UNITED COLORS OF BENETTON

Ακόμη και… τη φέτα ψωμιού σκέφτονται, λόγω της οικονομικής δυσπραγίας οι Μαγνησιώτες και όχι μόνο, που πλέον κάνουν μικρότερο τζίρο στα αρτοποιεία της γειτονιάς και δεν αγοράζουν ψωμί αν δε καταναλώσουν πρώτα αυτό που έχουν, έστω κι αν είναι μιας, δύο ή και παραπάνω ημερών.
Τα παραπάνω δήλωσε στο «Ράδιο Ένα 102,5», ο Δημήτρης Γκίκας, πρόεδρος του Σωματείου Αρτοποιών Μαγνησίας «Η Δήμητρα», που συμπλήρωσε ότι οι τιμές των σούπερ μάρκετ των ειδών αρτοποιίας δεν είναι φθηνότερες από τα φουρνάρικα της γειτονιάς και προέτρεψε τους καταναλωτές να ελέγξουν το βάρος για να το διαπιστώσουν.
Όπως είπε ο κ. Γκίκας, τα τελευταία χρόνια ο καταναλωτής πλέον υπολογίζει ακόμη και το ψίχουλο και τρώει χθεσινό, αλλά και ψωμί δύο ημερών πριν αγοράσει ξανά, με αποτέλεσμα να έχει πέσει κατά πολύ ο τζίρος των αρτοποιείων.

Κόψαμε και το ψωμί…
Ο πρόεδρος των αρτοποιών δήλωσε ότι η κίνηση στα αρτοποιεία φωτογραφίζει την κατάσταση που βιώνει ο Έλληνας και συμπλήρωσε ότι ποσοστό 80% των καταναλωτών δεν πετάει ψωμί, αλλά το κρατάει για την επόμενη και τη μεθεπόμενη μέρα.
Ο επαγγελματίας τόνισε, ότι πλέον έχουν μειωθεί οι τζίροι στα αρτοποιεία, διότι ενώ κάποιος αγόραζε προϊόντα 3-3,5 € σε κάθε επίσκεψη, πλέον αγοράζει ένα φρατζολάκι ψωμί 0,90 €, ή ξοδεύει 1 € και πηγαίνει κάθε δύο μέρες.

Τρεις κουραμπιέδες…
Κάθετη είναι η πτώση και στα γλυκά ή άλλα προϊόντα και ο πρόεδρος των αρτοποιών έφερε παραδείγματα παρελθόντων ετών για καταναλωτές που ψώνιζαν από ένα κιλό μελομακάρονα και κουραμπιέδες, ενώ πλέον ζητούν από τρία κομμάτια…
Οι αρτοποιοί έχουν απορροφήσει όλες τις αυξήσεις (ΔΕΗ, ασφαλιστικές εισφορές, ΦΠΑ κλπ.) και εδώ και 12-13 χρόνια, καταφέρνουν να κρατήσουν στα ίδια επίπεδα την τιμή του ψωμιού και άλλων ειδών. «Συνεπώς ως εκ θαύματος μένουν ανοιχτά τα αρτοποιεία της γειτονιάς και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι επαγγελματίες δουλεύουν κυρίως μόνοι τους, ως οικογενειακές επιχειρήσεις», δήλωσε ο Δημήτρης Γκίκας που εκτίμησε ότι αν δεν ξεσηκωθούμε όλοι και δεν σηκωθούμε από τον καναπέ, με ευχολόγια δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι.

Πιο φθηνά τα αρτοποιεία από τα μάρκετ
Για το γεγονός ότι οι καταναλωτές σύμφωνα με αποτελέσματα έρευνας, βρίσκουν ψωμί και άλλα προϊόντα σε καλύτερες τιμές στα σούπερ μάρκετ, ο πρόεδρος των αρτοποιών είπε, ότι καλά θα είναι να κοιτάζουν την αναλογία τιμής με το βάρος και θα διαπιστώσουν αν τα προϊόντα είναι φθηνότερα στο σούπερ μάρκετ ή στο αρτοποιείο της γειτονιάς. Ο Δημ. Γκίκας ανέφερε ότι γενικώς στην Ελλάδα και σε όλα τα προϊόντα, η βιομηχανία παραπλάνησης του καταναλωτή καλά κρατεί. «Καλό θα είναι πριν κάποιος βγάλει συμπέρασμα, ότι τα ίδια προϊόντα που πωλούνται στα αρτοποιεία και στα μάρκετ έχουν τις ίδιες τιμές, να ελέγξει τιμές και βάρος για να έχει άποψη και να μην κοιτάζει μόνο τις τιμές».