Βόλος: Ανησυχία δανειοληπτών από μεταβίβαση των απαιτήσεων σε ιδιωτική εταιρία

Σε Σουηδικό fund η είσπραξη απαιτήσεων 26 δις €

Σε χιλιάδες εκτιμούνται οι δανειολήπτες συστημικής τράπεζας με καταστήματα και στη Μαγνησία, που ενημερώνονται τις τελευταίες ημέρες γραπτώς ότι η μεταβίβαση των δανείων τους (με οφειλές ληξιπρόθεσμες, που είχαν καταγγελθεί ή είχε γίνει ρύθμισή τους) έγινε αρχικά σε θυγατρική εταιρία της τράπεζας (ειδικού σκοπού) με έδρα την Ιρλανδία και στη συνέχεια τη μεταβίβαση των δανειακών συμβάσεων, ανέλαβε την απαίτησή τους ιδιωτική εταιρία με έδρα την Αθήνα, που μάλιστα χρονολογείται από 29 Σεπτεμβρίου 2019 και είναι ο διαχειριστής απαιτήσεων του χαρτοφυλακίου.
Η εξέλιξη αυτή προβληματίζει χιλιάδες δανειολήπτες στη Μαγνησία, της συγκεκριμένης τράπεζας, που δεν γνωρίζουν πλέον τι μέλλει γενέσθαι, καθώς πρόκειται για εξαγορά δανείων από ένα ξένο fund και είναι άγνωστο σε τι ενέργειες θα προχωρήσει για υπερχρεωμένα νοικοκυριά που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τα δάνειά τους.

Διαβιβάστηκαν τα προσωπικά δεδομένα

Στην επιστολή της τράπεζας προς τους οφειλέτες αναφέρεται ακόμη ότι τα προσωπικά δεδομένα των δανειοληπτών (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, ΑΦΜ), τα στοιχεία επικοινωνίας (διευθύνσεις, αριθμοί τηλεφώνων, e mail κλπ.) και κάθε άλλο στοιχείο που σχετίζεται με τη μεταβιβαζόμενη απαίτηση (οφειλόμενο ποσό, συναλλαγές, εμπράγματες εξασφαλίσεις κλπ.), διαβιβάστηκαν στον διαχειριστή, ενώ προειδοποιεί ότι «ο διαχειριστής ή η τράπεζα επίσης ενδέχεται να συλλέξουν πρόσθετα δεδομένα των δανειοληπτών, κατά τη διαχείριση των απαιτήσεων.
Αφού η τράπεζα τονίζει ότι οι νομικές βάσεις για τη διαβίβαση των προσωπικών δεδομένων των οφειλετών είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του ν. 3156/2003, μεταβίβαση και επαναγορά των σχετικών απαιτήσεων και του ν. 4354/2015 όπως ισχύει, διαχείριση των απαιτήσεων τηρουμένου και του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία των Δεδομένων (Κανονισμός ΕΕ 2016/679), επισημαίνει ότι οι οφειλέτες έχουν δικαίωμα πρόσβασης, διόρθωσης, περιορισμού της επεξεργασίας, εναντίωσης, διαγραφής και δικαιώματος στη φορητότητα των δεδομένων, και παραπέμπει σε έγγραφη επικοινωνία με το Γραφείο Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, με τον υπεύθυνο προστασίας δεδομένων του διαχειριστή, ενώ έχουν και το δικαίωμα να υποβάλλουν καταγγελία στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα καταγγελία, εφόσον θεωρεί ότι προσβάλλονται τα δικαιώματά του.
Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η τράπεζα, πούλησε στην εταιρία από τη Σουηδία δάνεια περίπου 26 δις €, που είναι «κόκκινα», καταναλωτικά ή leasing, αν και στην επιστολή προς τους δανειολήπτες αναφέρει ότι στη συνέχεια η τράπεζα προέβη σε επαναγορά ορισμένων από τις απαιτήσεις πιθανόν καταναλωτών τα δάνεια των οποίων δεν είναι κόκκινα.
Επίσης επισημαίνει ότι με την επαναγορά η τράπεζα κατέστη εκ νέου δικαιούχος των απαιτήσεων του χαρτοφυλακίου, για τη διαχείριση των οποίων είναι υπεύθυνη η ιδιωτική εταιρία.
Πηγές της τράπεζας αναφέρουν ότι τα «κόκκινα» δάνεια που ανατέθηκαν για διαχείριση στη νέα εταιρεία δεν θα αποσπαστούν από το ενεργητικό της, κάτι που ισχύει και για τα ακίνητα που αγοράστηκαν από πλειστηριασμό. Αυτό που αλλάζει, είναι ότι ανατίθεται η διαχείρισή τους στην εξειδικευμένη εταιρεία η οποία αναμένεται, σύμφωνα με τη λογική της συναλλαγής, να φέρει σημαντικά βελτιωμένα αποτελέσματα αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της Intrum που είναι Σουηδικών συμφερόντων και αποτελεί ηγέτη της αγοράς στις σκανδιναβικές και υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Οι ίδιες πηγές διευκρινίζουν ότι οι δανειολήπτες των οποίων τα χρέη θα μεταφερθούν στον servicer ενημερώθηκαν με επιστολή, προκειμένου να γνωρίζουν ότι η διαχείριση της απαίτησής τους έχει «αλλάξει χέρια».
Το ίδιο ισχύει για κάθε ανάθεση της διαχείρισης ενός κόκκινου δανείου σε εξωτερικό συνεργάτη ή για τη μεταβίβαση των απαιτήσεων σε τρίτο. Στον servicer θα μεταφέρονται και όλα τα νέα δάνεια που «κοκκινίζουν» και πληρούν τις προϋποθέσεις της συναλλαγής.
Υπάλληλοι της τράπεζας αναφέρουν ότι δεν αλλάζει τίποτα σε ό,τι αφορά τις υποχρεώσεις και κυρίως τα δικαιώματα των πελατών/ δανειοληπτών που παραμένουν πελάτες της τράπεζας και οι συναλλαγές με την τράπεζα θα συνεχίσουν να διεκπεραιώνονται από τα δίκτυα εξυπηρέτησης. Το σύνολο των δανειακών και καταθετικών λογαριασμών των πελατών συνεχίζει να τηρείται στην ίδια τράπεζα.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.