Πως η Τεχνητή Νοημοσύνη έγινε εργαλείο της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Τι ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ ο πρόεδρος της ΕΝ.ΚΑ Κωνσταντίνος Λυχναρόπουλος

Αίσθηση προκάλεσε η είδηση πως το τελευταίο διάστημα πολίτες προσήλθαν στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου & Θεσσαλίας καταγγέλλοντας καταστήματα για αλλοιωμένα προϊόντα. Ο κ. Κωνσταντίνος Λυχναρόπουλος, πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή γι’ αυτά τα περιστατικά και αναφέρθηκε και στον τρόπο που η τεχνητή νοημοσύνη, χρησιμοποιείται πια ως σημαντικό εργαλείο έρευνας.

Όπως ανέφερε ο κ. Λυχναρόπουλος τον τελευταίο καιρό υπήρξε ένα κύμα αναφορών και καταγγελιών για αλλοιωμένα τρόφιμα, με τις καταγγελίες αυτές να λαμβάνουν τον δρόμο που πρέπει στα αρμόδια όργανα για να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι.

Ωστόσο η ΕΝ.ΚΑ Βόλου θέλησε να βρει τα αίτια που οδήγησαν στις αλλοιώσεις αυτές τροφίμων. «Η τριμελής ομάδα που έχουμε συστήσει  ξεκινήσαμε να ελέγχουμε αυτά τα καταστήματα για να βρούμε κάποιο μοτίβο, όπως κάνουμε και σε άλλες υποθέσεις προσπαθούμε να βρούμε μοτίβα, τι φταίει δηλαδή.

Στην περίπτωση αυτή αφού βγάλαμε κάποιες φωτογραφίες, κάναμε κάποιες καταγραφές, τα περάσαμε και στην τεχνητή νοημοσύνη να μετατρέψουμε τις φωτογραφίες σε κείμενα και  βρήκαμε έναν κοινό παράγοντα. Αυτά τα καταστήματα είχαν πολύ ψηλές τζαμαρίες και με τις φωτογραφίες που πήραμε κάναμε κάποιες μοντελοποιήσεις να δούμε την ηλιακή ακτινοβολία μέσα στις ώρες και τις εποχές», είπε ο κ. Λυχναρόπουλος υπογραμμίζοντας ότι οι οι ώρες που είναι εκτεθειμένα τα προϊόντα και ήταν το κυριότερο πρόβλημα για την αλλοίωση.

Σημείωσε ότι το μόνο σίγουρο είναι πως οι ψυκτικές μηχανές δεν μπορούν να λειτουργήσουν σε τέτοιες συνθήκες. «Είτε έχουμε πρόβλημα με την ακτινοβολία τη UV, που οι πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι μπορούν να δημιουργήσουν αλλοίωση, είτε από τις υψηλές θερμοκρασίες την ανικανότητα των μηχανημάτων να ψύξουν, έχουμε δύο φαινόμενα που μπορούν να λάβουν μέρος.

Σε κάθε περίπτωση δώσαμε έξι προτάσεις για να μπορέσουν οι καταστηματάρχες να σώσουν πρώτα απ’ όλα τη φήμη τους και τους καταναλωτές τους. Γιατί η ικανοποίηση του καταναλωτή από ένα προϊόν από ένα συγκεκριμένο κατάστημα είναι το Α και το Ω», σημείωσε ο κ. Λυχναρόπουλος.

 

Οι προτάσεις της ΕΝ. ΚΑ Βόλου για την αντιμετώπιση και το μετριασμό του πρόσφατα επαναλαμβανόμενου φαινομένου των αλλοιωμένων τροφίμων:

 

1.Αναδιάταξη των μηχανημάτων προβολής στα καταστήματα εστίασης, σε σημεία που ελαχιστοποιείται η άμεση έκθεση ευαίσθητων προϊόντων διατροφής στο ηλιακό φως. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη μετεγκατάσταση προϊόντων μακριά από τα ψηλά παράθυρα.

2.Εγκατάσταση περσίδων ή σκιάστρων.

3.Επένδυση σε γυαλί κατά της υπεριώδους ακτινοβολίας (UV Filter Glass) στα ψυγεία και στις γυάλινες βιτρίνες. Αυτή η επένδυση βοηθάει στην ελαχιστοποίηση της απορρόφησης της υπεριώδους ακτινοβολίας, επιτρέποντας παράλληλα την ορατότητα και την παρουσίαση των προϊόντων.

4.Τακτική συντήρηση των ψυκτικών συστημάτων για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης και την αποφυγή δυσλειτουργιών. Η σωστή συντήρηση μπορεί να βοηθήσει στην παράταση της ζωής των ψυγείων και να εξασφαλίσει τον έλεγχο της θερμοκρασίας στους θαλάμους ψύξης.

5.Χρήση προστατευτικών καλυμμάτων όταν η αναδιάταξη των μηχανημάτων δεν είναι εφικτή. Τα προστατευτικά καλύμματα ή αλλιώς “ασπίδες” είναι ειδικές διατάξεις υλικών που δεν επιτρέπουν στο ηλιακό φως και την υπεριώδη ακτινοβολία να περάσει από την πίσω πλευρά. Είναι ελαστικά και τοποθετούνται/αφαιρούνται σε ελάχιστο χρόνο.

  1. Συνεργασία με μηχανολόγους για την αυτοματοποίηση του μήκους της τέντας, ανάλογα με την ένταση του ήλιου.

 

Η ΕΝ. ΚΑ εκπαιδεύει τους «Έξυπνους Καταναλωτές»

Στο μεταξύ ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου αναφέρθηκε και στην Ακαδημία που έχει συστήσει και αναπτύσσεται εδώ και έναν χρόνο από την Ένωση, με τον τίτλο «Έξυπνοι Καταναλωτές», δίνοντας την ευκαιρία σε πολίτες να εκπαιδευτούν, να μάθουν και βρίσουν λύσεις, να έχουν παραγωγικό μυαλό και να μην μένουν μόνο στο πρόβλημα.

Μάλιστα, στη προσπάθειά της αυτή έχει συνδράμει η ΕΕ με την αποστολή εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο προσαρμόζεται στα ελληνικά δεδομένα.

«Σκοπός μας είναι να μπούμε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για να εκπαιδεύσουμε τους μικρούς καταναλωτές να γίνουν «έξυπνοι».  Όσοι δάσκαλοι θέλουν να μας επισκεφθούν για κάποια μαθήματα καταναλωτικής αγωγής έχουμε έτοιμο υλικό να ξεκινήσουμε», επεσήμανε ο κ. Λυχναρόπουλος τονίζοντας τη σημασία της καταναλωτικής αγωγής από την μικρή ηλικία.

Η Τεχνητή νοημοσύνη στα χέρια της ΕΝ.ΚΑ

Παράλληλα, ο ίδιος εξήγησε πως η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται εργαλείο στα χέρια της Ένωσης Καταναλωτών βοηθώντας τους ανθρώπους της στην εξέλιξη καταγραφών και ερευνών διάφορων απατών και όχι μόνο.

«Εμείς κάνουμε χρήση τεχνητής νοημοσύνης σε πολλά μοτίβα, μας βοηθά πάρα πολύ και κερδίζουμε χρόνο. Όμως κάνει λάθη και αυτά τα σφάλματα είναι πολύ σοβαρά, δεν μπορούμε να την εμπιστευτούμε στο 100% και πρέπει να υπάρχει πάντα κάποιος για να ελέγχει στο τέλος όλη την επεξεργασία. Είναι σαν να έχουμε μία γραμματειακή υποστήριξη που κάνει όλη τη γραφειοκρατία και τις επαναληπτικές κινήσεις, αλλά πρέπει και ο ενδιάμεσος χρόνος να ελέγχεται. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει περισσότερο στον χρόνο . Θα τα κάναμε έτσι κι αλλιώς, η τεχνητή νοημοσύνη θα μας δώσει χρόνο», εξήγησε ο κ. Λυχναρόπουλος.

Μάλιστα έδωσε κι ένα παράδειγμα πως η τεχνητή νοημοσύνη βοήθησε σε περίπτωση λάθους από εταιρεία ενέργειας.

«Είχαμε μία υπόθεση όπου η τεχνητή νοημοσύνη ανακάλυψε πως υπήρξε σφάλμα στην καταγραφή του διαχειριστικού προγράμματος των καταναλωτών από την εταιρεία ενέργειας, που ήταν ο ενδιαφερόμενος. Δηλαδή η εταιρεία έκανε λάθος καταγραφή των πληρωμών κι όταν έγινε αλλαγή ιδιοκτησίας της εταιρείας ενέργειας αυτά τα νούμερα δεν μεταφέρθηκαν σωστά, είχαμε σφάλματα στην καταγραφή της βάσης δεδομένων.  Παραλίγο να την πληρώσει ο καταναλωτής,  αλλά τελικά σώσαμε την κατάσταση», σημείωσε.

Ο ηλεκτρονικός αναλφαβητισμός βοηθά στις ηλεκτρονικές απάτες

Την ίδια στιγμή ο πρόεδρος της ΕΝ. ΚΑ αναφέρθηκε και τις ηλεκτρονικές απάτες, επισημαίνοντας ότι είναι πολύ εύκολο κάποιος να παράγει αυτού του είδους την απάτη, επειδή υπάρχει ηλεκτρονικός αναλφαβητισμός και δεν γνωρίζουν όλοι αυτό που βλέπουν εάν είναι απάτη ή αληθινό.

«Υπήρξε μήνυμα από τη ΔΕΗ όπου εμφανίζονταν ένα ποσό το οποίο φαίνεται ότι υπάρχει σαν χρέος κι ένας κωδικός RF, οπότε ένας που ήταν μέτρια εκπαιδευμένος στα ηλεκτρονικά θα μπορούσε να αντιγράψει το RF πιστεύοντας ότι το ποσό θα μπει στον λογαριασμό του. Αυτοί οι κωδικοί RF είναι πορτοφόλια κι αυτά είναι μοναδικά για τον κάθε ενδιαφερόμενο ως προς την υπηρεσία που αγοράζει όπως στο ρεύμα και στην περίπτωση αυτή στη ΔΕΗ. Ο κωδικός RF, ο συγκεκριμένος είναι κουμπωμένος σε έναν ιδιώτη, όμως δεν φαίνεται το όνομά του, φαίνεται ότι αποδέκτης του ποσού είναι η ΔΕΗ. Πρέπει να προσέχουμε τα τελευταία πέντε ψηφία του κωδικού RF, να ελέγχουμε τον δικό μας κωδικό RF, και σε περίπτωση που δούμε κάτι διαφορετικό απλά το διαγράφουμε», κατέληξε ο πρόεδρος της ΕΝ.ΚΑ.

Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου

 

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.