Τελευταία πτήση για τα «Μάτια»

Στην ιστορία περνάνε πλέον και επίσημα, τα αεροσκάφη RF-4E που αποσύρονται από την ενεργό δράση, με απόφαση της Πολεμικής Αεροπορίας καθώς την Παρασκευή 5 Μαΐου αναστέλλεται η λειτουργία της 348 Μοίρας στην 110 Πτέρυγα Μάχης της Λάρισας.

H 348 Μοίρα Τακτικής Αεροπορίας (MTA) με το διακριτικό «Μάτια» υπήρξε μία από τις αρχαιότερες και ιστορικές Μοίρες της Πολεμικής Αεροπορίας – φέτος συμπληρώνει 64 χρόνια ζωής – και η μοναδική σε ρόλο τακτικής αναγνώρισης.

Η τελετή αναστολής λειτουργίας της 348 ΜΤΑ και της απόσυρσης παράλληλα των αεροσκαφών RF-4E, με περισσότερες από 180.000 ώρες πτήσης, θα γίνει στις 10 το πρωί της Παρασκευής 5 Μαΐου παρουσία της ηγεσίας του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας.

Τα αεροσκάφη αποσύρονται καθώς ξεπεράστηκαν επιχειρησιακά ενώ στο πλαίσιο της εκδήλωσης, «φαντομάδες» θα πετάξουν για τελευταία φορά πάνω από τη Λάρισα, τα τρία εναπομείναντα RF-4E, στη Μοίρα της 110 Πτέρυγας Μάχης.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Η 348 ΜΤΑ, όπως σημειώνεται στο ιστορικό της Μοίρας, είχε «ως αποστολή τη διεξαγωγή Τακτικών Αναγνωρίσεων επ’ ωφελεία και των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, με σκοπό τη συλλογή πληροφοριών, ημέρα και νύχτα και με κάθε καιρό. Επιπλέον, εκτελούσε αποστολές επ’ ωφελεία υπηρεσιών και κοινωνικών φορέων όπως φωτογράφηση πυρκαγιών, οικισμών, οριοθέτηση εκτάσεων κ.α. Επίσης, εκτελούσε αποστολές γενικής υποστηρίξεως Ηλεκτρονικού Πολέμου και συλλογής ηλεκτρονικών πληροφοριών, σε περίοδο ειρήνης, κρίσης και πολέμου».

H 348 MTA «μία από τις αρχαιότερες και ιστορικές Μοίρες της Π.Α. και η μοναδική σε ρόλο Τακτικής Αναγνώρισης», «συγκροτήθηκε αρχικά ως Σμήνος στις 26 Νοεμβρίου του 1953, στην 112 Πτέρυγα Μάχης (Ελευσίνα) με αεροσκάφη F-84G. Οι αποστολές αναγνώρισης εκτελούνταν με τις φωτομηχανές κατακόρυφης σάρωσης τοποθετημένες στο εμπρός τμήμα της αριστερής δεξαμενής καυσίμου στο ακροπτερύγιο.

Στις 5 Ιουλίου του 1954, το Σμήνος μεταστάθμευσε στο αεροδρόμιο της Λάρισας. Στις 5 Μαΐου του 1955, το Σμήνος οργανώθηκε σε Μοίρα, ενώ με την απόσυρση των F-84G άρχισε η παραλαβή των αεροσκαφών RT-33A.

Στις 6 Αυγούστου του 1956, εκτελείται η πρώτη αποστολή με το νεοαποκτηθέν αεροσκάφος RF-84F Thunderflash. Τα νέα αεροσκάφη ήταν εξοπλισμένα με τρεις φωτομηχανές στο ρύγχος για ημερήσιες αποστολές αναγνώρισης. Παράλληλα, άρχισε η σταδιακή απόσυρση των RT-33A, η οποία ολοκληρώθηκε το 1957.

Στις 3 Νοεμβρίου του 1978, το πρώτο Recce Phantom με s/n 77-1761 (το πρώτο από τα συνολικά 8 νέα αεροσκάφη) προσγειώνεται στον διάδρομο της Λάρισας. Στις 29 Μαρτίου του 1991, τα αξιόπιστα RF-84F αποσύρονται από την ενεργό δράση, αφού υπηρέτησαν επάξια στους ελληνικούς ουρανούς για 35 ολόκληρα χρόνια.

Τον Μάιο του 1993, άρχισε η παραλαβή 27 αεροσκαφών RF-4E από τη Γερμανική Αεροπορία προκειμένου να αυξηθεί ο στόλος της Μοίρας. Η παραλαβή των αεροσκαφών ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 1994. Είκοσι αεροσκάφη εντάχθηκαν στη δύναμη της Μοίρας, ενώ τα υπόλοιπα χρησιμοποιήθηκαν ως πηγή ανταλλακτικών για την υποστήριξη του τύπου».

Πηγή: Ελευθερία

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.