Ανησυχητικές είναι οι διαστάσεις που λαμβάνει το φαινόμενο των email με απατηλό περιεχόμενο. Τους τελευταίους μήνες ανά διαστήματα καταφτάνουν ως «κύματα» συνεχόμενα τέτοια mail σε λογαριασμούς Λαρισαίων.
Πολύ συχνά mail έρχονται δήθεν από τράπεζες που ζητούν την επιβεβαίωση κάποιων στοιχείων με αφορμή κάποιο «πρόβλημα που δημιουργήθηκε» είτε με τον λογαριασμό, είτε με τις πιστωτικές κάρτες των πολιτών.

Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα πως οι παραλήπτες τέτοιων email σημειώνουν στο Larissanet πως δεν έχουν καν λογαριασμό στην τράπεζα που δήθεν τους στέλνει τέτοια mail και ζητάει στοιχεία.
Οι πολίτες οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να εξετάζουν καλά τη διεύθυνση του αποστολέα και να μην περιορίζονται στην ανάγνωση του ονόματος που χρησιμοποιεί ή στις φωτογραφίες των σημάτων που είναι από κάποια τράπεζα. Με τέτοιους τρόπους οι απατεώνες προσπαθούν με την μέθοδο του «ψαρέματος» να αρπάξουν τους κωδικούς και να αποκτήσουν πρόσβαση στους λογαριασμούς για να αφαιρέσουν χρηματικά ποσά από ανυποψίαστους πολίτες.

Ανά τακτά χρονικά διαστήματα η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προειδοποιεί τους πολίτες για τέτοιου είδους φαινόμενα και τους καλεί να μην δίνουν κανένα στοιχείο με αυτόν τον τρόπο.
Βεβαίως σε συντριπτικό ποσοστό τέτοιου είδους mail αναγνωρίζονται αυτόματα από το μηχανισμό ελέγχου του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τακτοποιούνται στα Spam όμως υπάρχει και ενδεχόμενο (έστω και μικρό) να «ξεφύγουν» κάτι που γεννά κινδύνους. Σε πολλές περιπτώσεις έχουν ειδοποιηθεί και οι τράπεζες στο όνομα των οποίων προσπαθούν να εξαπατήσουν τον κόσμο κάποιοι επιτήδειοι.
Η Eurobank
Πριν λίγες ημέρες η τράπεζα Eurobank, προειδοποιούσε για τις τεχνικές που εφαρμόζουν οι απατεώνες. «Οι απατεώνες στέλνουν απατηλά email ή SMS προσποιούμενοι ότι αποστολέας είναι η τράπεζα των παραληπτών. Σε αυτά τα μηνύματα συνήθως αναφέρουν ότι «έχει παρατηρηθεί ύποπτη δραστηριότητα» στον λογαριασμό ή την κάρτα του αποδέκτη ή ότι «έχει κλειδωθεί ή απενεργοποιηθεί» ο λογαριασμός ή η κάρτα του.
Τα μηνύματα δίνουν κάποιον σύνδεσμο και προτρέπουν τους αποδέκτες να ακολουθήσουν αμέσως τις οδηγίες σε αυτόν για να λυθεί το πρόβλημά τους.
Ωστόσο, ο σύνδεσμος οδηγεί σε απατηλή ιστοσελίδα πανομοιότυπη με αυτήν της τράπεζας των παραληπτών. Οι παραλήπτες δεν αντιλαμβάνονται τη διαφορά κι έτσι συμπληρώνουν κωδικούς e-Banking, Κωδικούς μιας Χρήσης (OTP) και άλλα στοιχεία τους.
Η Πειραιώς
Στο επίσημο σάιτ της Τράπεζας Πειραιώς για το συγκεκριμένο θέμα αναφέρεται μεταξύ άλλων πως «Συνήθως στέλνουν μαζικά emails σε τυχαίους email λογαριασμούς ανυποψίαστων παραληπτών, όπου είτε δελεάζοντάς τους, είτε προσπαθώντας να τους πείσουν ότι είναι αναγκαίο, τους καλούν να πατήσουν σε έναν σύνδεσμο (link) που υπάρχει μέσα στο email. Ο σύνδεσμος αυτός οδηγεί σε ιστοσελίδες που έχουν φτιάξει, οι οποίες μοιάζουν με τις πραγματικές ιστοσελίδες των Τραπεζών, με σκοπό να παραπλανήσουν τους χρήστες, ώστε να πληκτρολογήσουν εκεί τα προσωπικά τους στοιχεία».
Η Τράπεζα ενημερώνει πως «Μπορείτε να προστατευτείτε αποφεύγοντας να ανοίγετε emails από αγνώστους σε εσάς αποστολείς και να μην δίνετε τους κωδικούς σας και τα προσωπικά σας στοιχεία σε sites που δεν γνωρίζετε σε ποιόν οργανισμό ανήκουν».
Αντίστοιχες ανακοινώσεις έχουν εκδώσει κατά καιρούς κι άλλες τράπεζες με τις οποίες εφιστούν την προσοχή των πελατών τους.
Πηγή: Larissanet.gr































