Θεόδωρος Τσούχλος: Άμεσα ο προγραμματισμός για εμβολιασμούς των εκπαιδευτικών της χώρας

Ο πρ. της ΟΛΜΕ μίλησε στο «Ράδιο ΕΝΑ» για την επιστροφή μαθητών κι εκπαιδευτικών στα σχολεία

Οι μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν ήδη ξεκινήσει από τη Δευτέρα τα δια ζώσης μαθήματα, με μαθητές και εκπαιδευτικούς να έχουν επιστρέψει στο φυσικό τους περιβάλλον που δεν είναι άλλο, από το σχολείο. Μετά από αυτό το πρώτο βήμα, ανοίγει η συζήτηση για την επιστροφή και των μαθητών Γυμνασίων- Λυκείων και ειδικότερα της επαναλειτουργίας της Γ’ τάξης του Λυκείου, με τον κ. Θεόδωρο Τσούχλο, πρόεδρο της ΟΛΜΕ να επισημαίνει μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή, πως για να υπάρχει ασφαλής επάνοδος στα σχολεία, πρέπει άμεσα να προγραμματιστεί και να ξεκινήσει ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών, ενώ σε πρώτη φάση θα πρέπει να γίνουν διαγνωστικά τεστ κορωνοϊού και στους μαθητές.

Οι «σκόπελοι» στο άνοιγμα της Γ’ Λυκείου

Πολλοί φαίνεται πως είναι οι «σκόπελοι» για την λειτουργία της Γ΄Λυκείου και την επιστροφή μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία τους, όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ.
Ο κ. Τσούχλος σημείωσε πως εάν λειτουργήσει μόνο η Γ’ Λυκείου υπάρχει το πρόβλημα των εκπαιδευτικών που διδάσκουν και σε άλλες τάξεις και αυτό σημαίνει πως ένας εκπαιδευτικός θα πηγαίνει το πρωί στο σχολείο κι έπειτα θα πρέπει να επιστρέφει στο σπίτι του για την τηλεκπαίδευση των άλλων τάξεων, ενώ οι αποστάσεις πάντα δεν είναι κοντινές. Επιπλέον, υπάρχουν εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε δύο και τρία σχολεία και στα προβλήματα αυτά έρχεται να προστεθεί και το απαρχαιωμένο δίκτυο υπολογιστών πολλών σχολείων, που δεν μπορούν να υποστηρίξουν την τηλεκπαίδευση.

Τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές
και άμεσα οι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών

Για να ανοίξει και να λειτουργήσει η Γ’ Λυκείου, υπογράμμισε ο κ. Τσούχλος, πρέπει να υπάρχει απόλυτη ασφάλεια. Αυτό σημαίνει και είναι αίτημα της ΟΛΜΕ πως θα πρέπει οι όλοι οι εκπαιδευτικοί και κυρίως όσοι διδάσκουν στη Γ’ Λυκείου να έχουν περάσει τις διαγνωστικές εξετάσεις, τα τεστ κορωνοϊού, ώστε να επιστρέψουν με ασφάλεια, αλλά τεστ πρέπει να γίνουν και στους μαθητές που είναι ηλικίας 17-18 ετών.
Για να μπορέσει να γίνει αυτό, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ ανέφερε πως είναι επιβεβλημένη η δημιουργία μιας ενημερωτικής καμπάνιας από το Υπουργείο, βοήθεια των Δήμων, μιας και οι εκπαιδευτικοί αριθμούν τους 78.000 ενώ οι μαθητές και στις τρεις τάξεις του Λυκείου ανέρχονται στις 300.000.
«Αυτή η προσπάθεια πρέπει να γίνει από το Υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας, τους Δήμους και τη συνδρομή της ΟΛΜΕ αλλά και των τοπικών ΕΛΜΕ», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσούχλος.
Το δεύτερο και πολύ σημαντικό βήμα και αίτημα της Ομοσπονδίας είναι οι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών, που θα πρέπει όπως υπογράμμισε ο κ. Τσούχλος να προγραμματιστούν και να ξεκινήσουν άμεσα, για να έρθει και η δεύτερη δόση και οι εκπαιδευτικοί να είναι καλυμμένοι. Εάν υπάρξει καθυστέρηση, τότε η δεύτερη δόση θα γίνει προς την άνοιξη, μετά τα σχολεία θα τελειώσουν και θα είναι δώρον άδωρον.
Προτεραιότητα στους εμβολιασμούς θα πρέπει να έχουν οι εκπαιδευτικοί των Ειδικών Σχολείων, που ήδη έχουν ξεκινήσει μαθήματα και μάλιστα ο κ. Τσούχλος τόνισε εμφατικά πως οι εν λόγω εκπαιδευτικοί έπρεπε να εμβολιαστούν…αύριο.
Μάλιστα, ο ίδιος σημείωσε ότι στην παραδοχή πως μετά τους εμβολιασμούς των υγειονομικών πρέπει να ακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί συνέτεινε και η πρόεδρος της Επιτροπής Εμβολιασμών αλλά και μια σειρά επιδημιολόγων και φάνηκε πως η Υπουργός Παιδείας το αποδέχεται, όμως από την αποδοχή μέχρι την πράξη υπάρχει απόσταση.
Ακόμη, μέσα στο πλέγμα των αιτημάτων των εκπαιδευτικών, με τον κ. Τσούχλο να χαρακτηρίζει ως θετικό βήμα την αποδοχή των τεστ για τους εκπαιδευτικούς, είναι και η χρησιμοποίηση των κενών αιθουσών, προκειμένου να διαχωριστούν πολυπληθή τμήματα.
«Εκτός από τα τεστ και τους εμβολιασμούς το τρίτο βήμα που ζητάμε για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων είναι η χρησιμοποίηση κενών αιθουσών σε όποια σχολεία υπάρχουν, για να μπορούν να διαχωριστούν τμήματα που έχουν 25, 28 και 29 μαθητές. Είναι ανέξοδο κι εύκολο να γίνει. Είναι γνωστό ότι οι σχολικές υποδομές πάσχουν σε μερικά σημεία, δεν είναι ιδανικοί χώροι, ούτε έχουμε παντού τα τέλεια προαύλια. Όλα αυτά θα πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε τις επόμενες 10 εβδομάδες μέχρι την άνοιξη και αυτός ο χρόνος είναι πολύς, γι’ αυτό χρειάζονται οι σχετικές κινήσεις από το Υπουργείο.

Δεν έγινε διάλογος για τις αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ

«Μας προβλημάτισε ότι δεν έγινε κανένας διάλογος. Η Υπουργός ανακοίνωσε λίγο πριν τα Χριστούγεννα τις αλλαγές και δεν ξέρουμε τι σκέφτηκε για να το πράξει. Το ορθό ήταν να κάνει τις προτάσεις της, όχι όμως εν μέσω πανδημίας. Το Υπουργείο θα έπρεπε να έχει δύο κεντρικούς στόχους. Πως να λειτουργεί καλά η εξ αποστάσεως διδασκαλία και πως θα παρθούν όλα τα μέτρα για να ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία και σ’ αυτή τη στόχευση έπρεπε να ήταν παρούσα η ΟΛΜΕ και να βοηθάμε με κάθε δυνατό τρόπο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσούχλος σχετικά με το νομοσχέδιο που προωθείται από το Υπουργείο Παιδείας για επικείμενες αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης και στην εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ.
Ο κ. Τσούχλος τόνισε ότι το θέμα των πανελλαδικών είναι πολύ σημαντικό και δεν λύνεται με μία ανακοίνωση του Υπουργείου και μία Σύνοδο Πρυτάνεων. «Χρειαζόταν να ανοίξει η συζήτηση σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα κι αν η Υπουργός ήθελε να το μεταφέρει προς τα Πανεπιστήμια, έπρεπε να το κάνει σε όλη την κοινότητα και όχι μόνο στους Πρυτάνεις. Έπρεπε να ξεκινήσει ένας διάλογος και ό, τι αλλαγή ήθελε να κάνει, να την έκανε από τη σημερινή Α’ Λυκείου», συμπλήρωσε και ανέφερε πως δεν θα πρέπει να λειτουργήσει φέτος στην Α’ Λυκείου η Τράπεζα θεμάτων, καθώς θα επιφέρει πολλά προβλήματα στους μαθητές.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.