Πρόβλημα με την επανασύνδεση του ρεύματος στην οικογένεια του μαθητή

Τη ΔΕΗ θα επισκεφθεί σήμερα ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Λογιστικό πρόβλημα προκύπτει με το θέμα της επανασύνδεσης του ρεύματος σε οικογένεια με οικονομική αδυναμία, το μικρό παιδί της οποίας είναι μαθητής σε Λύκειο του Βόλου και εδώ και τέσσερις μήνες ζει χωρίς ηλεκτρικό.
Από τη διαδικασία που έκανε δωρεάν ο Σύλλογος Οικονομολόγος Λογιστών Μαγνησίας, προέκυψε ότι προκύπτει σοβαρό λογιστικό πρόβλημα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γίνουν οι απαραίτητες διαδικασίες, ώστε η ΔΕΗ να προχωρήσει στην επανασύνδεση του ρεύματος στο σπίτι της οικογένειας.
Μπροστά στο αδιέξοδο που δημιουργήθηκε ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Σωκράτης Σαβελίδης, θα επισκεφθεί σήμερα Μ. Πέμπτη, τον διευθυντή της ΔΕΗ Βόλου, από τον οποίο θα ζητήσει να δοθεί λύσει, ώστε η οικογένεια που αποτελείται από τη μητέρα και τρία παιδιά, να μπορέσει να κάνει Ανάσταση και Πάσχα με ρεύμα. Σημειώνεται ότι το περιστατικό αφορά την οικογένεια μαθητή μεγάλου Λυκείου του Βόλου, που ζει σε ένδεια και εδώ και τέσσερις μήνες ζει σε σπίτι που δεν έχει ρεύμα, με ότι αυτό συνεπάγεται, κυρίως για τον μαθητή.
Ήδη, με το που έγινε γνωστή η υπόθεση, από τη διευθύντρια του σχολείου, ενημερώθηκαν η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μαγνησίας, ο Σύλλογος Συμπαράστασης Κρατουμένων «Ο Εσταυρωμένος», η Μητρόπολη Δημητριάδος, η ΔΕΗ, αλλά και οι κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου Βόλου, που ανέλαβαν δράση. Με το που η υπόθεση πήρε το φως της δημοσιότητας χθες, από τα ΜΜΕ, ήδη έγιναν πολλά τηλεφωνήματα συμπολιτών που θέλουν να βοηθήσουν την οικογένεια, η κατάσταση θα εκτιμηθεί από το σχολείο, όπως και πως θα μπορέσουν να αξιοποιηθούν οι προσφορές που υπάρχουν, προς όφελος του μαθητή και της οικογένειας γενικότερα.

Πρόνοια για μαθητές με διαβιωτικές
δυσχέρειες ζητά η Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας

Με αφορμή το νέο περιστατικό μαθητή Λυκείου του Βόλου που ζει στην ανέχεια και χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα εδώ και τέσσερις μήνες, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπανυπέβαλε υπόμνημα προς τις υφυπουργούς Οικονομικών και Εσωτερικών Κατερίνα Παπανάτσιου, Μαρίνα Χρυσοβελώνη και τους βουλευτές Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Μεϊκόπουλο, Μάκη Μπαλλή, της ΝΔ Χρ. Μπουκώρο και του ΚΚΕ Κ. Στεργίου, με το οποίο, ζητάει να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες, για τον περιορισμό του φαινομένου, το οποίο δεν τιμά καθόλου την κοινωνία μας.
Σύμφωνα με τον διευθυντή της ΔΔΕ Σωκράτη Σαβελίδη, αφορμή για το υπόμνημα αποτελεί ο εντοπισμός νέου περιστατικού μαθητή σχολείου περιοχής ευθύνης μας με διαβιωτική δυσχέρεια, η οποία συνιστά τροχοπέδη στην παρακολούθηση των μαθημάτων και στη σχολική του επίδοση, και επομένως επηρεάζει καθοριστικά ολόκληρο το μέλλον του.
«Η Διευθύντρια του Σχολείου και ο Σύλλογος Διδασκόντων με τη συνδρομή πολιτών και κυρίως με τη βοήθεια της Ι.Μ. Δημητριάδος και Αλμυρού, και υπερβαίνοντας εαυτούς, χειρίζονται το θέμα προς στιγμήν αποτελεσματικά, θέτοντας ως προτεραιότητα την επανασύνδεση του ηλεκτρικού ρεύματος στην οικία του μαθητή», τονίζεται στο υπόμνημα.
«Πρέπει να υπάρχουν ρυθμίσεις»
Σύμφωνα με τη ΔΔΕ, σε μια ευνοούμενη πολιτεία δεν πρέπει να βασιζόμαστε στη θετικά εννοούμενη υπέρβαση των καθηκόντων των εκπαιδευτικών ούτε στη φιλανθρωπία των πολιτών.
«Πρέπει να υπάρχουν ρυθμίσεις που θα λειτουργούν προστατευτικά για τους μαθητές οι οποίοι τελικά είναι τα αθώα θύματα της οικονομικής κρίσης καλύπτοντας τόσο τις διαβωτικές τους ανάγκες όσο και τις εκπαιδευτικές», επισημαίνεται στο έγγραφο και ζητείται να ενεργήσουν για τον περιορισμό του φαινομένου το οποίο δεν τιμά καθόλου την κοινωνία μας.
Τον περασμένο Φεβρουάριο η ΔΔΕ είχε στείλει ξανά υπομνήματα, με αφορμή τρία περιστατικά μαθητών που ζούσαν με κομμένο ρεύμα, σε πλήρη ένδοια και άλλες δυσκολίες, και πρότεινε ενέργειες γενικών μέτρων βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης των μαθητών μας τα οποία θεωρούμε ότι αποτελούν αντικείμενο ευρύτερης πολιτειακής μέριμνας:
1. Παροχή μαθητικού επιδόματος με σκοπό να ανταπεξέλθουν στις βασικές ανάγκες τους οι μαθητές με διαβιωτική δυσχέρεια, στη χορήγηση του οποίου, για λόγους αντικειμενικότητας και διαφάνειας, θα πρέπει να εμπλέκονται οι σύλλογοι διδασκόντων και οι διευθυντές των σχολικών μονάδων και με ειδική μέριμνα, ώστε οι παροχές αυτές να μην αξιοποιούνται από τρίτους αλλά από τους ίδιους μαθητές.
2. Διεύρυνση του νομοθετικού πλαισίου ούτως ώστε να μην πραγματοποιείται διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης και άλλων παροχών σε οικογένειες μαθητών.
3. Λήψη μέριμνας για την πλήρη σίτιση για όλους τους παραπάνω μαθητές, εντός του σχολείου τουλάχιστον.
4. Ειδική μέριμνα επιχορήγησης από το σχολείο του αντιτίμου για σχολικές δραστηριότητες των μαθητών, εκδρομές, διδακτικές επισκέψεις, εκπαιδευτικές ανταλλαγές, ευρωπαϊκά προγράμματα κ.λπ.
5. Πραγματοποίηση συχνής και εμπεριστατωμένης ενημέρωσης για τα δικαιώματα κοινωνικών παροχών τόσο των ίδιων των μαθητών, όσο και των οικογενειών τους.