έτους, που συσσωρεύει νέα ζητήματα πάνω στα ήδη υπάρχοντα, τα οποία σχετίζονται με το κτηριακό και την υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων.
Ο πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας, (ΑΣΓΜΕ) Παναγιώτης Κατηφές μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, ευχήθηκε αρχικά καλή σχολική χρονιά, σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, κάνοντας λόγο για αντιεκπαιδευτική πολιτική από πλευράς κυβέρνησης. Απηύθυνε κάλεσμα σε γονείς να συμμετέχουν στους κατά τόπους συλλόγους, έχοντας στο επίκεντρο το τι μόρφωση επιθυμούν για τα παιδιά τους. Υποστήριξε πως πανελλαδικά υπάρχουν χιλιάδες κενά σε ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, ενώ εμφανίζεται οξυμένο και το πρόβλημα της κατάργησης και συγχώνευσης σχολικών τμημάτων που φτάνουν τα 1.000 σε όλη την Ελλάδα.
Ακόμη και 27 μαθητές σε ακατάλληλες αίθουσες
Παράλληλα παρουσιάζεται και το φαινόμενο των 27 μαθητών σε ακατάλληλες αίθουσες, όπου σε κάποιες περιπτώσεις αυτές είναι κοντέινερ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών. «Εμείς οι γονείς, λέμε ότι δεν αξίζει αυτή η μόρφωση στα παιδιά μας και πρέπει να αγωνιστούμε και να παλέψουμε για τη ζωή και το μέλλον τους. Δεν ξέρω εάν είναι ουτοπία η ανάγκη που έχει σήμερα κάθε νέος άνθρωπος για να μορφωθεί. Τι πιο ρεαλιστικό το να διοριστούν χιλιάδες εκπαιδευτικοί, που πολλοί, από αυτούς είναι με μια βαλίτσα στο χέρι, ανά την Ελλάδα, χρόνο με τον χρόνο, όπου υπάρχουν κενά. Δεν ξέρω εάν είναι ουτοπία το να λέμε ότι οι μαθητές μπορούν να έχουν πρόσβαση στη σύγχρονη γνώση σε τμήματα 27 ατόμων, όταν μάλιστα στον αριθμό αυτό περιλαμβάνονται και παιδιά τα οποία έχουν διάγνωση από το ΚΕΔΑΣΥ και χρειάζονται παράλληλη στήριξη. Είναι ουτοπία το να τρέμει το φυλλοκάρδι μας όταν το παιδί μας πάει σχολείο, φοβούμενοι μην πέσει το ταβάνι; Το να μην γεμίζουν με νερό μετά από καταιγίδα οι αίθουσες; Υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις να υλοποιηθούν τα αιτήματα, αλλά είναι ζήτημα πολιτικής επιλογής» τόνισε ο κ. Κατηφές.
Οι όποιες βελτιώσεις, έγιναν με την πίεση των γονέων
Υποστήριξε ότι κάποιες μικρές βελτιώσεις που υλοποιήθηκαν, έγιναν κάτω από την πίεση των γονέων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Μάλιστα έθεσε το παράδειγμα των ψυχολόγων, καθώς στο παρελθόν δεν υπήρχαν καθόλου στα σχολεία και τώρα εμφανίζεται ένας ανά πέντε, εντάσσεται στο παραπάνω διεκδικητικό πλαίσιο, αλλά και στο ότι υπήρξαν περιπτώσεις όπου πάρθηκαν πίσω συγχωνεύσεις, μετά από κινητοποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν. Ανέφερε ότι είναι θετικό το γεγονός, πως το υπουργείο προχώρησε στη διενέργεια 10.000 διορισμών, αλλά οι πραγματικές ανάγκες είναι πολύ μεγαλύτερες, καθώς μέχρι πέρσι υπήρχαν 50.000 ωρομίσθιοι και ουσιαστικά καλύπτεται το 1/5. Υπάρχουν όπως είπε περιπτώσεις, όπου σχολεία δεν διαθέτουν ούτε φωτοτυπικό χαρτί, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται οι γονείς. «Το ότι άλλαξε ο νόμος για τις σχολικές επιτροπές και ουσιαστικά πλέον εκπαιδευτικοί και γονείς δεν θα ξέρουν πόσα χρήματα λαμβάνει κάθε σχολείο και πού πάνε αυτά, δεν παύει να αποτελεί αρνητική εξέλιξη κάνοντας την καθημερινότητα των παιδιών δυσκολότερη» κατέληξε ο κ. Κατηφές.