Σ. Αναγνώστου: Καθημερινά παρακολουθεί για τη ρύπανση το λιμάνι του Βόλου, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Αναμένεται μεταφορά του σκραπ στη γ’ προβλήτα για να σταματήσει η μικρή ρύπανση απ΄το λιμάνι

Η μικρής κλίμακας ρύπανση που προκαλείται κατά την εκφόρτωση του σκραπ, όταν φυσάει για τα σπίτια της περιοχής του Παλαιού Λιμεναρχείου, θα σταματήσει με τη μεταφορά της δραστηριότητας στην τρίτη προβλήτα, για την οποία υποβλήθηκε αίτημα χρηματοδότησης από Ευρωπαϊκό πρόγραμμα και αναμένεται απάντηση. Τα παραπάνω ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ ο Σωκράτης Αναγνώστου, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, που τόνισε ότι το λιμάνι εφαρμόζει τους περιβαλλοντικούς όρους που έχουν επιβληθεί και επειδή υπάρχει ο κίνδυνος ατμοσφαιρικής ρύπανσης, υπάρχει σταθμός μέτρησης που παρακολουθεί καθημερινά την ρύπανση.

Ο κ. Αναγνώστου εξήγησε ότι ο σταθμός παρακολούθησης αέριας ρύπανσης που έχει εγκατασταθεί στο λιμάνι, λειτουργεί σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, που συνδράμει σ’ αυτό τον τομέα στον ΟΛΒ. «Έχουμε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο, παρακολουθούμε τη ρύπανση και εφαρμόζουμε όλα όσα προβλέπονται. Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, έπρεπε να συνεργαστεί με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, που ο ΟΛΒ ανέθεσε αυτή την εργασία και όχι εμείς να αναθέσουμε σε δύο συμβούλους από διαφορετικά Πανεπιστήμια να ασχοληθούν με το θέμα», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος.
Σύμφωνα με τον κ. Αναγνώστου, το έγγραφο του κ. Σαχαρίδη ήταν πολύ ανοιχτό και έλεγε κάποια πράγματα για την κυκλοφορία των οχημάτων, που δεν είναι ιδιαίτερη και δεν προκαλεί ρύπανση.
«Η ρύπανση προέρχεται από τη φόρτωση και εκφόρτωση των πλοίων, την οποία ο ΟΛΒ παρακολουθεί συνέχεια και δεν μπορούσαμε να συνεργαστούμε με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, γιατί ήδη από χρόνια συνεργαζόμαστε με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και μάλιστα φέτος θα παρακολουθούμε τη ρύπανση από Διοξείδιο του Θείου, το οποίο λέμε ότι δεν εκλύεται στο λιμάνι», ανέφερε. Ο Σωκράτης Αναγνώστου τόνισε ότι όταν ξεφεύγει η ρύπανση, όταν φυσάει αέρας και το χύδην φορτίο είναι δυνατόν να δημιουργήσει σκόνη και χτυπήσει «αλέρτ» διακόπτεται η διαδικασία φόρτωσης ή εκφόρτωσης, ενώ υπάρχει περιορισμός ότι για πάνω από συγκεκριμένα μποφόρ αέρα, δεν γίνονται εργασίες φόρτωσης χύδην φορτίων.

«Τζάκια και κυκλοφορία και όχι το λιμάνι είναι ρυπαντές»

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ τόνισε ότι από τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα για την έρευνα που έκαναν σχετικά με την ατμοσφαιρική ρύπανση του Βόλου οι καθηγητές του Π.Θ. κ.κ. Κ. Γουργουλιάνης και Γ. Σαχαρίδης, προκύπτει ότι άλλες δραστηριότητες (τζάκια και κυκλοφορία) και όχι το λιμάνι είναι ρυπαντές.
Σύμφωνα με τον κ. Αναγνώστου, ο καθηγητής θέτει θέμα τήρησης των κανόνων που θέτει η ΑΕΠΟ για το λιμάνι, κάτι το οποίο ήδη γίνεται, ενώ βάζει θέμα μεταφοράς της δραστηριότητας του σκραπ στην προβλήτα Νο 3, για το οποίο έχει υποβληθεί αίτημα χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα, η Περιφέρεια Θεσσαλίας έστειλε το αίτημα στην κεντρική Υπηρεσία και αναμένεται η οριστική απάντηση. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι περίπου 2,5 εκ. €.
Ο κ. Αναγνώστου είπε ότι αν εγκριθεί το αίτημα και μεταφερθεί η δραστηριότητα στην γ’ προβλήτα, δεν θα υπάρχει ζήτημα ρύπανσης, γιατί θα είναι μακριά από κατοικίες της περιοχής Π. Λιμεναρχείου και η σκόνη από τα παλιά μέταλλα κατακάθεται πολύ γρήγορα.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.