Πυρκαγιές και πλημμύρες άφησαν το αποτύπωμά τους στα παιδιά της Θεσσαλίας

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Δίπλα σε εκπαιδευτικούς σχολείων που επλήγησαν από τις πλημμύρες, τα «Παιδικά Χωριά SOS»

Δίπλα σε εκπαιδευτικούς και των τεσσάρων πληγέντων νομών της Θεσσαλίας βρέθηκαν τα «Παιδικά Χωριά SOS», υλοποιώντας προγράμματα για την ψυχοκοινωνική στήριξη των ίδιων και κατ’ επέκταση των μαθητών.

Για το πρόγραμμα αυτό αλλά και για την ανταπόκριση που είχε, σχετική αναφορά, κάνει ο κ. Γιώργος Μπασδάρης, Υπεύθυνος Παιδαγωγικών Προγραμμάτων Παιδικών Χωριών SOS Β. Ελλάδος.

Όπως εξήγησε ο ίδιος, η Θεσσαλία είναι μία περιοχή που επλήγη από τον Daniel αλλά και από πυρκαγιές κι όλες αυτές οι θεομηνίες, άφησαν το αποτύπωμά τους στις οικογένειες που ζουν εκεί, αλλά και στα μικρότερα μέλη αυτών, τα παιδιά.

Συνέντευξη στον Ηλία Κουτσερή

Τα προβλήματα που εντοπίστηκαν

«Η αλλαγή σπιτιού για κάποιες οικογένειες, η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, οι δυσκολίες της καθημερινότητας, οι δυσκολίες που οδηγούν στην έκπτωση της σιγουριάς, της σταθερότητας ώσπου ξαναβρεθεί μία καινούργια ομοιόσταση στην οικογένεια είναι ένα σοβαρό ζήτημα», επεσήμανε ο κ. Μπασδάρης και τόνισε πως από την πρώτη στιγμή τα Παιδικά Χωριά SOS με τη βοήθεια των δωρητών τους έσπευσαν να υποστηρίξουν τη Θεσσαλία.

Αρχικά, όπως επεσήμανε ο ίδιος, έγινε μία επιτόπια επίσκεψη, όπου οι άνθρωποι των Παιδικών ΧωριώνSOS είδαν από κοντά τις δυσκολίες, μίλησαν με ανθρώπους και εντόπισαν τις δυσκολίες που υπήρχαν σε αρκετά σχολεία, καθώς λόγω των πλημμυρών η επαναφοίτηση των μαθητών ήτα δύσκολη και χρειάζονταν να γίνουν διπλοβάρδιες κτλ.

Υλικοτεχνική υποδομή σε σχολεία

«Εκεί, σε πρώτο επίπεδο προσπαθήσαμε να υποστηρίξουμε με υλικοτεχνική υποδομή σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κυρίως νηπιαγωγεία σε συνεργασία και με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ιδιαίτερα στην περιοχή των Τρικάλων γιατί ήδη η περιοχή της Μαγνησίας, που είχε προηγηθεί και η περιοχή της Καρδίτσας είχαν συγκεντρώσει πολλούς ανθρώπους που βοηθούσαν. Η βοήθεια με την υλικοτεχνική υποδομή έγινε σε δύο φάσεις, μία μέσα στον Νοέμβριο και μία κοντά στις γιορτές τον Δεκέμβριο, με τους εκπαιδευτικούς να υποδεικνύουν τι χρειάζονταν ώστε να γίνουν λειτουργικά τα σχολεία», εξήγησε ο κ. Μπασδάρης.

Προτάσεις καλής πρακτικής για τη  διαχείριση του πρωτογενούς τραύματος

Σε δεύτερο επίπεδο και με τη συνεργασία του ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας, οι άνθρωποι των Παιδικών Χωριών SOS προχώρησαν σε μία διαδικτυακή ημερίδα, ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, που απευθύνονταν σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δίνοντάς τους συμβουλές, αλλά και προτάσεις καλής πρακτικής για τη διαχείριση του πρωτογενούς τραύματος που βιώνουν τα παιδιά συνέπεια της θεομηνίας.

Σε αυτή τη διαδικτυακή ημερίδα συμμετείχαν 400 εκπαιδευτικοί και από τους τέσσερις θεσσαλικούς νομούς, ενώ υπήρξε μεγάλη ανταπόκριση στην εισήγηση της συνεργάτιδας των παιδικών χωριών SOS κ. Λίλιαν Αθανασοπούλου, Διευθύντριας της παιδοψυχιατρικής κλινικής του νοσοκομείου«Γεώργιος Παπανικολάου».

Μετά από την επιτυχημένη διαδικτυακή ημερίδα ζητήθηκε από τους εκπαιδευτικούς να γίνει και μία δράση στο πεδίο. Έτσι λοιπόν οι άνθρωποι των Παιδικών Χωριών SOS βρέθηκαν στις 25 Ιανουαρίου στον Βόλο και στο 18ο Δημοτικό Σχολείο υλοποίησαν το πρόγραμμα ενδυνάμωσης και ενίσχυσης μέσω παιχνιδιού, θετικών παραδειγμάτων, συνδρομής του ενός με τον άλλο των παιδιών για τη διαχείριση του τραύματος που προέρχεται από τέτοιες αιφνίδιες και δύσκολες συγκυρίες.

Σκοπός του προγράμματος να ενισχυθούν εκπαιδευτικοί και κατ’ επέκταση μαθητές

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα, για το οποίο τα Παιδικά Χωριά SOS έχουν εκπαιδευτεί και πιστοποιηθεί.

Σκοπός του προγράμματος ήταν να ενισχυθούν οι εκπαιδευτικοί και κατ’ επέκταση οι μαθητές, ώστε να αισθανθούν και πάλι ασφαλείς, σίγουροι και αισιόδοξοι. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 26 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από πληγέντα σχολεία της Μαγνησίας και μετέφεραν μεταξύ άλλων και τις δικές τους εμπειρίες.

«Εκπαιδευτικός στη Ζαγορά είπε ότι χάθηκαν οι δρόμοι και τα παιδιά έπρεπε να διανύσουν μια τεράστια απόσταση, ουσιαστικά ένα μονοπάτι για να πάνε σχολείο. Στα Μελισσιάτικα νηπιαγωγός είπε ότι με την φωτιά και την ένταση του αέρα, έπρεπε να κάνει δράσεις για να προστατεύσει τα παιδιά», μετέφερε ο κ. Μπασδάρης, ο οποίος σημείωσε ότι οι εκπαιδευτικοί πήραν εγχειρίδια, άκουσαν προτάσεις ενώ τα «Παιδικά Χωριά» θα είναι σε επικοινωνία μαζί τους για την επίλυση κάθε απορίας τους.

Ο κ. Μπασδάρης εντυπωσιασμένος από την συμμετοχή των εκπαιδευτικών της Μαγνησίας και τον ζήλο τους, σχολίασε καταλήγοντας ότι «το επίπεδο των εκπαιδευτικών είναι αρκετά υψηλό. Οι εκπαιδευτικοί βλέπουν τον ρόλο τους πολυποίκιλα. Ο εκπαιδευτικός πλέον θα επιδράσει προς τους γονείς θα επιδράσει και ψυχολογικά προς τα παιδιά και συχνά μπορεί να είναι μόνος του».

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.