Στον Βόλο βρίσκεται τις τελευταίες ημέρες ο Κύπριος γελοιογράφος και πρόεδρος του Συλλόγου γελοιογράφων Κύπρου κ. Σώτος Βοσκαρίδης, ο οποίος επισκέπτεται σχολεία της περιοχής όπως το Παγκύπριο Γυμνάσιο και το Γυμνάσιο Αγριάς και προσπαθεί να εμφυσήσει στους μαθητές τις έννοιες της συνεργασίας, της αγάπης για τη μάθηση, αλλά και της αμφισβήτησης, μέσα από σκίτσα και γελοιογραφίες.
Ο κ. Βοσκαρίδης μίλησε για την εμπειρία του αυτή, στα σχολεία και κοντά στους μαθητές, στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή, τονίζοντας ότι το σχολείο είναι αυτό που δίνει όλες τις απαντήσεις και προετοιμάζει τα παιδιά για το μέλλον. Μάλιστα, είναι και ο ίδιος δάσκαλος, ως Ηλεκτρολόγος μηχανικός στο ΤΕΠΑΚ, διδάσκοντας όμως μεγαλύτερα παιδιά.
«Το προκεχωρημένο φυλάκιο της κοινωνίας»
« Η αίθουσα του σχολείου, οποιουδήποτε επιπέδου είναι το προκεχωρημένο φυλάκιο της κοινωνίας. Γι’ αυτό λέω στα παιδιά ότι σεβόμαστε τον δάσκαλο και τη δασκάλα, τον αγαπούμε, όπως μας αγαπά και τον αμφισβητούμε, όπως τον πατέρα και τη μητέρα, για να γίνεται η συζήτηση και να λύνονται οι απορίες. Στο σχολείο, εκεί γίνεται η ζύμωση της μελλοντικής γενιάς, που θα πάρει αποφάσεις. Το σχολείο θα δώσει τις απαντήσεις που γυρεύουμε», επεσήμανε ο ίδιος.
Τόνισε πως τα παιδιά είναι έξυπνα, έχουν φαντασία και δημιουργικότητα και είναι στο χέρι του δασκάλου και του συστήματος, που όλοι είναι μέλη, να βρεθεί και να πατήσει εκείνα τα … κουμπάκια, που θα βγάλουν έξω, θα ενεργοποιήσουν όλα αυτή την ενέργεια που έχουν τα παιδιά.
Ο ίδιος, στις επισκέψεις του στα σχολεία, μιλά πολύ για τη σχέση, που θα πρέπει να έχουν οι μαθητές με τους δασκάλους τους και τούμπαλιν, μιας και ο ίδιος είναι ένας δάσκαλος, σε μεγαλύτερα παιδιά.
«Προσπαθώ αρχικά να εντυπωσιάσω τα παιδιά και ως ηλεκτρολόγος μηχανολόγους τους μιλώ για τα drones, τους δορυφόρους κτλ . Τους … προσγειώνω λέγοντάς τους ότι χρειαζόμαστε μαθηματικά για να χειριστούμε όλα αυτά και έπειτα με διάλογο, κατανοούν τα παιδιά, πόσο σημαντικό είναι το σχολείο, για όσα θέλουν και όσα τους ενδιαφέρουν», σημείωσε ο ίδιος.
«Όλοι ξέρουμε να σχεδιάζουμε»!
Μετά όμως περνούν και στο σκίτσο, με τον κ. Βοσκαρίδη να ξεχωρίζει στους μαθητές τι είναι σκίτσο και τι γελοιογραφία και όπως λέει ο ίδιος «στο τέλος αποδεικνύω ότι όλοι ξέρουμε να σχεδιάζουμε. Και το εργαλείο που πείθονται τα παιδιά είναι οι αριθμοί και τα γράμματα, που κι αυτά πρέπει να σχεδιάσουμε».
Ο γνωστός και έμπειρος γελοιογράφος τόνισε ότι χρησιμοποιεί την τέχνη του, την γελοιογραφία ως ένα εκπαιδευτικό εργαλείο. «Εφόσον κάνουμε γελοιογραφία τον Μητσοτάκη, μπορούμε να κάνουμε και τον Πυθαγόρα, τον Κολοκοτρώνη. Μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε καλύτερα αυτό που μας είπε ο δάσκαλος. Είναι ένα εργαλείο, καθώς μέσω η τέχνης αυτή, μπορεί να μας πει πως να απομνημονεύουμε κάποια πράγματα», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Σημαντικό δε στοιχείο των διαλέξεών του στα σχολεία, που όλα περιλαμβάνουν και γελοιογραφίες σχεδιασμένες από τους μαθητές, είναι η προώθηση της θετικής λεκτικής επικοινωνίας στην εκπαίδευση. Όπως εξήγησε ο κ. Βοσκαρίδης, στο σχολείο δεν υπάρχουν προβλήματα ή δυσκολίες. Μπορούν μαθητές, δάσκαλοι και γονείς να αντικαταστήσουν αυτές τις λέξεις με άλλες, με θετικό αντίκτυπο. «Ο δάσκαλος μπορεί να πει ότι έχουμε τρεις ασκήσεις και όχι τρία προβλήματα. Προβλήματα υπάρχουν στα νοσοκομεία, όχι στα σχολεία», είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου





























