Θεόδ. Τσούχλος στο «Ράδιο-Ένα»: «Μεγάλη αναταραχή και ανησυχία σε μαθητές Γ΄ Λυκείου, γονείς και Πανεπιστήμια »

Έντονη κριτική της ΟΛΜΕ για τις Πανελλαδικές και την αξιολόγηση, ζητά διάλογο και κατάθεση του ν/σ τον Σεπτέμβριο

Έντονη κριτική στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως άσκησε ο Θεόδωρος Τσούχλος πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), για το θέμα των Πανελλαδικών και της αυτοαξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ενώ ζήτησε να προχωρήσει σε διάλογο με την Ομοσπονδία, όταν γίνει άρση του lock down, να γίνουν διορθώσεις και το νομοσχέδιο να κατατεθεί στη Βουλή τον Σεπτέμβριο.
Ο κ. Τσούχλος μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, και είπε ότι η υπουργός Παιδείας από τον Σεπτέμβριο του 2020, έπρεπε να συναισθανθεί ότι θα έπρεπε να έχει δύο μοναδικούς στόχους για τη φετινή σχολική χρονιά. Ο πρώτος ήταν πως με ασφάλεια τα σχολεία πρέπει να λειτουργήσουν, όταν είναι ανοιχτά και ο δεύτερος στόχος πως να προχωρά όσο το δυνατόν καλύτερη η λεγόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
«Δυστυχώς, το υπουργείο Παιδείας, εκμεταλλευόμενο την πανδημία, την κλειστή κοινωνία και ότι πάνω από το 60% των σχολικών μονάδων έχουν κλείσει, λόγω κρουσμάτων κορωνοϊού, που σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλη αναταραχή, άγχος, φόβος και αγωνία, αντί να στοχεύσει στα παραπάνω και σε συνεργασία με την Ομοσπονδία, προχώρησε σε σειρά αποφάσεων, μέτρων, δράσεων και νομοσχεδίων, σε μια εποχή που δεν θα έπρεπε να έχει γίνει αυτό», τόνισε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ.

Πρότεινε, αποφάσισε και εφάρμοσε
σε… λιγότερο από ένα μήνα!

Σύμφωνα με τον κ. Τσούχλο, έπρεπε να έχει προηγηθεί διάλογος, γιατί οι εκπαιδευτικοί δεν διαφωνούν σε όλα, ενώ υπάρχουν παρατάξεις στην Ομοσπονδία που έχουν μια διαφορετική οπτική γωνία. «Όλες οι παρατάξεις όμως, οι συνάδελφοι και οι εκπαιδευτικοί λένε το απλό: Ότι τώρα δεν θα έπρεπε να προχωρήσει τίποτα απ’ όλα αυτά και το θέμα της αυτοαξιολόγησης», τόνισε.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο των καθηγητών, όταν ανοίξει η κοινωνία, Απρίλιο, ή Μάιο, η υπουργός πρέπει να προχωρήσει σε έναν ευρύ διάλογο με την ΟΛΜΕ, να ακούσει τις θέσεις της και από τον Σεπτέμβριο του 2021 να κάνει αυτό που πρέπει να κάνει.
Επίσης τόνισε ότι η υπουργός τον περασμένο Δεκέμβριο έκανε μια μεγάλη εξαγγελία και σε λιγότερο από έναν μήνα, έκανε πράξη την εξαγγελία αυτή, για είσοδο των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ο Θ. Τσούχλος τόνισε ότι παλαιότερα, οι όποιες αλλαγές έγιναν, είχαν προχωρήσει σε μια ανοιχτή κοινωνία χωρίς πανδημία και προβλήματα, με διάλογο πολλών μηνών, τη συμμετοχή, γονέων, μαθητών, εκπαιδευτικών και της κοινωνίας και στο τέλος το υπουργείο αποφάσιζε. Όπως είπε, η τελευταία χρονιά που έχουμε αυτή την εμπειρία είναι το έτος 2018-2019, όταν ο Κων. Γαβρόγλου πρότεινε κάποια πράγματα, έγινε μια ευρεία συζήτηση και το ΔΣ της ΟΛΜΕ περιόδευσε όλη τη χώρα και βρέθηκε σε συγκεντρώσεις που βρέθηκαν γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί και πολίτες, στο τέλος ψήφισε αυτά που ήθελε, πάνω – κάτω, υπήρχε διαφωνία της ΟΛΜΕ σε κάποια ζητήματα, αλλά και ο ίδιος δήλωσε ότι η αλλαγή αυτή θα γίνει από του χρόνου.

«Μεγάλη αναταραχή και ανησυχία»

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος των εκπαιδευτικών, όταν τα περισσότερα Λύκεια δεν λειτουργούν ομαλά από την επομένη της 15ης Σεπτεμβρίου, με άλλα σχολεία να κλείνουν, άλλα να ανοίγουν σε άλλα να γίνεται δια ζώσης μάθημα και σε άλλα εξ αποστάσεως, υπάρχει μεγάλη αναταραχή και ανησυχία και το βασικότερο είναι ότι αυτά τα παιδιά της Γ’ Λυκείου, ξαφνικά πληροφορούνται ότι τουλάχιστον ένας στους τέσσερις, δηλαδή 25.000 περίπου παιδιά, θα βρεθούν εκτός Πανεπιστημίων, με την περίφημη κλιμακωτή βάση της κας Κεραμέως και του μέσου όρου επέβαλλε.
«Αυτό που θα είναι το πολύ αρνητικό, είναι ότι παιδιά που θα έχουν πλησιάσει αυτή την κλιμακωτή βάση, που κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι, θα βλέπουν χιλιάδες κενές θέσεις σε τμήματα Σχολών που θα είναι στην πόλη τους ή στην περιφέρειά τους. Θα αποκλείονται και τα βασικό είναι ότι μ’ αυτό τον τρόπο τα περιφερειακά τμήματα των ΑΕΙ θα έχουν μικρό αριθμό φοιτητών, που θα οδηγήσει αυτόματα, με μια απόφαση της υπουργού, τα τμήματα αυτά να συγχωνευτούν ή να κλείσουν», επισήμανε ο κ. Τσούχλος.

«Αδικία μεταξύ απόφοιτων δημόσιων
σχολείων και Κολλεγίων»

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ έκανε λόγο για αδικία μεταξύ απόφοιτων δημόσιων σχολείων και Κολλεγίων, λέγοντας ότι εξελίχθηκαν από κέντρα ελευθέρων σπουδών, που δεν είχαν καμία αναγνώριση, σε Κολλέγια με επαγγελματικά δικαιώματα, που σημαίνει ότι κάποιος με 0,1 στις Πανελλήνιες εξετάσεις θα μπορεί πληρώνοντας να βρίσκεται σε ένα Κολλέγιο, κάποιος στο δημόσιο σχολείο αν δεν πιάσει τη βάση του 15 θα απορρίπτεται και στο τέλος, αυτός που θα έχει περάσει τη βάσανο του Πανεπιστημίου, θα παίρνει ένα πτυχίο, που θα έχει ακριβώς την ίδια επαγγελματική αποκατάσταση που θα έχει ένας απόφοιτος Κολλεγίου, που μέσω πληρωμής βρέθηκε σε ένα χώρο που δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση ποιοι διδάσκουν.
«Αυτό είναι ένα πολύ μελανό σημείο και καλούμε την υπουργό να αναστείλει για φέτος την απόφασή της να προχωρήσει σε έναν ευρύ διάλογο με την ΟΛΜΕ, να κάνει αλλαγές και να έρθει στη Βουλή τον Σεπτέμβριο, να προτείνει κάτι, ώστε και τα παιδιά της Β’ Λυκείου σήμερα να μην βρίσκονται σε μια τρομακτική αναστάτωση, γιατί τους επιφυλάσσονται και άλλες αρνητικές αλλαγές, όπως το διπλό μηχανογραφικό. Οι καλοί μαθητές υπάρχει ο κίνδυνος να βρεθούν εκτός διαδικασίας, διότι στην πρώτη φάση θα υποχρεούται κάποιος να δηλώνει μικρό αριθμό τμημάτων και είναι σα να παίζει ένα τυχερό παιχνίδι», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσούχλος.
Τέλος, αναφερόμενος στην τράπεζα θεμάτων, είπε ότι η ΟΛΜΕ ζήτησε από την υπουργό να αναστείλει το θέμα για φέτος, αλλά δεν τους άκουσε και έκρουσε κίνδυνο ότι οδηγούμαστε στην εποχή Αρβανιτόπουλου, όταν χιλιάδες παιδιά της Α’ Λυκείου απορριπτόταν, ενώ εκτίμησε ότι θα έχουμε τα ίδια αποτελέσματα το καλοκαίρι.