Πρόταση αξιοποίησης του τέρμιναλ για την κρουαζιέρα

Ύψους 500.000 ευρώ θα υποβάλει ο ΟΛΒ στο επιχειρησιακό πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ

Στην αξιοποίηση του τμήματος του επιβατηγού σταθμού (terminal) «Ιάσων» που προορίζεται για την εξυπηρέτηση του τουρισμού κρουαζιέρας προσανατολίζεται ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου το αμέσως προσεχές διάστημα, έχοντας ήδη ολοκληρωμένη πρόταση την οποία προτίθεται να υποβάλει για χρηματοδότηση.
Όπως ανέφερε μιλώντας στη «Μαγνησία» ο πρόεδρος του ΟΛΒ κ. Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος, η διοίκηση του Οργανισμού έχει καταβάλει μια μεγάλη προσπάθεια από τη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων της, προκειμένου να δώσει πνοή στο κτίριο αυτό, εξετάζοντας όλες τις παραμέτρους προκειμένου να αξιοποιηθούν οι χώροι κατάλληλα.
Προς αυτή την κατεύθυνση, έχοντας ήδη μισθώσει τον 1ο όροφο του κτιρίου και εν αναμονή της τελικής απόφασης για την παραχώρηση τμήματος του ισογείου, η διοίκηση βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο για την υποβολή ολοκληρωμένης πρότασης για τον στεγασμένο χώρο περίπου 900 τ.μ. που βρίσκεται ανατολικά δίπλα στο κτίριο του Λιμεναρχείου και η οποία θα υποβληθεί προς έγκριση στο επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» του ΕΣΠΑ σε συνεργασία με τα Υπουργεία Ναυτιλίας, Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις ο προϋπολογισμός του έργου αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 400-500 χιλ. ευρώ και θα περιλαμβάνει την επέκταση του συστήματος ISPS που εγκαταστάθηκε και λειτουργεί από το καλοκαίρι του 2016 στην 2η προβλήτα και τη διασύνδεσή του με την κεντρική προβλήτα όπου θα καταπλέουν τα μικρότερα κρουαζιερόπλοια. Επίσης θα περιλαμβάνει την προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού για την πλήρη και άρτια λειτουργία του επιβατικού σταθμού, όπου θα γίνονται οι απαραίτητοι έλεγχοι υπό αυστηρά κριτήρια ασφαλείας όπως προβλέπεται από τους διεθνείς κανόνες. Στον χώρο είναι ήδη εγκαταστημένα συστήματα συναγερμού, πυρασφάλειας και τηλεφωνικό κέντρο. Από πλευράς εσωτερικής διαμόρφωσης υπάρχουν γραφεία για το λιμενικό, την αστυνομία, χώρος κυλικείου, τουαλέτες για ΑμΕΑ, πίνακα ανακοινώσεων κλπ.
Μέχρι την υλοποίηση του έργου όμως στα σχέδια της διοίκησης είναι η δημιουργία αρχικά ενός χώρου αναμονής για τους επιβάτες των ακτοπλοϊκών δρομολογίων που προτίθενται να ταξιδέψουν προς τις Β.Σποράδες, παρέχοντας παράλληλα χώρους υγιεινής που σήμερα δεν λειτουργούν. Στον ίδιο χώρο, στόχος είναι να δημιουργηθούν και περίπτερα προβολής τοπικών προϊόντων καθώς και προσωρινές εκθέσεις φωτογραφίας ή εκθέματα από Μουσεία όπως είναι π.χ. του Μουσείο «Ελιάς», προκειμένου να αποκτήσει κίνηση και επισκέπτες και να προβάλει τη Μαγνησία γενικότερα.

Καλές προοπτικές ανάπτυξης
Με βάση τις επαφές που έχουν γίνει στις διεθνείς συναντήσεις των λιμένων κρουαζιέρας που έλαβε μέρος ο ΟΛΒ τους προηγούμενους μήνες, καλές είναι οι προοπτικές που διανοίγονται στον τομέα της κρουαζιέρας για το 2019, με τα μικρά κρουαζιερόπλοια να τίθενται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και τρεις εταιρίες να έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον Βόλο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις οι επιβάτες των μικρών κρουαζιεροπλοίων που απολαμβάνουν πολυτελείς ανέσεις στα boutique πλοία, έχουν υψηλότερο διαθέσιμο εισόδημα. Δεδομένου ότι έως το 2019 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο του επιβατηγού σταθμού, τα πλοία θα καταπλέουν στην κεντρική προβλήτα του λιμανιού, με τους επιβάτες να έχουν απευθείας πρόσβαση στην πόλη κάτι που θα ευνοήσει και την εμπορική αγορά. Σύμφωνα με την διοίκηση του ΟΛΒ υπάρχουν επαφές με άλλα τουριστικά λιμάνια της χώρας προκειμένου να δημιουργηθεί ένα cluster για την παροχή ποιοτικού τουρισμού.

Δύσκολο το έργο της εκβάθυνσης
Αναφορικά με τη δυνατότητα εκβάθυνσης του πυθμένα της θάλασσας, προκειμένου να καταπλέουν τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στην κεντρική προβλήτα του λιμένα Βόλου, επισημαίνεται ότι το έργο παρουσιάζει πολυπλοκότητα. Αυτή τη στιγμή το βάθος του λιμανιού κυμαίνεται από 7 έως 10 μέτρα. Τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια έχουν βύθισμα που φθάνει έως και τα 9,5 μ. δυσκολεύοντας έτσι τον κατάπλου, ενώ και το μήκος της κεντρικής προβλήτας δεν επαρκεί για πλοία που φθάνουν σε μήκος ακόμη και τα 300 μ. Σε περίπτωση εκβάθυνσης του πυθμένα πάντως εγείρονται και κατασκευαστικά ζητήματα για το σύνολο της προβλήτας κάτι που την καθιστά αποτρεπτική ως λύση. Το κυριότερο πρόβλημα ωστόσο αναφορικά με τον κατάπλου στην κεντρική προβλήτα είναι ο περιορισμένος κύκλος ελιγμών που υπάρχει στον κόλπο εσωτερικά του λιμενοβραχίονα.

Ανακοινώσεις την Πέμπτη
Σε συνέντευξη Τύπου θα προχωρήσει την Πέμπτη ο πρόεδρος του ΟΛΒ κ. Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος προκειμένου να ενημερώσει τα τοπικά ΜΜΕ σχετικά με τις γενικότερες εξελίξεις που αφορούν στα θέματα του οργανισμού. Τα ζητήματα που είναι ανοιχτά είναι η μεταφορά της δραστηριότητας μεταφόρτωσης του σκραπ της Χαλυβουργίας στην 3η προβλήτα που θα προχωρήσει άμεσα, η μίσθωση των χώρων του τέρμιναλ με βάση την εισήγηση των υπηρεσιών του ΟΛΒ καθώς και η περαιτέρω ανάπτυξη των παρεχόμενων υπηρεσιών φορτοεκφόρτωσης εκ μέρους του λιμένα προς τους χρήστες.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.