Θύματα ηλεκτρονικού εκφοβισμού 20% των μαθητών

Στοιχεία ερευνών παρουσιάστηκαν σε ημερίδα

Θύματα ηλεκτρονικού εκφοβισμού πέφτει ποσοστό 20% των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων, ποσοστό μικρό, σε σχέση με τον σχολικό εκφοβισμό (ένας στους τρεις), αλλά ραγδαία αυξανόμενο, όπως επισημάνθηκε σε ημερίδα στο Συνεδριακό Κέντρο της ΙΜΔ, από τον Σύλλογο Επαγγελματιών Φωτογράφων και Βιντεοληπτών Ν. Μαγνησίας με την υποστήριξη της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος και Αλμυρού και του συμβουλευτικού σταθμού Νέων της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Μαγνησίας.

Όπως ανέφερε η εισηγήτρια του θέματος Χριστίνα Ρούση-Βέργου, επιστημονική συνεργάτης του Εργαστηρίου Εξελικτικής Ψυχολογίας & Ψυχοπαθολογίας, Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ενώ κατά την εφηβική ηλικία παρατηρείται γενικά μείωση των συμβατικών περιστατικών εκφοβισμού/θυματοποίησης στο χώρο του σχολείου, ο εκφοβισμός μέσω της χρήσης των νέων τεχνολογιών φαίνεται πως αυξάνεται συνεχώς.

Επειδή ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός δεν διαφέρει πολύ από το συμβατικό εκφοβισμό (Bullying), η κα Ρούση-Βέργου, εκτίμησε ότι εκτός από την υποστήριξη των θυμάτων, τόσο οι στρατηγικές πρόληψης όσο και οι στρατηγικές παρέμβασης, είναι ανάγκη να αφορούν το σύνολο της σχολικής κοινότητας, με σκοπό την ενδυνάμωση των μαθητών και την θωράκισή τους, απέναντι σε όλες τις μορφές βίας που εκδηλώνονται μέσα και έξω από το σχολείο.

Σύμφωνα με έρευνες, ηλεκτρονικού εκφοβισμού είναι κυρίως κορίτσια ηλικίας 13ως 17 χρονών και συνήθως εκδηλώνεται μέσω διαδικτυακής παρακολούθησης, δυσφήμησης, αποστολής εχθρικών μηνυμάτων, δημιουργία πινάκων με κακοήθη σχόλια, προσωποποίηση με χρήση προσωπικού λογαριασμού, αποκλεισμός του χρήστη από το διαδίκτυο, αποστολή σε τρίτους μυστικών ή εμπιστευτικών μηνυμάτων, βίντεο ή φωτογραφιών, στοχοποίηση μαθητών και εκπαιδευτικών, διανομή υλικού και βιντεοσκόπηση με το κινητό.

Σκιαγραφώντας το προφίλ των δραστών ανέφερε ότι είναι συνήθως ακαδημαϊκά ανεπαρκείς, αγχώδεις, ανασφαλείς και με προτίμηση σε βίαιους τρόπους επίλυσης των προβλημάτων, ενώ επιλέγουν τα θύματα που συνήθως διακατέχονται από άγχος, μοναξιά, δυσκολίες προσαρμογής, έχουν ψυχοσωματικά προβλήματα και χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Μεταξύ των τρόπων αντιμετώπισης της εκδήλωσης πλέον του φαινομένου του ηλεκτρονικού εκφοβισμού, είναι η εκπαίδευση γονιών και εκπαιδευτικών στην αναγνώριση των πιο ευρέως χρησιμοποιούμενων τεχνικών θυματοποίησης. Θα πρέπει να μάθουν στα παιδιά τους να μην δίνουν προσωπικές πληροφορίες και ν’ αντιδρούν άμεσα αν βρεθούν σε μια δύσκολη ή περίεργη κατάσταση (βγαίνοντας από το πρόγραμμα, κλείσιμο κινητού ή Η/Υ). Και τέλος τα παιδιά ν’ αναφέρουν το περιστατικό στον γονέα ή σε ενήλικα.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.