Σ. Σαβελίδης: Ομαλά και αυξανόμενη η τηλεκπαίδευση στη Μαγνησία

Περίπου 7.000 εικονικές τάξεις και τη συμμετοχή 12.000 περίπου μαθητών
Με live streaming το μάθημα για μαθητές πρόσφυγες και ρομά

Απόλυτα ομαλά και βαίνουσα αυξανόμενη, εξελίσσεται στη Μαγνησία η τηλεκπαίδευση με περίπου 7000 εικονικές τάξεις και τη συμμετοχή 12.000 περίπου μαθητών, σχεδόν το σύνολό τους, όπως ανέφερε στο «Ράδιο ΕΝΑ 102,5», και τον Ηλία Κουτσερή, ο Σωκράτης Σαβελίδης, διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας. Την Τετάρτη, ξεκίνησε πιλοτικά η παράδοση μαθήματος με live streaming μέσω καναλιού της ΔΔΕ, για μαθητές πρόσφυγες και ρομά.
Σύμφωνα με τον διευθυντή, η διαδικασία διευρύνεται με καινούργια μαθήματα, που είναι παραπάνω από τα τυπικά, ενώ οι εκπαιδευτικοί δουλεύουν στις πλατφόρμες, προετοιμάζοντας μαθήματα, ακόμη και μεταμεσονύχτιες ώρες, στέλνοντας ηλεκτρονικά ασκήσεις και εκπαιδευτικό υλικό στους μαθητές τους, προχωρώντας με ταχύ ρυθμό στο στόχο του υπουργείου Παιδείας, που είναι να κρατηθεί η επαφή των μαθητών με το σχολείο.

Ο κ. Σαβελίδης είπε, ότι οι μαθητές όλο και περισσότερο συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση και τους συνεχάρη, όπως και στους γονείς που ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να συμμετάσχουν. Ο διευθυντής εξήγησε, ότι η συμμετοχή των μαθητών γίνεται είτε με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, είτε με tablets και κινητά τηλέφωνα και σε ελάχιστες περιπτώσεις με σταθερό τηλέφωνο για κάποιους μαθητές που δεν έχουν τη δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο.
Ως διαπίστωση, ο κ. Σαβελίδης ανέφερε ότι οι μαθητές με την τηλεκπαίδευση δουλεύουν ίσως και… περισσότερο πλέον απ’ ότι στην τάξη του σχολείου, ενώ αναμένουν οδηγίες από το υπουργείο τι θα γίνει ενόψει του Πάσχα και εάν τελικά σταματήσουν και τα ηλεκτρονικά μαθήματα, λόγω των επίσημων αργιών.

Για πρόσφυγες και μαθητές ρομά

Την Τετάρτη, ξεκίνησε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μαγνησίας κάτι πρωτοποριακό, που αφορά την τηλεκπαίδευση των προσφύγων και των ρομά μαθητών.
Ο κ. Σαβελίδης είπε ότι οι μαθητές που δεν γνωρίζουν καλά τα Ελληνικά ή γνωρίζουν μόνο να μιλούν και όχι να γράφουν, παρακολουθούν μαθήματα των τάξεων υποδοχής ΖΕΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας), υπάρχουν αρκετές τέτοιες τάξεις στη Μαγνησία και εκεί υπάρχουν πρόσφυγες και ρομά μαθητές.
«Οι μαθητές αυτοί, θα μπορούσαν να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση, αλλά δυσκολεύονται ιδιαίτερα, γιατί δεν έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό. Έτσι, σκεφτήκαμε στη Μαγνησία να κάνουμε ένα τρίτο είδος τηλεκπαίδευσης, μέσω καναλιού της ΔΔΕ, που δημιουργήθηκε γι’ αυτό το σκοπό, σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, όπου με την τεχνική live streaming, την ώρα που διδάσκει ο εκπαιδευτικός, από τα κινητά τους τηλέφωνα ή τις τηλεοράσεις smart όσοι διαθέτουν, οι μαθητές πρόσφυγες ή ρομά, μπορούν να παρακολουθήσουν το μάθημα», εξήγησε ο διευθυντής εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το πρόγραμμα θα δουλέψει πιλοτικά μέχρι την Παρασκευή, η ΔΔΕ ελπίζει σε θετικά αποτελέσματα, ώστε να γίνει πρόταση καλής πρακτικής στο υπουργείο Παιδείας.

Καταγραφή των αναγκών

Αναφορικά με τις πλατφόρμες του υπουργείου Παιδείας, ο κ. Σαβελίδης είπε ότι έχουν αναβαθμιστεί σε πολύ καλό βαθμό, με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιηθούν τα παράπονα εκπαιδευτικών και μαθητών, ενώ την Τρίτη οι διευθυντές των σχολικών μονάδων έλαβαν εγκύκλιο από το υπουργείο που ζητούσε να σημειώσουν τις ανάγκες των μαθητών και εκπαιδευτικών σε laptops ή tablets και να γνωστοποιηθούν στο υπουργείο μέσω της ΔΔΕ.
Ήδη οι ανάγκες έχουν καταγραφεί και θα αποσταλούν στο υπουργείο, όπως ζητήθηκε.