FRENZY PROJECTS

Δεκέμβριος του 2016. Μαθητές του 5ου Γυμνασίου Λάρισας συμμετείχαν στην 1η Πανελλήνια Μαθητική Προσομοίωση των Επιτροπών του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου με τίτλο «Μαθητές σε ρόλο διπλωμάτη». Στόχος; Η επιμόρφωση και η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε ζητήματα προστασίας και προάσπισης των δικαιωμάτων του ανθρώπου, αλλά και η γνωριμία και εξοικείωση τους με ζητήματα εφαρμογής των σχετικών διεθνών Συμβάσεων του Ο.Η.Ε. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες, συζητούν, επιχειρηματολογούν, διαφωνούν, παρουσιάζουν. Μέσα από τη διαδικασία αυτή γνωρίζουν τη διαδικασία των Επιτροπών, τη διαδικασία ενός διεθνούς forum, τη διπλωματία όπως αυτή εφαρμόζεται στο πλαίσιο ενός διεθνούς οργανισμού, βασισμένη σε κανόνες διεξαγωγής γόνιμου διαλόγου και στην καλλιέργεια του σεβασμού σε επίπεδο αντιλογίας. Στην 1η Πανελλήνια Μαθητική Προσομοίωση των Επιτροπών του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου με τίτλο «Μαθητές σε ρόλο διπλωμάτη», συμμετείχαν δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της χώρας και της Κύπρου. Ένας μαθητής του 5ου Γυμνασίου ο Παναγιώτης Αργύρης αποσπά το ανώτατο Βραβείο ως ο «Καλύτερος Διπλωμάτης» στην Επιτροπή για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία και συγκεκριμένα το δικαίωμα των Ατόμων με Αναπηρία στην Εργασία και Απασχόληση.

Καταφέρνουμε να συναντηθούμε, μετά από καιρό, βράδυ Τρίτης για να μοιραστώ μαζί του την εμπειρία του, μα πιο πολύ για να καταλάβω πως σκέφτεται στις μέρες μας ένα παιδί 15 χρονών.

Πως αισθάνεσαι μετά τη διάκριση αυτή; Είναι κάτι που μπορεί να σου αλλάξει τη ζωή; Να μεταβάλλει, ενδεχομένως, τις αποφάσεις σου, όσον αφορά το επαγγελματικό σου μέλλον;

Ήταν μια εκπληκτική εμπειρία. Συγκροτημένος διάλογος με επιχειρήματα, απόψεις εκατέρωθεν που διασταυρώνονταν και άλλαζαν, νέα πράγματα που έμαθα. Ναι, θέλω να γίνω διπλωμάτης. Θέλω να ακολουθήσω θετική κατεύθυνση, αλλά μετά θα ήθελα να ασχοληθώ μ’ αυτό.

Τι σε αγχώνει;

Με αγχώνει η σκέψη του αν θα υπάρχουν ευκαιρίες δουλειάς στη χώρα μας, ώστε να μην χρειαστεί να φύγω στο εξωτερικό.

Δεν είναι λίγο νωρίς να σε αγχώνει κάτι τέτοιο;

Μπορεί. Ωστόσο αυτό με αγχώνει.

Τι δεν σου αρέσει στο σημερινό σχολείο;

Δεν μου άρεσε που κατήργησαν το βιβλίο των Θρησκευτικών και κάνουμε τώρα μάθημα από φυλλάδια. Δεν μου αρέσει επίσης ότι δεν υπάρχει πιστοποίηση στις ξένες γλώσσες που διδασκόμαστε.

Αλλοδαποί συμμαθητές;

Κανένα πρόβλημα δεν θα είχα. Νομίζω πως πολλοί από τους δικούς μας είναι πιο προβληματικοί!

Ελεύθερος χρόνος;

Ψάχνω να βρω…

Και όταν βρίσκεις;

Βόλτα τα Σάββατα και πολύ προπόνηση για το αγαπημένο μου άθλημα.

Για πες μου γι’ αυτό

Κάνω Μουάι Τάι. Είναι ένα είδος Kick boxing. Ένα άθλημα αυτογνωσίας και αυτοάμυνας. Κάνω τέσσερα χρόνια, έχω δώσει 16 αγώνες, έχω πάρει δεύτερη θέση στο Πανελλήνιο και τώρα σκέφτομαι μια πρόταση του προπονητή μου να συμμετάσχω στο Πανευρωπαϊκό.

Τσιγάρο;

Δεν καπνίζω

Πόσοι καπνίζουν στην ηλικία σου;

Οι τέσσερις στους δέκα σίγουρα

Πολιτικοί; Ποια η γνώμη σου;

Υπάρχουν καλοί και κακοί. Όπως σε όλα τα επαγγέλματα. Αυτό που μου προκαλεί εντύπωση, τώρα που διαβάζουμε ιστορία είναι «αφού γνωρίζουμε πως παρόμοια πράγματα έχουν γίνει στο παρελθόν, γιατί τα ξανακάνουμε;» Δύσκολη πάντως δουλειά. Κι αυτό που κάνει σήμερα ο Τσίπρας, δύσκολο είναι. Να αναλαμβάνεις μια χώρα σε τέτοια κατάσταση.

Θα ήθελες να ασχοληθείς με τα κοινά;

Ναι, θα ήθελα

Όνειρα;

Σπουδές και οικογένεια

Εκκλησία;

Πάω στην εκκλησία. Όχι όσο συχνά θα ήθελα, αλλά πάω.

Πόσα παιδιά της ηλικίας σου πηγαίνουν στην εκκλησία;

Πέντε στους δέκα, ίσως…

Από πού ενημερώνεσαι;

Από το facebook. Και από την τηλεόραση

Πρότυπο;

Τον μεγάλο μου αδερφό. Στρατιωτική Ιατρική. Έχω ακόμη έναν, που είναι αστυνομικός.

Την προετοιμασία και τη στήριξη των μαθητών του 5ου Γυννασίου είχαν η κ. Δεληζώνα Ζωή – Δ/ντρια του σχολείου και οι καθηγητές Κατσαβός Ιωάννης – Αγγλικής Φιλολογίας και Παπαδοπούλου Κωνσταντίνα – Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας.

Πηγή:larissanet.gr