Την κατάργηση των διοδίων Μοσχοχωρίου ζητούν οι φορείς της Θεσσαλίας

Αγοραστός: Δεν πάει άλλο…

Στην κατάργηση των διοδίων Μοσχοχωρίου, συνέκλιναν όλες οι απόψεις των συμμετεχόντων στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, στη σκιά του θανάτου τριών νέων ανθρώπων προ λίγων ημερών, στην παλαιά εθνική οδό Λάρισας – Βόλου, στο ύψος του Ριζομύλου, μετά από τροχαίο στο οποίο ενεπλάκη νταλίκα.

Στην εισήγησή του ο περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός ήταν ξεκάθαρος: «Το μήνυμα είναι ένα: κατάργηση των διοδίων. Δεν πάει άλλο. Ο καθένας μπορεί να επιχειρηματολογήσει με πολλούς και διάφορους τρόπους αλλά νομίζω ότι έφθασε η ώρα να αντιληφθούν ότι τα διόδια στο Μοσχοχώρι φέρνουν πρόβλημα στην ομαλή και ασφαλή μετακίνηση των ανθρώπων αλλά και στη μεταφορά των εμπορευμάτων.
Το αντίτιμο είναι απαγορευτικό και δυσανάλογο με τα χιλιόμετρα που διανύουν εκείνοι που διανύουν όταν δεν κατευθύνονται προς την Αθήνα.»
Από τους παρευρισκόμενους αξιωματικός της ΕΛΑΣ ζήτησε εντατικοποίηση των τροχονομικών ελέγχων στον οδικό άξονα.

Ο κ. Αγοραστός τόνισε επίσης πως «η ύπαρξη των διοδίων δημιουργεί πρόβλημα στην ενδοθεσσαλική κίνηση» για να προσθέσει πως υπό τις παρούσες συνθήκες «οι παράπλευρες και η παλαιά εθνική οδός γίνονται κύριες αρτηρίες και ο αυτοκινητόδρομος δευτερεύουσα».
Για το θέμα της οδικής ασφάλειας, σημείωσε πως «η αναβάθμιση της παλαιάς εθνικής οδού είναι εθνικό ζήτημα και ανήκει στο υπουργείο Μεταφορών. Εμείς ζητήσαμε να μας δώσουν το δικαίωμα αυτό, δε μας το έχουν δώσει ακόμη. Πιστεύουμε με την πίεση να το πάρουμε. Θέλουμε την αναβάθμιση αλλά και με αυτή δε λύνεται το πρόβλημα. Υπάρχει μόνο μία λύση. Η κατάργηση των διοδίων στο Μοσχοχώρι», κατέληξε ο Περιφερειάρχης.

Η δήμαρχος Ρήγα Φεραίου Ελένη Λαΐτσου, κατέθεσε σειρά προτάσεων μεταξύ των οποίων είναι η κατάργηση των διοδίων στο Μοσχοχώρι, η υλοποίηση παλαιότερης μελέτης του υπουργείου η οποία αναφέρει βασικά μέτρα ασφάλειας, η αύξηση της αστυνόμευσης και η επανεξέταση της προοπτικής απαγόρευσης της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων στην παλαιά εθνική οδό.
«Θα είμαι αλληλέγγυος με ότι αποφασίσετε. Θα είμαι μαζί σας και θα το στηρίξω με όλες μου τις δυνάμεις. Θεωρώ όμως ότι η κατάργηση των διοδίων με τις παρούσες συμβάσεις είναι εξαιρετικά δύσκολη. Διότι σ’ αυτή τη σύμβαση εμπλέκονται διεθνείς τράπεζες. Πολλές και μεγάλες» είπε στην τοποθέτησή του ο βουλευτής Λάρισας της Ν.Δ. Χρήστος Κέλλας.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας κ. Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος τόνισε πως το θέμα των διοδίων «δεν είναι αποσπασματικό γεγονός αλλά αποτυπώνει τη μνημονιακή εμπειρία» ενώ πρόσθεσε πως «οποιαδήποτε λύση πέραν της κατάργησης είναι ημίμετρο».
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Λάρισας Δημήτρης Γελαλής ζήτησε από τον περιφερειάρχη «να μπει μπροστά σε μία διαδικασία που να λέει ότι το αίμα αυτών των παιδιών θα είναι το τελευταίο.» Πρότεινε κάθοδο στην Αθήνα και απαίτηση της κατάργησης των διοδίων αλλά και ενημέρωση των πολιτών για το καθεστώς των συμβάσεων το οποίο χαρακτήρισε ως «αποικιοκρατικό».
Η βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Μαγνησίας Μαρίνα Χρυσοβελώνη υποστήριξε πως «για να καταργηθούν τα διόδια θα πρέπει να περάσουν μέσα από την ελληνική Βουλή. Και για να συμβεί αυτό πρέπει να έρθει τροπολογία η οποία να ψηφιστεί και από τους κυβερνητικούς βουλευτές».
Κατάργηση των διοδίων ζήτησε και ο ανεξάρτητος βουλευτής Μαγνησίας Πάρις Μουτσινάς, συμπληρώνοντας πως «υπήρχε σχέδιο να μην αναβαθμιστεί η ασφάλεια της παλαιάς εθνικής οδού για να μπορέσουν να εισπράξουν τα διόδια». Σ’ αυτή την κατεύθυνση ζήτησε πιστώσεις για οδικά έργα στην περιοχή.
Σε μία σημαντική αποκάλυψη, η οποία ενισχύει τις σχετικές καταγγελίες του περιφερειάρχη, προχώρησε ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Θεσσαλίας Ρίζος Κομήτσας. Ο κ. Κομήτσας υποστήριξε ότι παλαιότερη σύσκεψη η οποία έλαβε χώρα στη Νίκαια, ο παριστάμενος εκπρόσωπος της παραχωρησιούχου εταιρείας είπε ότι υπάρχει ρήτρα, η οποία προβλέπει πως στην περίπτωση που αναβαθμιστεί η παλαιά εθνική οδός, το κράτος είναι υποχρεωμένο να πληρώσει αποζημίωση στην κοινοπραξία.
Ο βουλευτής Λάρισας της ΝΔ Μάξιμος Χαρακόπουλος απέστειλε επιστολή στον περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστό στην οποία αναφέρει ότι επανήλθε με ερώτησή του στον αρμόδιο υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Εκθέτει το ζήτημα που έχει δημιουργηθεί με το υψηλό αντίτιμο των διοδίων και μεταφέρει τις πιθανές λύσεις που προτείνονται από τους φορείς και τους κατοίκους. Επιπλέον, ζητεί και την άμεση έναρξη εργασιών ασφάλειας της παλαιάς Ε.Ο. Βόλου-Λάρισας.
Η βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ και επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Δρόμος Ανατροπής για τη Θεσσαλία» Ηρώ Διώτη απέστειλε γραπτή παρέμβαση, τονίζοντας ότι «ο πρόσφατος φόρος αίματος στην άσφαλτο της Παλιάς Εθνικής Οδού Λάρισας-Βόλου δυστυχώς δεν είναι ανεξάρτητος της ίδιας της ύπαρξης αλλά και της τιμής των διοδίων Μοσχοχωρίου. Είναι η πρώτη εναλλακτική –με δεύτερη την εξίσου επικίνδυνη για τους διερχομένους χρήση των παραδρόμων του ΠΑΘΕ- των οδηγών που απλά δεν μπορούν να πληρώσουν το υπέρογκο κόστος διέλευσης από τον ΠΑΘΕ.

Πρότεινε παράλληλα, τη δημιουργία ανοικτής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, με συμμετοχή συλλόγων που αγωνίζονται για την οδική ασφάλεια και για τα θύματα των τροχαίων, οργανώσεων ΑμεΑ, εκπροσώπων όλων των Δήμων, του ΤΕΕ, του Πανεπιστημίου, των Ιατρικών Φορέων, των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ και στην Πυροσβεστική, των συλλόγων καθηγητών και δασκάλων και της Τροχαίας, που σε μηνιαία βάση σε ανοικτή συνεδρίαση θα καταγράφει, ελέγχει, συντονίζει και παρακολουθεί την επίλυση των προβλημάτων».

Στη σύσκεψη παρευρέθηκαν οι βουλευτές κ. Χρήστος Κέλλας, κ. Δημήτρης Γελαλής, κ. Πάρις Μουτσινάς, κα. Μαρίνα Χρυσοβελώνη και ο κ. Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, ο πρόεδρος του Περιφερειακού συμβουλίου κ. Γρηγόρης Παπαχαραλάμπους, η αντιπεριφερειάρχης κα. Δωροθέα Κολυνδρίνη, ο αντιπεριφερειάρχης κ. Χρήστος Καλομπάτσιος, ο αντιπεριφερειάρχης ο κ. Γεώργιος Τσίγκας, η δήμαρχος Ρήγα Φεραίου κα. Ελένη Λαϊτσου, ο δήμαρχος Κιλελέρ κ. Ρίζος Κομήτσας, ο δήμαρχος Τεμπών κ. Κώστας Κολλάτος , οι περιφερειακοί σύμβουλοι κ. Κωνσταντίνος Δεσπόπουλος, κα. Μαρία Μαμάρα, κ. Θανάσης Παιδής, κ, Χρήστος Σιδερόπουλος, ο κ. Κωνσταντίνος Χαλέβας, ο κ. Γώργιος Κίτσιος, ο Κ. Αργύρης Κοπάνας, ο κ. Ευάγγελος Μπούτας, η κα. Τζούλια Τσαλίκη, η κα. Αγγέλα Βαγενά, οι νεοεκλεγέντες Περιφερειακοί σύμβουλοι κ. Απόστολος Μπέμπης, κ. Απόστολος Μπίλλης, κ. Γεώργιος Λαδόπουλος , κ. Βασίλης Πινακάς, ο νεοεκλεγείς δήμαρχος δήμου Κιλελέρ κ. Θανάσης Νασιακόπουλος, τα μέλη της συντονιστικής επιτροπής του αγώνα κατά των διοδίων, ο κ. Αθανάσιος Βλάχος, ο Πρόεδρος του επιμελητηρίου Λάρισας κ. Δημήτριος Αδάμ, η πρόεδρος ΤΕΕ Μαγνησίας κα. Νάνσυ Καπούλα, ο διοικητής τμήματος τροχαίας Βόλου κ. Αθανάσιος Κουλούρης, ο διοικητής τμήματος τροχαίας Λάρισας κ. Σεραφείμ Καφετζής, ο αναπλ. Διευθυντής αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας κ. Νικόλαος Γιαννέλος, εκπρόσωποι φορέων, υπηρεσιακοί παράγοντες και πολίτες.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.