«Ψηφιακή Κοινότητα Τρίτης Ηλικίας» στον Βόλο

Από την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας για την ασφαλή χρήση χρηματοπιστωτικών προϊόντων

Στην ίδρυση και στην πόλη του Βόλου «Ψηφιακής Κοινότητας Τρίτης Ηλικίας» προχωρά η «Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας», με στόχο την παροχή υποστήριξης σε άτομα της τρίτης ηλικίας σε καθημερινές ανάγκες ψηφιακής φύσης, για την ασφαλή χρήση χρηματοπιστωτικών προϊόντων.
Ο Παναγιώτης Καλόφωνος, χρηματοοικονομικός σύμβουλος Καταναλωτών της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή και είπε ότι ωφελούμενοι μέσω του προγράμματος, είναι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας, που θα ενημερωθούν σχετικά με το περιβάλλον των χρηματοοικονομικών συναλλαγών, το οποίο στη διάρκεια του 2020 έγινε, μήνα με τον μήνα, όλο και πιο απαιτητικό και δύσκολο.

Ο Παναγιώτης Καλόφωνος, χρηματοοικονομικός σύμβουλος Καταναλωτών της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ

«Η προσπάθειά μας ήταν να τους δώσουμε τις πληροφορίες ώστε να είναι ενημερωμένοι, για να μπορούν να διαχειριστούν τις νέες μορφές συναλλαγών που βγαίνουν στην αγορά από τα τραπεζικά ιδρύματα και όχι μόνο», επισήμανε ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος, αναφερόμενος στα 50 μονοήμερα εργαστήρια που διενεργήθηκαν πανελλαδικά στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund.
Αναφερόμενος στην εκδήλωση που έγινε στο Βόλο, ο κ. Καλόφωνος είπε ότι έγινε με τηλεκπαίδευση και βρισκόμαστε σε μια διαδικασία οργάνωσης και συγκρότησης της ψηφιακής κοινότητας.
Ο ίδιος είπε ότι για οποιοδήποτε θέμα υπάρχει, οι ηλικιωμένοι μπορούν να επικοινωνήσουν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών στο 210 8817730 για δωρεάν ενημέρωση για την υπόθεσή τους.
Σύμφωνα τον κ. Καλόφωνο, η πανδημία μας πρόλαβε και έχει δημιουργήσει μια σειρά από θέματα, η κυκλοφορία έξω δεν είναι εύκολη, οπότε οι ψηφιακές πληρωμές και συναλλαγές έχουν γίνει ένα πολύ χρήσιμο και βολικό εργαλείο διαχείρισης των συναλλαγών μας.

Προσοχή στις ηλεκτρονικές απάτες

Ωστόσο, ένα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να έχουμε την προσοχή μας είναι οι ηλεκτρονικές απάτες, που μέσα στο 2020, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, ήταν 158.000 και πρέπει να γνωρίζουμε πολύ καλά πως διαχειριζόμαστε την ψηφιακή μας παρουσία, όπως είπε ο σύμβουλος για θέματα καταναλωτών, κάτι που ήταν βασική μέριμνα στις εκπαιδεύσεις που έγιναν ηλεκτρονικά, λόγω της πανδημίας.
Ο σύμβουλος, ανέφερε ότι, όπως προκύπτει από μελέτη που έγινε, πολλοί από τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας δεν επιθυμούν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και ένα ποσοστό 25% (ένας στους τέσσερις) έδειξε προθυμία να τις υλοποιήσει.
Αναφερόμενος στον φόβο και την αμφιβολία των ανθρώπων αυτών που δεν έχουν την απόδειξη ή τα χρήματα στο χέρι, ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος τόνισε ότι ο φόβος φωλιάζει στις καρδιές των ανθρώπων όταν δεν γνωρίζουν όλα τα δεδομένα και πρόσθεσε ότι η εξέλιξη δημιουργεί πολυπλοκότητα, η οποία αυξάνεται με τον χρόνο. Όπως είπε, μεγάλα τραπεζικά καταστήματα διαφημίζουν με μεγάλη επιμέλεια και φροντίδα, σε πιεστικό βαθμό, τα νέα τραπεζικά κατά βάση προϊόντα που έχουν σκοπό τον δανεισμό του καταναλωτή για να ικανοποιήσει τις ανάγκες του.

«Η τράπεζα είναι σαν τη φωτιά»

«Είμαστε σε μια περιοχή που ο πολύς κόσμος δεν καταλαβαίνει τι έχει συμβεί. Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσει ο κόσμος ότι η τράπεζα (και δεν μιλάω για τους υπαλλήλους) είναι σαν τη φωτιά. Στο λίγο σε ζεσταίνει, στο πολύ είναι σίγουρο ότι θα σε κάνει στάχτη. Αν δεν το ξέρεις και δεν ενεργείς με βάση τις πληροφορίες, είναι σίγουρο ότι θα καείς αργά ή γρήγορα, εσύ ή ο περιβάλλον χώρος σου», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Καλόφωνος είπε ότι αυτό, καταβλήθηκε προσπάθεια να γίνει στις ψηφιακές κοινότητες, η ανταπόκριση των οποίων ήταν πολύ θερμή. Επίσης τόνισε οι άνθρωποι άνω των 60 έχουν παιδιά και εγγόνια, αντιμετωπίζουν προβλήματα ανεργίας αι πρέπει να μπορούν να τα διαχειριστούν με έναν τρόπο που δεν θα τους επιβαρύνει, όπως η τράπεζα, που τοκίζει καθημερινά τα χρέη των ανθρώπων.

Δεν χαρίζονται τα χρέη

Ο κ. Καλόφωνος επισήμανε ότι η αναστολή των οφειλών, λόγω κορωνοϊού, δεν σημαίνει ότι δεν θα πληρωθούν, καθώς οι τράπεζες τοκίσουν το ποσό που είναι σε αναστολή και θα τις ζητήσουν όταν ο καταναλωτής είναι να πληρώσει. Για παράδειγμα αν δοθεί αναστολή έξι μηνών σε οφειλέτη η τράπεζα τον 7ο μήνα θα ζητήσει το ποσό των έξι μηνών που υπήρχε η αναστολή, ή για τους επόμενους μήνες θα του ζητήσει να πληρώνει διπλή δόση…
Ο σύμβουλος τόνισε ότι με κυβερνητική παρέμβαση έχουν ανασταλεί λη έχουν παγώσει οι πλειστηριασμοί των τραπεζών μέχρι το τέλος Μαΐου, ενώ για τα χρέη στην Εφορία έχουν ανασταλεί μέχρι τον Απρίλιο, αλλά δεν υπάρχει ΚΥΑ ή νόμος που να το ορίζει.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.