Με αστυνομικά μέτρα, όπως ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, δεν θα λυθεί το πολυπαραγοντικό πρόβλημα με τα τροχαία δυστυχήματα, αν δεν βελτιωθούν η εκπαίδευση – εξετάσεις των οδηγών και οι υποδομές, ενώ η ευθύνη της κυβέρνησης, δεν τελειώνει με την τροποποίηση ενός κώδικα, επισήμανε στο Ράδιο ΕΝΑ, ο Θωμάς Κακαδιάρης διευθυντής εκπαίδευσης του Ελληνικού Ινστιτούτου Μοτοσυκλέτας «ΜΟΤΟΘΕΣΙΣ» της ΜΟΤΟΕ.
Συνέντευξη στον ΗΛΙΑ ΚΟΥΤΣΕΡΗ
Με αφορμή τη διαβούλευση που ξεκίνησε για τον νέο ΚΟΚ, ο κ. Κακαδιάρης ανέφερε ότι δεν μπορεί ένας κώδικας να δώσει λύσεις, καθώς αποτελεί μια σειρά από κανόνες που μπορεί ο καθένας να ακολουθήσει και να ρυθμιστεί με τον τρόπο αυτό η κυκλοφορία.
Το να συζητάμε για ανανέωση του κώδικα, είναι ένα θέμα, αλλά είναι υποπερίπτωση όλων αυτών των παραγόντων που χρειάζονται βελτίωση για να σταματήσει αυτό το κοινωνικό πρόβλημα να έχει αυτή τη διάσταση, τόνισε.
Αλλαγή της κοινωνικής αντίληψης
«Το πρόβλημα των τροχαίων δυστυχημάτων, στο οποίο στοχεύουμε, καθώς είναι ένα μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα, δεν πρόκειται να λυθεί μέσα από την τροποποίηση ενός κώδικα» επισήμανε.
Σύμφωνα με τον διευθυντή εκπαίδευσης του Ινστιτούτου Μοτοσικλέτας, προσπαθούμε να λύσουμε κοινωνικά προβλήματα, ακολουθώντας τη λύση των αστυνομικών μέτρων και συμπληρωματικά με τη φράση ¨ατομική ευθύνη¨, ζητάμε να λυθούν προβλήματα, χωρίς ως οργανωμένη Πολιτεία να δίνει σημασία στους τομείς που πρέπει να δίνουμε, όπως η αλλαγή της κοινωνικής αντίληψης.
Ο ίδιος είπε, ότι το θέμα που συζητάμε και αυτό είναι τα τροχαία δυστυχήματα, εξαρτάται από τρεις διαφορετικούς παράγοντες: Τις υποδομές, την εκπαίδευση/πιστοποίηση της εκπαίδευσης του καθενός που χρησιμοποιεί τον δρόμο και την αστυνόμευση και επίβλεψη όλων των χρηστών, με τις υποδομές και τους κανόνες, στο οποίο ανήκει και ο ΚΟΚ.
Λύση, το δίπτυχο εκπαίδευση – εξετάσεις
«Ο τομέας που θα μας δώσει πραγματικά μεταβολή στο ζήτημα των τροχαίων δυστυχημάτων είναι η εκπαίδευση – εξετάσεις, θέμα για το οποίο δεν γίνεται καμία ουσιαστική συζήτηση και ο τομέας των υποδομών.
Όπως εξήγησε, ακούγεται ότι τα δυστυχήματα μεταφέρθηκαν από τον αυτοκινητόδρομο στα αστικά κέντρα, τη στιγμή που πρόκειται για τον ίδιο κόσμο… που οδηγεί, ωστόσο η υποδομή έχει μεταφερθεί, που έχει γίνει πολύ καλύτερη απ’ ότι ήταν και ακόμη χρειάζεται βελτίωση, άρα έχουμε έλλειμμα. Όσον αφορά στην εκπαίδευση, επειδή είναι μια χρονοβόρα διαδικασία και δεν είναι πολιτικώς ¨πιασάρικη¨ την αφήνουν πάντα τελευταία έως και δεν την συζητούν καθόλου, με δεδομένο ότι δεν υπάρχουν πρόσφατα βιβλία εκπαίδευσης και δεν ενδιαφέρθηκε κανείς να βγάλει.
Ο κ. Κακαδιάρης, δεν διαφωνεί όπως είπε με τον εξορθολογισμό του ΚΟΚ ή την οργάνωσή του με άλλο τρόπο, όμως ο κώδικας δεν είναι το μόνο πράγμα που είναι απαραίτητο να γνωρίζει κάποιος για να κυκλοφορεί με ασφάλεια. Ανέφερε δε ότι ο ΚΟΚ, δεν αναφέρει τι πρέπει να κάνει ένας οδηγός στον δρόμο όταν για παράδειγμα οι γύρω του, δεν τον τηρούν και εκεί έρχεται η εκπαίδευση με γνώμονα την ασφάλεια.
«Η Πολιτεία δεν διαλέγεται μαζί μας»
Ο διευθυντής εκπαίδευσης του «ΜΟΤΟΘΕΣΙΣ» ανέφερε ότι, όχι μόνο η Πολιτεία δεν ακούει τις φωνές και παρεμβάσεις όσων ασχολούνται με το αντικείμενο, ούτε καν υιοθετεί πορίσματα φορέων όπως της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής ή επιστημονικών φορέων που έχουν σχέση με τις υποδομές, όπως του Πολυτεχνείου, αλλά και δεν διαλέγεται μαζί τους, αν λένε άλλα πράγματα από αυτά που θέλουν να ακούσουν, δηλαδή πράγματα που θέλουν δουλειά, χρήματα, προσπάθεια και δεν εξαργυρώνεται πολιτικά άμεσα.
Επειδή ορίζοντας όλων των μέτρων στην Ελλάδα είναι οι … επόμενες εκλογές, δεν λύνονται προβλήματα οδικής ασφάλειας, ή βίας στα σχολεία, ή ενδοοικογενειακής βίας και άλλα τέτοια κοινωνικά προβλήματα, που χρειάζονται σιωπηρή δουλειά και δεν λειτουργούν επικοινωνιακά, τόνισε ο κ. Κακαδιάρης.
Καταλήγοντας, ανέφερε ότι η ευθύνη της κυβέρνησης και της Πολιτείας δεν τελειώνει με την τροποποίηση ενός κώδικα και τόνισε ότι πρέπει να γίνει δουλειά στην αντίληψη της κοινωνίας, αφού όμως αλλάξουν οι ενήλικες, για να αλλάξουν και τα παιδιά.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Ντίνος Στεργιόπουλος






























