Πρόβλημα αντιμετωπίζουν αρκετοί συμπολίτες, δικαιούχοι επιδομάτων, με την καθυστέρηση των ΕΛΤΑ να τους επιδώσουν έγκαιρα το έγγραφο ταυτοποίησης για να χρησιμοποιήσουν τις προπληρωμένες κάρτες επιδομάτων, στις οποίες πιστώθηκε ο πρώτος μήνας του ποσού που δικαιούνται. Τα παράπονα των τελευταίων ημερών, ήταν έντονα από ακροατές του Ράδιο Ένα, αλλά και προς την Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας η οποία τους δίνει ωστόσο λύση, για να παραλάβουν τον κωδικό τηλεφωνικά μέσω τραπεζών!

Αξίζει βέβαια να σημειωθεί, ότι η κάρτα των επιδομάτων είναι καταναλωτικού χαρακτήρα και τα ποσά που θα πιστώνονται οι δικαιούχοι, μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν είτε για πληρωμές ενέργειας, τηλεφωνίας, είτε για να αγοράσουν κάτι από το σούπερ μάρκετ ή ένα καταναλωτικό αγαθό, ωστόσο, δεν μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν σε έξοδα που αφορούν στο Δημόσιο, πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας, ΕΝΦΙΑ ή κάποιο πρόστιμο.
Αν χαθεί η συσκευή ή ο κωδικός…
Όπως ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ 102,5 και τον Ηλία Κουτσερή ο Κωνσταντίνος Λυχναρόπουλος πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας, υπάρχουν προβλήματα με την ανάκτηση του κωδικού, καθώς όσοι κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον φάκελό τους μετά τα μέσα Μαρτίου, έχουν λάβει κάποιον κωδικό στο κινητό τους. Αν στο μεσοδιάστημα έχει χαθεί η συσκευή ή έχει χαθεί το νούμερο, δεν θα έχουν πάρει το sms, που είναι το πρώτο πρόβλημα.
Το δεύτερο πρόβλημα που υπάρχει, είναι ο φορέας ταυτοποίησης που είναι μόνο τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, τα οποία δεν στέλνουν έγκαιρα το έγγραφο ταυτοποίησης, επειδή είναι υποστελεχωμένα και δεν προλαβαίνουν να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες τους, τόνισε.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο, η ΕΝ.ΚΑ. ενημερώνει τους καταναλωτές να δράσουν μόνοι τους και μπορούν να το κάνουν, γιατί έχει ήδη πιστωθεί ο πρώτος μήνας και μπορούν να χρησιμοποιήσουν την κάρτα τους.
Ο κ. Λυχναρόπουλος εξήγησε ότι στις προπληρωμένες κάρτες δεν υπάρχει κατάθεση και ανάληψη στα μηχανήματα, αλλά φόρτιση και αποφόρτιση και όταν θέλει να κάνει αποφόρτιση, να τραβήξει χρήματα, μπορεί να τραβήξει μέχρι το 50% του ποσού που υπάρχει στην κάρτα, ενώ το υπόλοιπο 50% πρέπει να το χρησιμοποιήσει ηλεκτρονικά και όχι για κατανάλωση σε τυχερά παιχνίδια.
«Ανάκτηση κωδικού – pin προπληρωμένης κάρτας»
Όπως εξήγησε, για να μπορέσει κάποιος να κάνει τη χρήση της κάρτας που έχει φορτίσει τον πρώτο μήνα, είναι να καλέσει στο τηλέφωνο εξυπηρέτησης πελατών της τράπεζας από όπου τους πήρε η κάρτα, που μετά το φωνητικό μήνυμα έχει μια φωνητική προτροπή και ο καταναλωτής θα πρέπει να πει μια φράση. Στην προκειμένη περίπτωση «ανάκτηση κωδικού – pin προπληρωμένης κάρτας», για να συνδεθεί αυτόματα στο αρμόδιο γραφείο για να λάβει οδηγίες ή σε ένα 24ωρο να λάβει προσωρινό pin.
«Οι καταναλωτές πρέπει να θυμούνται το ΑΦΜ τους, θα δώσουν κάποιες προσωπικές πληροφορίες για διασταύρωση της καρτέλας και σε λιγότερο από 24 ώρες θα λάβουν ένα τετραψήφιο pin, το οποίο είναι αυτό που θα χρησιμοποιήσουν στα ATM και δεν χρειάζεται να περιμένουν τίποτε άλλο», τόνισε ο κ. Λυχναρόπουλος.
Με τον τρόπο αυτό τόνισε ότι οι δικαιούχοι που ακόμη περιμένουν από τα ΕΛΤΑ τα έγγραφα, μπορούν να κινηθούν με τον προσωρινό κωδικό, έχουν τον χρόνο μέχρι να παραλάβουν ταχυδρομικά τα έγγραφα.
Απόδοση συνέντευξης Ντίνος Στεργιόπουλος





























