Στο «κόκκινο» το κυκλοφοριακό στον Βόλο

Επαγγελματίες οδηγοί μιλούν στη «ΜΑΓΝΗΣΙΑ» για την οδική συμφόρηση στους δρόμους της πόλης

Με υπομονή οπλίζονται καθημερινά οι επαγγελματίες, αλλά και οι πολίτες οδηγοί του Βόλου για να ξεκινήσουν τη μέρα τους, καθώς γνωρίζουν πολύ καλά ότι θα έρθουν αντιμέτωποι με το υπαρκτό και έντονο πρόβλημα του κυκλοφοριακού. Τα παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα, οι ολιγόλεπτες στάσεις στην άκρη του δρόμου, οι φορτοεκφορτώσεις εκτός ωραρίου, εντείνουν την οδική συμφόρηση, καθώς οι κεντρικές οδικές αρτηρίες παθαίνουν «έμφραγμα». Η «ΜΑΓΝΗΣΙΑ» μιλά με επαγγελματίες οδηγούς  και πολίτες για το μείζον ζήτημα, περιγράφοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στους δρόμους της πόλης, ενώ παραθέτουν εν δυνάμει λύσεις.

Ρεπορτάζ: Κωνσταντίνα Φωτοπούλου

«Βεβαίως υπάρχει κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη, και όσο αίρονται τα μέτρα για την πανδημία και απελευθερώνονται πλήρως οι μετακινήσεις των πολιτών, το πρόβλημα της κυκλοφορίας γίνεται εντονότερο», δηλώνει ο κ. Νίκος Ευαγγελινός, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου Α.Ε.

Ο ίδιος εξηγεί ότι τις ώρες αιχμής, το βασικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στην οδό Κ. Καρτάλη, καθώς η μια πλευρά του δρόμου χρησιμοποιείται ως πάρκινγκ, με παράνομες σταθμεύσεις και διπλο-παρκαρίσματα. Ταυτόχρονα, δηλώνει ότι οι οδοί Δημητριάδος και Ιάσωνος, κάποιες ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι απροσπέλαστες. Ο ίδιος, μάλιστα, εκτιμά ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα υπάρχει κυρίως τις πρωινές ώρες, 8 με 9 συγκεκριμένα το πρωί, όταν ο κόσμος πηγαίνει στις δουλειές του, το μεσημέρι που επιστρέφουν, αλλά εξίσου έντονος συνωστισμός σε κεντρικές οδικές αρτηρίες υπάρχει και τις απογευματινές ώρες που τα εμπορικά καταστήματα είναι ανοιχτά.

«Το κυκλοφοριακό είναι μεγάλο πρόβλημα στην πόλη»

Η κυκλοφορία του λεωφορειόδρομου, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Ευαγγελινού, τηρείται από τους οδηγούς της πόλης μας, αλλά τόνισε ότι υπάρχουν πολλά σημεία σε δρόμους της πόλης που η παράνομη στάθμευση από μηχανοκίνητα δεν αφήνει ελεύθερο τον δρόμο και άρα δημιουργείται, αυτομάτως, κυκλοφοριακό. «Το κυκλοφοριακό είναι μεγάλο πρόβλημα στην πόλη και δημιουργεί πρόβλημα στη δουλειά μας. Μάλιστα, πολλές φορές αλλάζει το πρόγραμμα των συχνοτήτων των αστικών λεωφορείων. Όταν προγραμματίζεται να υπάρχει γραμμή αστικού κάθε 12 ή 15 λεπτά, αλλά οι οδηγοί βρίσκουν εμπόδια και προβλήματα μπροστά τους, φαίνεται αναξιόπιστο το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου», εξηγεί χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ.

«Χρειάζονται μόνιμα μέτρα»

Σχετικά με τις λύσεις στο κυκλοφοριακό κομφούζιο, ο κ. Ευαγγελινός επιμένει ότι πρέπει να σταματήσει άμεσα το παράνομο παρκάρισμα στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, αλλά και παντού. Ο ίδιος, μάλιστα, σημειώνει σχετικά ότι η αστυνόμευση και η απομάκρυνση πινακίδων δεν βοηθά στη λύση του παράνομου παρκαρίσματος και κατ’ επέκταση στη λύση του κυκλοφοριακού της πόλης. Για τον κ. Ευαγγελινό και το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου η λύση είναι τα «μόνιμα μέτρα», όπως υπογράμμισε. Τι είναι τα μόνιμα μέτρα για τον ίδιο; «Η λύση είναι να μεγαλώσουμε τα πεζοδρόμια των οδών Ιάσωνος, Κ.Καρτάλη, Δημητριάδος και Ιωλκού και να αφήσουμε δύο ρεύματα κυκλοφορίας, με συνεχή ροή. Ένα ακόμα μέτρο είναι η τοποθέτηση κάγκελων στα πεζοδρόμια, ώστε να διαχωρίζεται ο δρόμος από το πεζοδρόμιο και να λειτουργούν αποτρεπτικά στο παράνομο παρκάρισμα και άρα στην σωστή κυκλοφορία», εξηγεί λεπτομερώς ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου, ενώ συμπληρώνει ότι αυτές τις προτάσεις τις έχουν καταθέσει ήδη στους αρμόδιους του Δήμου.

«Πρέπει να αποκτήσουμε ως πολίτες τη συνείδηση ότι θα πρέπει να παρκάρουμε σε κάποιο απομακρυσμένο σημείο της πόλης το αμάξι μας, ή ακόμα και μέσα στα πάρκινγκ με κάποιο αντίτιμο ή τα Μ.Μ.Μ., ώστε να μειωθεί το κυκλοφοριακό. Εμείς ως Αστικό ΚΤΕΛ ενισχύουμε την ποιότητα στις υπηρεσίες μας καθημερινά», καταλήγει ο κ. Ευαγγελινός.

«Υπάρχει αναρχία στην κυκλοφορία»

Την ίδια άποψη συσχέτισης πανδημίας και αύξησης κυκλοφοριακού στην πόλη μας έχει εξίσου ο κ. Ευδόκιμος Πασχαλίδης, πρόεδρος του Συνεταιρισμού Ταξί Volos Taxi και επαγγελματίας οδηγός ταξί, ο οποίος δήλωσε ότι από τη στιγμή που άρθηκαν τα μέτρα για την πανδημία, το κυκλοφοριακό στον Βόλο έγινε ακόμα πιο έντονο. «Ξεκίνησαν όλοι να κυκλοφορούν κανονικά με τα αυτοκίνητα μετά την άρση των μέτρων για τον κορωνοϊό και επιδεινώθηκε το πρόβλημα της κυκλοφορίας. Θα έλεγα, μάλιστα, ότι υπάρχει αναρχία στην κυκλοφορία, την οποία δημιουργούν τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα», περιγράφει ο κ. Πασχαλίδης.

Τονίζει ότι το πρόβλημα εμφανίζεται στο κέντρο του Βόλου και σε κάποιες κεντρικές οδικές αρτηρίες, όπως Αναλήψεως, Αναπαύσεως, Λεωφόρου Ειρήνης και Λαρίσης. «Αν και οι κόμβοι έχουν διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο στην πόλη, το πρόβλημα δεν έχει λυθεί», σημειώνει ο κ. Πασχαλίδης, ως επαγγελματίας οδηγός. Σχετικά με τις ώρες αιχμής, ο ίδιος παρατηρεί ότι υπάρχει έντονη συμφόρηση από τις πρωινές ώρες μέχρι τις μεσημεριανές, που κλείνουν τα καταστήματα, αλλά πολλές φορές η κυκλοφορία είναι προβληματική και τις βραδινές ώρες, από τις 8.00 μ.μ. μέχρι και τις 10.00 μ.μ.

«Οι πολίτες μπορούν να βοηθήσουν

στη βελτίωση του κυκλοφοριακού»

Το πρόβλημα, όπως τονίζει, είναι μεγάλο, εφόσον καθυστερούν τους πελάτες από το να φτάσουν στον προορισμό τους, καθώς κάθε 100 με 200 μέτρα υπάρχει κάποιο όχημα σταθμευμένο παράνομα. «Το πρόβλημα πιστεύω έγκειται στην οδική συμπεριφορά των πολιτών, οι οποίοι μπορούν να βοηθήσουν στην βελτίωση του κυκλοφοριακού, παρκάροντας στα πάρκινγκ, τα οποία δυστυχώς δεν χρησιμοποιούνται. Όπως παραδείγματος χάριν το πάρκινγκ της Φιλελλήνων που την πρώτη εβδομάδα της έναρξής του ήταν δωρεάν, αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε σχεδόν από κανέναν. Πρέπει να αλλάξουμε την καθημερινότητά μας», τονίζει ο κ. Πασχαλίδης.

Μεταξύ άλλων ο επαγγελματίας οδηγός ταξί σημειώνει ότι το πρόβλημα εντείνεται ακόμα περισσότερο με τις φορτοεκφορτώσεις που πραγματοποιούνται εκτός ωραρίου. «Βλέπουμε να γίνονται τροφοδοσίες από ημιφορτηγά στο κέντρο 13.00 η ώρα το μεσημέρι που γίνεται χαμός από κίνηση», σημειώνει ο κ. Πασχαλίδης.

«Να σχεδιαστεί νέο πλάνο κυκλοφορίας στην πόλη»

Σχετικά με τις λύσεις του κυκλοφοριακού στην πόλη του Βόλου ο ίδιος τόνισε ότι ο Δήμος πρέπει να δημιουργήσει ένα νέο σύγχρονο πλάνο, όσον αφορά στο κυκλοφοριακό, λαμβάνοντας υπόψιν τους κυκλικούς κόμβους, αλλά και τους ποδηλατοδρόμους. «Το πλάνο που θα σχεδιαστεί πρέπει να στοχεύσει στην γρήγορη μετακίνηση, στην λύση του κυκλοφοριακού, στη μείωση των καυσαερίων, σε μια πόλη προσιτή στον άνθρωπο», καταλήγει ο κ. Πασχαλίδης.

Τι γίνεται, όμως, με τις περιπτώσεις που μπορεί το κυκλοφοριακό της πόλης να αποβεί μοιραίο; Φυσικά, λόγος γίνεται για τις περιπτώσεις που, λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης, είναι σχεδόν ακατόρθωτο να διασχίσει τις κεντρικές αρτηρίες της πόλης το ασθενοφόρο.

 

Ο κ. Παναγιώτης Δαρειώτης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Μαγνησίας, δηλώνει ότι το κυκλοφοριακό στην πόλη αποτελεί υπάρχον πρόβλημα, ενώ μεταξύ των δυσκολιών που δημιουργεί είναι αυτό της συμφόρηση των ΛΕΑ, των λωρίδων έκτακτης ανάγκης, επί των οδών Ιάσωνος και Δημητριάδος.

«Αντιμετωπίζουμε μεγάλο πρόβλημα κυρίως τις ημέρες

που τα καταστήματα της εμπορικής αγοράς είναι κλειστά»

Ο ίδιος, επίσης, ως επαγγελματίας οδηγός, επισημαίνει το φαινόμενο των παράνομων σταθμευμένων αυτοκινήτων, είτε για ολιγόλεπτη στάση είτε για πολύωρη. Εξηγεί ότι για τη διέλευση των ασθενοφόρων το πρόβλημα οξύνεται ως επί το πλείστον τα απογεύματα και τις Κυριακές. «Αντιμετωπίζουμε μεγάλο πρόβλημα κυρίως τις ημέρες που τα καταστήματα της εμπορικής αγοράς είναι κλειστά, τις Κυριακές και τις αργίες, καθώς τα αμάξια ή  τα μηχανάκια είναι σταθμευμένα και δεν είναι εύκολη η πρόσβαση του ασθενοφόρου. Αυτό συμβαίνει στην Ιωλκού και στην Κ. Καρτάλη. Σε αυτές τις οδούς η μια λωρίδα καταλαμβάνεται από τα παρκαρισμένα, και πολλές φορές παράνομα, αμάξια. Η ίδια δυσκολία υφίσταται και τις βραδινές ώρες στην Ιάσωνος και τη Δημητριάδος», εξηγεί ο κ. Δαρειώτης.

Μάλιστα, δε διστάζει να σχολιάσει ότι το βαθύτερο πρόβλημα του κυκλοφοριακού σχετίζεται με την οδική παίδευση των πολιτών και τη φιλοσοφία τους στο δρόμο. «Οι οδηγοί δεν σέβονται το ασθενοφόρο και πολλές φορές το ακολουθούν, ώστε να διασχίσουν εύκολα το δρόμο μαζί του, γεγονός που δημιουργεί μεγαλύτερη συμφόρηση στους δρόμους», τονίζει ο κ. Δαρειώτης.

Σχετικά με το τι πρέπει να γίνει για να λυθεί εμπράκτως το πρόβλημα, ο ίδιος τονίζει ότι είναι θέμα των αρμόδιων αρχών και του Δήμου, ενώ συμπληρώνει ότι η σωστή αστυνόμευση θα μπορούσε να βελτιώσει την υπάρχουσα κατάσταση.

Η άποψη των πολιτών

Η «ΜΑΓΝΗΣΙΑ» εκτός των επαγγελματιών οδηγών, ρώτησε και την άποψη των πολιτών που κυκλοφορούν με το αυτοκίνητο καθημερινά, βιώνοντας το πρόβλημα του κυκλοφοριακού. Εκτιμούν ότι η συμφόρηση γίνεται ολοένα και χειρότερη, ειδικά σε κεντρικές οδούς της πόλης, όπως στη Δημητριάδος και στην Ιάσωνος. Εκτιμούν δε, ότι πρέπει να βρεθεί άμεσα λύση στο κυκλοφοριακό, αν και κάποιοι δεν παραλείπουν να αναφέρουν πως…μερίδιο ευθύνης έχουν και οι ίδιοι οι οδηγοί.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.