Το ταξίδι της Τασούλας Τσιλιμένη στην εκπαίδευση και τον πολιτισμό-«Κανένα παράπονο, έδωσα, πήρα, αγωνίστηκα, προσπάθησα…»

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
«Στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας εκπλήρωσα πολλά σχέδια που το ίδιο με ενέπνευσε…»

Ένας σημαντικός κύκλος που κλείνει πραγματικά όμορφα, αφού αυτό αποδεικνύει το χαμόγελο. Μια πορεία επαγγελματική, που σηματοδοτεί μια … ολόκληρη σχεδόν ζωή, γεμάτη εμπειρίες και γνώση, σε έναν χώρο όπου γίνεται ένα μοναδικό «ζύμωμα» με τη νεολαία. Τους ανθρώπους, που χάρη σε αυτή τη γνώση, θα «χτίσουν» αύριο τη νέα κοινωνία, αλλά και λόγω του λειτουργήματος που ακολουθούν, ως μελλοντικοί νηπιαγωγοί, θα φροντίσουν για την κοινωνική, συναισθηματική, γνωστική και ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών μας. Η κα Τασούλα Τσιλιμένη, είναι απ΄τους ανθρώπους, τους ακαδημαϊκούς, που όπως και η ίδια ομολογεί στη ΜΑΓΝΗΣΙΑ, νιώθει μια πληρότητα και πως άλλωστε να μην ισχύει αυτό, μετά από 46 χρόνια συνολικά στην εκπαίδευση και την αφυπηρέτησή της μετά από 25 χρόνια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Κατάφερε μια πολυεπίπεδη προσφορά σε εκπαίδευση και πολιτισμό, με ιδρύσεις πολιτιστικών φορέων, ερευνητικές εκδόσεις, αμέτρητες δημοσιεύσεις, συνεργασίες με άλλα ΑΕΙ και πολλά ακόμη… Έχοντας αφήσει το δικό της, μοναδικό, ξεχωριστό στίγμα στο ακαδημαϊκό μας ίδρυμα, της ζητήσαμε να μοιραστεί με τους αναγνώστες μας, στιγμές που έχουν ξεχωριστή για την ίδια σημασία…

Συνέντευξη στον ΗΛΙΑ ΚΟΥΤΣΕΡΗ

Κυρία Τσιλιμένη, μόλις αφυπηρετήσατε από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, με 25 χρόνια ως μέλος ΔΕΠ στο ΠΤΠΕ, αλλά και 46 χρόνια συνολικά στην εκπαίδευση! Σχεδόν… μια ζωή θα λέγαμε! Ποια είναι καταρχήν, τα συναισθήματά σας ;

Ακριβώς μια ζωή! Μια πλούσια ζωή με εμπειρίες και γνώση. Νιώθω μια πληρότητα. Κανένα παράπονο. Έδωσα, πήρα. Αγωνίστηκα, προσπάθησα. Δεν μπορώ να αξιολογήσω τον εαυτό μου για τα αποτελέσματα. Είναι φυσικό να νιώθει κανείς μια γλυκιά όχι νοσταλγία, αλλά αίσθηση αφήνοντας την σκυτάλη σε άλλους. Απομακρύνομαι με χαμόγελο. Ένας κύκλος σημαντικός της ζωής μου έκλεισε όμορφα.

Πως είχατε αλήθεια …ονειρευτεί την επαγγελματική σας πορεία και πως εξελίχθηκε;

Δεν είχα ξεκινήσει με μακροπρόθεσμα σχέδια και στόχους. Απολάμβανα και εστίαζα στο κάθε βήμα μου. Σε κάθε στάδιο ήθελα να πετύχω το δυνατότερο. Απόλαυσα την πορεία 9 χρόνων ως νηπιαγωγός σε διάφορα μέρη της χώρας μας, γνώρισα εξαιρετικούς συναδέλφους, έμαθα από αυτούς. Μου άνοιξαν κάποιοι ορίζοντες πλάνων και έτσι εξελίχθηκα στη δημόσια εκπαίδευση. Μου άρεσε πάντα να αλλάζω πόστα ως απόκτηση εμπειρίας και βελτίωσης μέσα από αυτό του εαυτού μου. Έτσι βρέθηκα ως Σχολική Σύμβουλος στην Πιερία και με την ολοκλήρωση της διδακτορικής μου διατριβής να διεκδικήσω θέση σε ΑΕΙ. Μια πορεία όχι ανώδυνη, όπως όλες οι διαδρομές των ανθρώπων. Στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας εκπλήρωσα πολλά σχέδια που το ίδιο με ενέπνευσε.

Πως θα χαρακτηρίζατε τη σχέση με τους φοιτητές και τις φοιτήτριές σας και τι θεωρείτε ότι έχετε κερδίσει από την ακαδημαϊκή σας διαδρομή;

Ένα διαρκές στοίχημα ήταν αυτή η σχέση. Ήμουν τόσο χαρούμενη με την είσοδό μου στα μαθήματά μου, που ξεχνούσα ακόμη και τα δύσκολα της ζωής μου με τις συνομιλίες και τον διάλογο με τους φοιτητές και φοιτήτριές μου. Έπαιρνα, έπαιρνα αδιάκοπα από τον ενθουσιασμό της δικής τους ηλικίας και των ονείρων τους και πιστέψτε με ξεχνούσα τον χρόνο, τον δικό μου χρόνο που έτρεχε. Υπήρξα φοιτήτρια και η ίδια οπότε στόχευα στο να προσφέρω όσα θεωρούσα ότι οφείλει να προσφέρει ένας καθηγητής στους αυριανούς εκπαιδευτικούς ώστε να εξελίξουν την προσωπικότητά τους και να αποκτήσουν τα απαραίτητα εφόδια ως αυριανοί εκπαιδευτικοί που να αναλάβουν την αλλαγή της εκπαίδευσης με νέες ιδέες, γνώσεις και οράματα. Το προσωπικό μου κέρδος  της ακαδημαϊκής μου πορείας είναι πολλαπλό. Εξελίχθηκα ως άτομο με την συνδιαλλαγή τόσων διαφορετικών ανθρώπων, με την συνεργασία, την ανταλλαγή απόψεων ακόμη και όταν υπήρξε διαφωνία. Έμαθα να δέχομαι την διαφορετική οπτική στα πράγματα και γεγονότα. Ήταν ένα σημαντικό ΣΧΟΛΕΙΟ για μένα αυτή η διαδρομή.

Έχετε καταφέρει ωστόσο, μια πολυεπίπεδη προσφορά σε εκπαίδευση και πολιτισμό, με ιδρύσεις πολιτιστικών φορέων, ερευνητικές εκδόσεις, αμέτρητες δημοσιεύσεις, συνεργασίες με άλλα ΑΕΙ και πολλά ακόμη… Θα θέλατε να μας θυμίσετε κάποιες απ΄τις σημαντικότερες δράσεις- πρωτοβουλίες, πως αυτές ξεκίνησαν και πως συνεχίστηκαν;

Στο ΠΤΠΕ του πανεπιστημίου βρήκα πρόσφορο έδαφος να εξελίξω σχέδια και όνειρα. Οι συνάδελφοί μου πίστεψαν σε αυτά, εμπιστεύτηκαν τις προτάσεις μου και η επιτυχία της μιας ως προς την εξωστρέφεια, τον πολιτισμό, την επιστήμη και την έρευνα οδηγούσε στο άνοιγμα αυτής της εμπιστοσύνης και οι ιδέες μου σε συνεργασία πάντα με συναδέλφους μου υλοποιούνταν με επιτυχία και η μια γεννούσε την επόμενη.

Στο ΠΤΠΕ εκτός από τα διδακτικά μου καθήκοντα στον τομέα της Παιδικής και Εφηβικής λογοτεχνίας, είχα την εμπειρία της διοίκησης και πολλών άλλων. Ήμουν τυχερή καθώς συνυπηρέτησα στο ίδιο τμήμα με τον μέντορά μου Ομότιμο σήμερα καθηγητή Β.Δ. Αναγνωστόπουλο που είχαμε πάθος για το πεδίο μας, για το παιδικό βιβλίο, για τα γράμματα και τον πολιτισμό. Ατελείωτες ώρες συζητήσεων, σχεδιασμών, προσπαθειών και επιμονής σε αντιξοότητες.  Πολλές επιστημονικές ημερίδες, διημερίδες και συνέδρια στο πανεπιστήμιο διεύρυναν το πεδίο της έρευνας και στάθηκαν αρωγοί στις προσπάθειες των εκπαιδευτικών τόσο της περιοχής της Θεσσαλίας αλλά και πανελλαδικά.                                                        Η πρότασή μου για την ίδρυση ηλεκτρονικού περιοδικού για την έρευνα της Παιδικής λογοτεχνίας βρήκε υποστηρικτές συναδέλφους μου και έτσι δημιουργήθηκε το πρώτο και μοναδικό διαπανεπιστημιακό περιοδικό αυτής της θεματικής με την επωνυμία KEIMENA που φέτος έκλεισε είκοσι χρόνια λειτουργίας με την διεύθυνσή μου.                                                                 Με την αποχώρηση του μέντορά μου ανέλαβα τη  Διεύθυνση του Εργαστηρίου Λόγου και Πολιτισμού και μέσω αυτού διοργανώθηκαν πολλές δράσεις και ημερίδες για την παιδική λογοτεχνία και την δημιουργική γραφή. Μέσω αυτού ενίσχυσα το εκδοτικό κομμάτι του Εργαστηρίου με βιβλία για την ποίηση, την αφήγηση τη μυθοπλασία, κ.ά.

Οι πρωτοποριακές ιδέες με έλκυαν πάντα με όλα τα ρίσκα που είχαν. Έτσι τολμώ στο πανεπιστήμιο το πρώτο bookcrossing με τη στήριξη 12 εκδοτών και την προσφορά ποιοτικών λογοτεχνικών βιβλίων που «ελευθερώθηκαν» στο χώρο του πανεπιστημίου για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας διοικητικών, μελών ΔΕΠ και φοιτητών.

Πραγματοποιούμε το πρώτο συνέδριο σε πανεπιστημιακό επίπεδο Δημιουργικής Γραφής σε μια εποχή που ο όρος ακόμη ξάφνιαζε και δεν ήταν γνωστός. Εργαστήρια, συζητήσεις σε στρογγυλά τραπέζια με καταξιωμένους συγγραφείς της λογοτεχνίας ενηλίκων και της παιδικής λογοτεχνίας.

Η υλικότητα του βιβλίου με έλκυε πάντα. Έτσι επιμελήθηκα, είτε μόνη είτε με συναδέλφους, τα πρακτικά συλλογικών τόμων συνεδρίων, ημερίδων και άλλων εκδηλώσεων του ΠΤΠΕ που είναι μια παρακαταθήκη για το τμήμα.

Η προβολή και εξωστρέφεια της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών με οδηγεί στην πρόταση στην Κοσμητεία της Σχολής της δημιουργίας Newsletter της Σχολής, πρόταση που υποστηρίζεται παμψηφεί από όλους τους/τις Προέδρους των Τμημάτων. Υπήρξα συντονίστρια του Newsletter για μια διετία ώσπου να παραδώσω τη σκυτάλη σε άλλους συναδέλφους, γιατί μια νέα ιδέα είχε σφηνωθεί μέσα μου.

Το 2003 τολμούμε το πρώτο Φεστιβάλ Αφήγησης στη χώρα μας, που γίνεται θεσμός και συνδυάζει επιστημονικό λόγο με τη συμμετοχή ακαδημαϊκών δασκάλων από όλα τα ΑΕΙ, ενημέρωση για την αξία της αφήγησης στην ψυχοσύνθεση του σύγχρονου ανθρώπου, προφέρει εργαστήρια αφήγησης, δραστηριότητες για παιδιά και κυρίως ζωντανές αφηγήσεις σε φυσικό περιβάλλον.

Παράλληλα με μέλη ΔΕΠ και συναδέλφους ιδρύουμε με πρότασή μου τον ΠΟΦΑ, τον Πανελλήνιο Όμιλο Φίλων Αφήγησης που συνεργατικά με το πανεπιστήμιο διοργανώνει επί σειρά ετών το φεστιβάλ αφήγησης με επισκέψεις και εισηγητές/αφηγητές από την χώρα μας, την Κύπρο αλλά και το εξωτερικό(Αγγλία).

Με τη συμμετοχή μου ως μέλος της κριτικής επιτροπής κρατικών βραβείων του Υπουργείου Πολιτισμού για αρκετά χρόνια, καταφέρνω να ενισχύσω την βιβλιοθήκη του Εργαστηρίου Λόγου και Πολιτισμού με βιβλία που φτάνουν στο υπουργείο και αξιοποιούνται από φοιτητές και ερευνητές για τις ανάγκες των εργασιών τους. Κάτι που συνεχίστηκε με προσφορά βιβλίων που έφταναν σε μένα από εκδότες και συγγραφείς για προσωπικούς λόγους και αιτίες ως «δώρα» προβολής.

Σε ένα τμήμα πανεπιστημίου εκτός από τα  διδακτικά και ερευνητικά καθήκοντα έχεις την υποχρέωση να το στηρίξεις και με διοικητικά καθήκοντα. Έτσι για μια διετία και μετά από εκλογική διαδικασία ανέλαβα καθήκοντα Προέδρου του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης. Άλλη μια μεγάλη εμπειρία αυτή η διετία. Μου έδωσε την ευκαιρία να στηρίξω το τμήμα μου πολλαπλά και να συμβάλλω έτσι κι εγώ, όπως και όλοι οι προηγούμενοι πρόεδροι, στην εξέλιξή του.

Ξεχωριστή σίγουρα η εξέλιξη με τη δημιουργία του ΜΠΕΛ στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, μετά από πρότασή σας, διατελώντας διευθύντρια και βάζοντας ένα μεγάλο στοίχημα θεωρώ, για την τοπική κοινωνία… Ένα και πλέον χρόνο μετά, ποια είναι η εικόνα που έχετε και ποια η προοπτική;

Η ίδρυση ενός Μουσείου Παιδικής και Εφηβικής λογοτεχνίας ήταν ένα πάγιο θέμα συζήτησης με τον μέντορά μου. Επιχειρήσαμε μια πρώτη αναζήτηση υλικού με την συνδρομή ανήσυχων συνεργατών που είχε ο κ. Αναγνωστόπουλος στο γραφείο του αλλά το αποτέλεσμα έμεινε ημιτελές και όχι τόσο ενθαρρυντικό. Όμως οι ιδέες ξέρετε είναι …μικρόβια. Έτσι οι προσπάθειές μου δεν σταμάτησαν. Απεναντίας τα τελευταία χρόνια εντάθηκαν τόσο για την συγκέντρωση  υλικού όσο κυρίως για την εύρεση χώρου στέγασης χώρου. Η ιδέα άρεσε σε όλους και δόθηκαν πολλές υποσχέσεις που στο δια ταύτα έμεναν υποσχέσεις. Μέχρι που η πρότασή μου έφτασε στη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου και έτσι μετά την ίδρυσή του το 2022 , τον Ιανουάριο του 2024 γίνονται τα εγκαίνια. Η Διεύθυνση του μουσείου είναι μια μεγάλη ευθύνη και παράλληλα προκειμένου να ξεπεραστεί κάθε εμπόδιο και να ενισχυθεί το μουσείο ιδρύω με συναδέλφους και φίλους/φίλες τον Σύλλογο «Οι Φίλοι του Μουσείου Παιδικής και Εφηβικής λογοτεχνίας». Όλα αυτά πραγματοποιούνται με τη συνεργασία και στήριξη ανθρώπων με ευαισθησία και πίστη στο όνειρο. Ήμουν τυχερή. Είχα διαθέσιμους και ευφάνταστους συνεργάτες/συναδέλφους που στάθηκαν στο πλευρό μου, εκτός από τις πρυτανικές αρχές και τα ΜΜΕ τοπικά και πανελλαδικά που έδωσαν έμφαση στην ίδρυση του Μουσείου. Και περιμένουμε να στηριχθεί από την τοπική κοινωνία. Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν παρόντες και φέρνουν τα παιδιά στο Μουσείο που δέχεται γενικά μεγάλη επισκεψιμότητα. Το εγχείρημα αυτό, ήταν μια μεγάλη εμπειρία και μεγάλο στοίχημα για μένα στο όνομα όλων των δημιουργών που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στο παιδικό βιβλίο και στην επιμονή στην αξία της επαφής του παιδιού με αυτό.

Το μουσείο αυτό είναι ένα μεγάλο ατού της πόλης του Βόλου και ευρύτερα της περιοχής και περιφέρειας και πρέπει να στηριχθεί από όλους τους φορείς. Ναι με ιδρύθηκε από το πανεπιστήμιο αλλά οι ανάγκες του(οικονομικές και κτιριακές) είναι πέρα από αυτό. Αποτελεί μεγάλο προτέρημα για την πόλη και εάν πιστεύουμε στην αξία και δύναμη του πολιτισμού και του βιβλίου πρέπει να στηριχθεί. Είναι η παρακαταθήκη όλων όσων από τον προηγούμενο αιώνα έθεσαν ένα λιθαράκι στην υπόθεση του βιβλίου. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα και όλες οι δράσεις που απευθύνονται σε παιδιά και ενηλίκους είναι προσφορά άνευ προηγουμένου. Είμαι αισιόδοξο άτομο και πιστεύω σε ανθρώπους που ονειρεύονται και επιμένουν και  διεκδικούν για το κοινό όφελος σε πείσμα των στείρων καιρών.

Προηγήθηκε βέβαια της ιδρύσεως, μια επιτυχημένη πορεία, ενός φεστιβάλ για το παιδικό και εφηβικό βιβλίο στον Βόλο, που άφησε τη δική του “σφραγίδα” και με θετικές αναφορές, ακόμη και σήμερα από ανθρώπους του βιβλίου. Τι θεωρείτε ότι κερδίσαμε από αυτό και πόση ανάγκη υπάρχει στο αναγνωστικό κοινό για τέτοιες δράσεις;

Πόσο ωφέλιμη και ωραία ήταν αυτή η συνεργασία με την Ένωση Γονέων του Βόλου! Για μια ολόκληρη εβδομάδα το παιδικό βιβλίο είχε την τιμητική του με την παρουσία συγγραφέων, εικονογράφων, παιδαγωγών με δράσεις για τη φιλαναγνωσία. Κερδίσαμε την εμπιστοσύνη όσων το γεύτηκαν και κυρίως την αναγνώριση της δύναμης της κοινής προσφοράς για το κοινό όφελος των παιδιών και την επαφή τους με τα βιβλία. Δεν θεωρώ ότι έκλεισε ο κύκλος αυτών των φεστιβάλ. Υπάρχει πάντα η πρόθεση να ξεπεραστούν τα όποια προβλήματα που ήταν η αφορμή να σταματήσει και να βρεθούν άτομα με όραμα και δυνάμεις ώστε να το επαναφέρουν στην πόλη. Η συνεργασία δε με το Μουσείο παιδικής και εφηβικής λογοτεχνίας σε συνδυασμό με την εμπειρία που αποκτήθηκε θα έχει καλύτερα αποτελέσματα.

Τι θα θέλατε να πείτε, στους επόμενους φοιτητές / φοιτήτριες του τμήματός σας, σε αναγνώστες/αναγνώστριες, σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, αλλά και σε γονείς παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας;

Στους φοιτητές και στις μελλοντικές φοιτήτριες του ΠΤΠΕ θα ήθελα να μεταφέρω την αξία του ονείρου, της πίστης, της ελπίδας, της επιμονής και υπομονής κυρίως όταν βρίσκονται σε καταστάσεις όπου όλα δείχνουν μόνο αδιέξοδα. Όλοι έχουν ευκαιρίες. Θα το πω κάπως αλλιώς. Ένας καλός ορειβάτης δεν κοιτάζει ποτέ την κορυφή, το ύψος, την απόσταση, ούτε πίσω του το χάος. Φροντίζει να πατάει γερά σε κάθε του βήμα. Να νιώθει στέρεο το έδαφος. Έτσι θα φτάσει στην κορυφή του, στον στόχο του. Στους εκπαιδευτικούς πιστεύω απόλυτα. Ξέρουν αυτοί. Ξέρουν την υπομονή, έχουν την πρόθεση και κυρίως την έννοια να προσφέρουν κάθε ένας και κάθε μια με τον δικό του τρόπο χωρίς να περιμένουν αντάλλαγμα παρά μόνο την πρόοδο και το χαμόγελο των παιδιών. Αν κάτι θα ήθελα να προτείνω είναι η επαφή με τους γονείς. Εκεί θα κερδίσουν το παιχνίδι όταν όλα δείχνουν ότι είναι χαμένη υπόθεση. Η εποχή μας κατάφερε εκτός των άλλων να δημιουργήσει ένα κλίμα απαξίας στον εκπαιδευτικό εκ μέρους των γονέων. Αυτό έχει ολέθρια αποτελέσματα. Ας ξαναβρούν την πίστη τους στον εκπαιδευτικό και έτσι ο σεβασμός τους θα μεταδοθεί και στα παιδιά. Μόνο έτσι μπορεί να αλλάξει το κλίμα. Το μέλλον προδιαγράφεται από το παρόν. Ας κάνουμε όλοι την προσπάθειά μας υπεύθυνα στο βαθμό που μας αναλογεί χωρίς να περιμένουμε τις αλλαγές από άλλους.

Info

 Η Τασούλα Τσιλιμένη διετέλεσε Καθηγήτρια στο Π.Τ.Π.Ε του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο οποίο δίδασκε σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο θέματα Παιδικής-Εφηβικής Λογοτεχνίας, Αφήγηση/Μυθοπλασία-Δημιουργική Γραφή κειμένων βραχείας φόρμας. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στην θεωρία και κριτική της παιδικής/εφηβικής λογοτεχνίας, καθώς επίσης και στη διδακτική της. Ως καλεσμένη καθηγήτρια έχει προσφέρει μαθήματα και διαλέξεις σε μεταπτυχιακά πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της ημεδαπής και αλλοδαπής (ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, Λευκωσίας, ΕΑΠ, Σορβώνη κ.α.).                                                 

Έχει οργανώσει και πραγματοποιήσει εργαστήρια δημιουργικής γραφής και έχει επισκεφτεί ως καλεσμένη συγγραφέας πολλές βιβλιοθήκες και σχολεία της χώρας μας. Έδωσε πλήθος διαλέξεων και ως καλεσμένη ομιλήτρια παρουσίασε πλήθος βιβλίων.                                   

 

Έχει δημοσιευμένο ερευνητικό έργο  σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά,  σε συλλογικούς τόμους, πρακτικά συνεδρίων, καθώς και σε αυτόνομα ατομικά  βιβλία. Έχει ιδρύσει και είναι Διευθύντρια του διαπανεπιστημιακού ηλεκτρονικού περιοδικού για θέματα παιδικής λογοτεχνίας ΚΕΙΜΕΝΑ (www.keimena.ece.uth.gr). Είναι κριτής σε επιστημονικά περιοδικά και σε επιστημονικές επιτροπές διεθνών και ελληνικών συνεδρίων. Ήταν συντονίστρια και μέλος της συγγραφικής ομάδας του «Ανθολογίου Α’ και Β΄ Δημοτικού, το «ΔΕΛΦΙΝΙ» του ΥΠΕΠΘ. Από το 2003 καθιέρωσε το «Φεστιβάλ Αφήγησης Ολύμπου», το οποίο περιλαμβάνει επιστημονικές ανακοινώσεις, εργαστήρια και ζωντανές αφηγήσεις λαϊκών και έντεχνων Ελλήνων και ξένων αφηγητών.

Το 2022 ιδρύθηκε με πρότασή της, το Μουσείο Παιδικής και Εφηβικής Λογοτεχνίας(ΜΠΕΛ).

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης καθιέρωσε στον Βόλο και στο πανεπιστήμιο την «Κολώνα» της ποίησης με ημερίδες ποίησης και καλεσμένους καταξιωμένους ποιητές και ποιήτριες, αναγνώσεις στους δρόμους του Βόλου από φοιτητές και μοίρασμα ποιημάτων σε περαστικούς.

Έχει επιμεληθεί πλήθος επιστημονικών βιβλίων για ενηλίκους και ανθολόγια για παιδιά. Συμμετείχε σε φεστιβάλ ποίησης της χώρας μας αλλά και της Κύπρου. Από το 1984 συνεργάζεται με επώνυμους εκδότες (Πατάκης, Καστανιώτης, Μεταίχμιο, Κέδρος, Καλειδοσκόπιο, Παπαδόπουλος, κ.α.) στους οποίους έχει εκδόσει πάνω από   40 τίτλους βιβλίων για παιδιά καθώς και μυθιστόρημα και διηγήματα για ενηλίκους. Πολλά βιβλία της ήταν στις  βραχείες λίστες πολλών φορέων, όπως του Υπουργείου Πολιτισμού, του περιοδικού oanagnostis, Elniplex κ.α., ενώ το βιβλίο της «Ο κύριος Μπου» απέσπασε το βραβείο στην κατηγορία «εικονογραφημένο βιβλίο», της IBBY(ΚΕΠΒ). Είναι μέλος πολλών σωματείων όπως ο ΚΕΠΒ, η ΓΛΣ, η Παιδαγωγική Εταιρία, ο Κύκλος Ποιητών, η Εταιρία  Συγγραφέων Θεσσαλονίκης, κ.ά.

Για το έργο της και την προσφορά της στον πολιτισμό έχει τιμηθεί από πολλούς φορείς με πρόσφατο το βραβείο για την ίδρυση του ΜΠΕΛ από τον ΚΕΠΒ της ΙΒΒΥ.

Περισσότερες πληροφορίες για το συγγραφικό της έργο είναι διαθέσιμες στον κόμβο https://biblionet.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%BF/?personid=3805

 

 

Πηγή: Ειδική έκδοση “Εκπαίδευση” του Ομίλου Καρεκλίδη

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.