Ένα σχολείο που στόχος του είναι να επενδύσει στους μαθητές, το μέλλον του κόσμου, είναι το 9ο Γυμνάσιο Βόλου, το οποίο με την πληθώρα δράσεων που πραγματοποιεί , ανοίγει τους πνευματικούς ορίζοντες των παιδιών και τους βοηθά να αναπτύξουν τη σκέψη τους, αλλά και τις δεξιότητές τους.
Μεταξύ των σημαντικών δράσεων που λαμβάνουν χώρα στο σχολείο, τη Δευτέρα πραγματοποιήθηκε ομιλία, αλλά κι ένα ζωντανό εργαστήριο με τίτλο «Βιομιμητική και λύσεις βασισμένες στη φύση, σχεδιάζοντας τα σχολεία και τις πόλεις του μέλλοντος», με τους μαθητές να αναλαμβάνουν δράση και να σχεδιάζουν το σχολείο τους υπό το πρίσμα της φύσης.
Για την διαφορετική αυτή δράση μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή η κ. Νίκη Χατζηκυριάκου, Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Βόλου τονίζοντας για το σκεπτικό του σχολείου και την πληθώρα των προγραμμάτων που υλοποιούνται ότι «χωρίς εκπαιδευμένους μαθητές δεν μπορούμε να έχουμε ενεργούς πολίτες στο μέλλον, Εκπαιδεύουμε σήμερα για να έχουμε αύριο κι αυτός είναι ο δικός μας στόχος. Προσπαθώ κι εγώ και οι καθηγητές του σχολείου να δίνουμε στα παιδιά πολύ φρέσκια γνώση, μια γνώση που θα τη συναντήσουν στα επόμενα χρόνια της ζωής τους», σημείωσε η ίδια και συμπλήρωσε ότι εξαιτίας της κλιματικής κρίσης η οποία είναι παρούσα αποφασίστηκε να δοθεί στα παιδιά μια πιο φρέσκια γνώση.
«Λύσεις μέσα από τη φύση»
Η κ. Θάλεια Τσακνιά Φυσικός, Ερευνήτρια του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής και ο Δρ. Λουκάς Κατίκας – Περιβαλλοντολόγος, Ερευνητής του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής ήρθαν στον Βόλο και μίλησαν στους μαθητές για τη βιομιμητική.
«Το λέει και η λέξη μιμούμαι τη ζωή, τη φύση. Η φύση είναι εδώ 4 εκ. χρόνια, έχει καταστραφεί, έχει αναγεννηθεί κι εφόσον είναι εδώ, είπαμε ότι πρέπει να βρούμε λύση μέσα από αυτή. Μέσα από τη βιομιμητική, προσπαθούμε να βρούμε λύσεις μέσα από τη φύση και να σχεδιάσουμε τα σχολεία μας, τις πόλεις του μέλλοντος. Αυτό θα κληθούν να κάνουν οι νέοι επιστήμονες», ανέφερε η κ. Χατζηκυριάκου και τόνισε πως στη λέξη κυριαρχεί η λέξη συνεργασία, καθώς το ζωικό συνεργάζεται με το φυτικό βασίλειο και οι άνθρωποι πρέπει να συνεργαστούν μαζί τους. Έχουν γίνει εργαλεία με το σχήμα των ζώων, οχήματα με το σχήμα προσώπου ζώων κλπ .
Πολυκατοικία εμπνευσμένη
από τις μυρμηγκοφωλιές
Έτσι λοιπόν τα παιδιά έμαθαν πως ο άνθρωπος μπορεί να μιμηθεί τη φύση στην καθημερινότητά του και λάβει σημαντικά μαθήματα ζωής από εκείνη.
Σύμφωνα με την Διευθύντρια του σχολείου, στη δράση αυτή τα παιδιά ενημερώθηκαν ότι στη Ν. Αφρική υπάρχει πολυκατοικία εμπνευσμένη από τις μυρμηγκοφωλιές, οι οποίες σε τροπικά μέρη φτάνουν σε ύψος 3 μέτρων με διάμετρο 3 μέτρων κι έχουν ένα κεντρικό αγωγό και πολλούς αγωγούς που φτάνουν στην επιφάνεια. Με τη χρήση αυτή των αγωγών, μιμούμενες τις μυρμηγκοφωλιές οι πολυκατοικίες εξοικονομούν ενέργεια γιατί δεν χρησιμοποιούν air condition μιας και ο αέρας ανανεώνεται μέσα από αυτούς τους αγωγούς.
«Δημιουργούνται πολυκατοικίες με φυτά»
Ακόμη, ενημερώθηκαν ότι δημιουργούνται πολυκατοικίες με φυτά, τα οποία μειώνουν στις υψηλές θερμοκρασίες. Παράλληλα, 40 μαθητές της Β΄τάξης είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το ζωντανό εργαστήριο βιομιμητικής, με τους ερευνητές να τους δίνουν από έναν χάρτη του σχολείου και να τους ζητούν να επισημάνουν τα προβλήματά του, αλλά και τις λύσεις που θα δώσουν μιμούμενοι τη φύση και προστατεύοντας το περιβάλλον. Οι μαθητές, σύμφωνα με την κ. Χατζηκυριάκου πρότειναν να υπάρχουν ποδηλατόδρομοι μέσα στο σχολείο, να γίνει δενδροφύτευση, να δημιουργηθούν κήποι στις ταράτσες ή να τοποθετηθούν φωτοβολταϊκά, τα οποία είναι εμπνευσμένα από τα φύλλα των δέντρων που κάνουν την φωτοσύνθεση. Τα παιδιά, όπως επεσήμανε η κ. Χατζηκυριάκου έμαθαν πολλά μέσα από τη φύση και πως μπορεί εκείνη να αποτελέσει παράδειγμα στη λύση των ανθρώπινων προβλημάτων.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου































