Σε οριακή κατάσταση τα ασθενοφόρα

Ζημιά και όχι φωτιά, σε όχημα που κλήθηκε να παραλάβει 45χρονη από το Αερινό

Μηχανική βλάβη «καθήλωσε» ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ το Μ. Σάββατο, έξω από σπίτι γυναίκας, που τελικά είχε αποβιώσει νωρίτερα αντιμετωπίζοντας καρδιακό πρόβλημα, στον οικισμό «Κοκκαλέικα» Αλμυρού, ενώ για να την παραλάβει, πήγε δεύτερο ασθενοφόρο από το Κέντρο Υγείας Αλμυρού. Οι μηχανικές βλάβες είναι καθημερινό φαινόμενο για το ΕΚΑΒ Βόλου, που διαθέτει στόλο παλιών ασθενοφόρων και κινητών μονάδων, που έπρεπε να έχουν αντικατασταθεί εδώ και τουλάχιστον μια πενταετία.
Τα παραπάνω ανέφερε στο «Ράδιο Ένα 102,5» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Βόλου, Κώστας Χατζησταματίου, που για τη συγκεκριμένη περίπτωση, τόνισε ότι κλήθηκε το ασθενοφόρο για παροχή συνδρομής σε γυναίκα στο Αερινό, υπήρχε πληροφόρηση ότι η κατάσταση ήταν σοβαρή και ενδεχομένως η γυναίκα να ήταν νεκρή. Δόθηκε εντολή στο ασθενοφόρο που είχε την κάλυψη της εθνικής οδού και την ώρα εκείνη έκανε περιπολία στο ύψος του Αλμυρού, για τυχόν τροχαία ατυχήματα, ενόψει του Πάσχα.
Το ασθενοφόρο, σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Βόλου, έφτασε στον οικισμό «Κοκαλέικα» σε 20-25 λεπτά μετά την κλήση. «Φτάνοντας στο σπίτι το ασθενοφόρο, έπαθε ζημιά, καθώς έσπασε ένα κολάρο του κινητήρα, με αποτέλεσμα να βγει ατμός και δεν πήρε φωτιά», δήλωσε ο κ. Χατζησταματίου.
Ο ίδιος διευκρίνισε, ότι επρόκειτο για μηχανική βλάβη και ο οδηγός του οχήματος, συμπλήρωνε νερό στον κινητήρα με το λάστιχο, για να μπορέσει να κινηθεί το ασθενοφόρο και να επιστρέψει στο Βόλο.
Από τη στιγμή που δημιουργήθηκε το πρόβλημα, κλήθηκε δεύτερο ασθενοφόρο, του Κέντρου Υγείας Αλμυρού, που μετέφερε και γιατρό του Κ.Υ. που έφτασε στο σπίτι της γυναίκας στα 20 λεπτά περίπου και η νεκρή παραλήφθηκε από το δεύτερο ασθενοφόρο.

Το πλήρωμα παρείχε τις πρώτες βοήθειες, αλλά ήταν αργά…
Το πλήρωμα του πρώτου ασθενοφόρου, που έπαθε μηχανική βλάβη, προσπάθησε 20 με 30 λεπτά να επαναφέρει την άτυχη γυναίκα με ανάνηψη και, αφού έφτασε στο σπίτι ο γιατρός με το ασθενοφόρο του Αλμυρού, διαπίστωσε ότι η άτυχη 45χρονη ήταν νεκρή. Η άτυχη Βασιλική Καλτσά-Κορώνα, άφησε την τελευταία της πνοή, μετά από ενόχληση που ένιωσε στην καρδιά, ενώ η κηδεία της, έγινε. Για το Κέντρο Υγείας Βελεστίνου ο πρόεδρος των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ ανέφερε ότι δεν υπάρχει 24ωρη κάλυψη για ασθενοφόρο, καθώς έχουν μείνει δύο οδηγοί, με αποτέλεσμα να υπάρχουν βάρδιες ακάλυπτες.

Αναμενόμενη ζημιά
Ο Κώστας Χατζησταματίου δήλωσε ότι η ζημιά στο ασθενοφόρο ήταν τυχαία αλλά αναμενόμενη, διότι τα ασθενοφόρα είναι παλιά και μετά από τόσα χρόνια, τα πλαστικά μέρη έχουν περάσει το χρόνο ζωής τους και είναι σε αντικατάσταση.
«Καθημερινά είμαστε στα συνεργεία για βλάβες όπως η συγκεκριμένη», δήλωσε ο πρόεδρος των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Βόλου, που πρόσθεσε ότι τα ασθενοφόρα έπρεπε να έχουν αλλαχτεί εδώ και τουλάχιστον μια πενταετία.

Αυτοκίνητα χωρίς ασφάλεια
Ο ίδιος τόνισε ότι το ΕΚΑΒ λειτουργεί σε καταστάσεις όχι ήρεμες και με αυτοκίνητα που δεν έχουν καμία ασφάλεια.
Σχετικά με τη δωρεά δύο ασθενοφόρων από τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Βόλου – ΕΒΟΛ, ανέφερε ότι αναμένεται να παραληφθούν και εντός του Απριλίου, το ένα θα πάει στο Κέντρο Υγείας Βελεστίνου και το δεύτερο θα είναι σημαντική βοήθεια για το ΕΚΑΒ Βόλου, καθώς πρόκειται για καινούργιο αυτοκίνητο.

Το ΕΚΑΒ Βόλου διαθέτει σήμερα 10 αυτοκίνητα, από τα οποία τα οκτώ αποκτήθηκαν το 2004, ένα το 1997 και ένα το 1995, ενώ στη συνηθισμένη βάρδια βρίσκονται σε κυκλοφορία πέντε αυτοκίνητα, ενώ καθημερινά δύο αυτοκίνητα βρίσκονται στα συνεργεία. «Γίνεται καθημερινός αγώνας και είμαστε σε ένταση με τα συνεργεία για να μπορούμε να έχουμε τα ασθενοφόρα», δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ.
Ο κ. Χατζησταματίου δήλωσε, ότι το μεγάλο πρόβλημα με τις βλάβες στα ασθενοφόρα , είναι όταν ταξιδεύουν για άλλα νοσοκομεία της χώρας, που αφορούν σοβαρά περιστατικά, ενώ μέσα στην πόλη του Βόλου δεν είναι μεγάλο πρόβλημα, καθώς τον ασθενή παραλαμβάνει άλλο ασθενοφόρο. Όπως είπε για τη μεταφορά ασθενών σε νοσοκομεία σοβαρών περιστατικών απαιτούνται άμεσα καινούργια ασθενοφόρα, για να μην υπάρχει ρίσκο για την ανθρώπινη ζωή.

Σήμερα η κατάσταση αντιμετωπίζεται με τις κινητές μονάδες και συγκεκριμένα με τη μοναδική πετρελαιοκίνητη, που είναι δωρεά των εφοπλιστών, διότι είναι η πιο καινούργια (αν και άρχισε να βγάζει βλάβες), είναι αξιόπιστη και λιγότερο χρησιμοποιημένη.

Τα προβλήματα με το τηλεφωνικό κέντρο
Τέλος, για τη λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου στη Λάρισα, ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ Βόλου ανέφερε ότι, ευτυχώς, δεν δημιουργήθηκαν μεγάλα προβλήματα και δεν χάθηκε ανθρώπινη ζωή και πρόσθεσε ότι προβλήματα υπάρχουν μεταξύ των πληρωμάτων και του τηλεφωνικού κέντρου της Λάρισας, κάτι που είναι επόμενο, καθώς ήταν μια απότομη αλλαγή που δεν την ήθελε κανένας.
Ο κ. Χατζησταματίου δήλωσε ότι προς το παρόν δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα, αν και παρατηρούνται καθυστερήσεις, όπως είχε επισημάνει ο Σύλλογος Εργαζομένων από την πρώτη στιγμή και το σύστημα δεν λειτουργεί όπως λειτουργούσε όταν το κέντρο βρισκόταν στο Βόλο.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.