Μοναξιά και φοβίες αντιμετώπισαν στην καραντίνα οι Λαρισαίοι

Η δίμηνη καραντίνα φαίνεται πως ψυχολογικά επηρέασε τους Λαρισαίους οι οποίοι χτύπησαν την πόρτα των κοινωνικών υπηρεσιών ζητώντας βοήθεια. Με τρεις γραμμές στήριξης οι υπηρεσίες του Δήμου στήριξαν και στάθηκαν στο πλευρό των συμπολιτών μας που εκδήλωσαν κυρίως μοναξιά και φοβίες καθώς προσπαθούσαν να διαχειριστούν την κατάσταση που βίωναν. Η προϊσταμένη τμήματος δομών, ένταξης απασχόλησης και ισότητας των φύλων, Κοινωνική Λειτουργός Βασιλική Δοβλατανιώτη μιλά στη larissanet για την στήριξη όσων χρειάστηκαν βοήθεια για να ανταπεξέλθουν καθώς άλλαξε άρδην η πραγματικότητά τους.

Μέσα στο lock down παρουσιάστηκε μεγάλη αύξηση στο κοινωνικό συσσίτιο, ενώ στο πρόγραμμα «βοήθεια στο σπίτι», η αύξηση μέσα στην καραντίνα αυξήθηκε κατά 90%. Κάτι που δείχνει πόση ανάγκη είχαν συνάνθρωποί μας αυτές τις 60 ημέρες, μια περίοδο που για όλους μας άλλαξε η ζωή.

Μοναξιά και φοβίες
Μετά την πανδημία οι κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου έδωσαν μια τηλεφωνική γραμμή για όλο το 24ωρο που αφορούσε σε γενικά ζητήματα που αντιμετώπιζε κάποιος. Ταυτόχρονα δόθηκαν δύο γραμμές κινητών τηλεφώνων στις οποίες απαντούσαν ψυχολόγοι και άλλη μια σταθερή γραμμή για τον ίδιο λόγο. Όποιος είχε την ανάγκη ψυχολογικής υποστήριξης δεν είχε παρά να καλέσει σε αυτές τις γραμμές για να ζητήσει βοήθεια. «Παρατηρήθηκε ότι οι Λαρισαίοι ανέπτυξαν φοβίες, όπως έδειξαν και τα στοιχεία από τις τηλεφωνικές γραμμές. Δεν μιλάμε για ανθρώπους με ψυχικές διαταραχές. Είχαμε οχλήσεις τις μεταμεσονύχτιες ώρες. Ήταν κυρίως άνθρωποι από 35 ετών και άνω κυρίως μοναχικά άτομα. Αρκετά περιστατικά ήταν γυναίκες και κυρίως μέσης ηλικίας. Νομίζω ότι οι Λαρισαίοι μέσα στο lock down δεν άντεξαν την μοναξιά», αναφέρει στη larissanet η Προϊσταμένη τμήματος δομών κα Βασιλική Δοβλατανιώτη.

Είναι σημαντικό ότι αυτό το δίμηνο δεν είχαμε έξαρση της ενδοοικογενειακής βίας. Είναι ίσως μια απόδειξη ότι οι άνθρωποι μέσα από την καραντίνα μάλλον προσπάθησαν να επικοινωνήσουν για να αντέξουν την δύσκολη κατάσταση αφήνοντας στην άκρη τις όποιες διενέξεις.

Αυξήθηκαν σημαντικά οι ανάγκες για συσσίτιο και στο «Βοήθεια στο σπίτι»

Το σημαντικό έργο των Κοινωνικών Υπηρεσιών του Δήμου ήταν μέσα στο δίμηνο της καραντίνας. Εκεί που συνάνθρωποί μας χρειάστηκαν βοήθεια λόγω της έκτακτης κατάστασης. «Από την πρώτη ημέρα της πανδημίας διαφοροποιήσαμε πολλά προγράμματά μας. Μιλάμε με για το κοινωνικό συσσίτιο. Αυτό άλλαξε για να αποφύγουμε τον συγχρωτισμό πριν βιώσουμε την κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Όταν η Πολιτεία πήρε πιο αυστηρά μέτρα το συσσίτιο μετατράπηκε σε κατ’ οίκον», αναφέρει η Κοινωνική Λειτουργός. Το ζήτημα, σύμφωνα με την ίδια, είναι ότι οι ανάγκες του κοινωνικού συσσιτίου αυξήθηκαν. Σε πολλές περιπτώσεις φαίνεται ότι κάποιους οι συνθήκες δεν τους επέτρεψαν να βγαίνουν και να ψωνίζουν. Έτσι εκείνη την περίοδο παρουσιάστηκε αύξηση στο κοινωνικό συσσίτιο 60%.

Μεγάλη δουλειά όμως έγινε και από το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι». Σε αυτό το πρόγραμμα είχαμε αύξηση των περιστατικών που έφτασε το 90%. «Το πρόγραμμα ενισχύθηκε με νοσηλευτές, κοινωνικούς λειτουργούς και οικογενειακούς γιατρούς. Μιλάμε για ανθρώπους ανεξαρτήτου ηλικίας που αντιμετώπιζαν προβλήματα υγείας. Οι νοσηλευτικές υπηρεσίες που μπορούσαμε να παράσχουμε τις παρείχαμε κατ’ οίκον. Επίσης λύναμε όλα τα πρακτικά ζητήματα όπως εξόφληση λογαριασμών, προμήθεια ειδών πρώτης ανάγκης. Ανάλογη ήταν και η βοήθεια του κοινωνικού φαρμακείου μέσα στην πανδημία», επισημαίνει η κοινωνική λειτουργός του Δήμου Λαρισαίων.

Υπενθυμίζουμε ότι κατ’ οίκον διανομή τροφίμων το διάστημα της καραντίνας έγινε και με το πρόγραμμα ΤΕΒΑ. Η διανομή έγινε πραγματικά πόρτα – πόρτα.

Πηγή: Larissanet.gr

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.