Σκέψεις επέκτασης του λιμανιού προς το «Τσιγκέλι» του Αλμυρού

Η εικόνα τείνει να γίνει συνηθισμένη το σκραπ να ξεφορτώνεται δίπλα στα κρουαζιερόπλοια.
Για μεταφορά δραστηριοτήτων και προσέγγιση σε αεροδρόμιο και σιδηρόδρομο

Στο στόχαστρο και η ανάπτυξη της κρουαζιέρας και η μεταφορά δραστηριοτήτων που ενοχλούν

Σκέψεις για επέκταση του λιμανιού στο Τσιγκέλι Αλμυρού, κάνει ο ΟΛΒ, καθώς το θέμα, τέθηκε ως προβληματισμός σε διημερίδα στο υπουργείο Ναυτιλίας, παρουσία του υπουργού Θοδωρή Δρίτσα, με σκοπό να συγκεκριμενοποιηθεί υπό μορφή στρατηγικού σχεδίου. Τη συνάντηση απασχόλησε και η ανάπτυξη της κρουαζιέρας, στο σκέλος του τουρισμού, το οποίο ο Οργανισμός προωθεί σε συνάρτηση με άλλα λιμάνια της χώρας, όπως ανέφερε, μιλώντας στο «Ράδιο Ένα 102,5» ο πρόεδρος του ΟΛΒ Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος.

Σε διημερίδα που έγινε στο υπουργείο Ναυτιλίας, υπό την αιγίδα της Γ.Γ. Λιμένων και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, παρουσία του συνόλου των προέδρων του Οργανισμού Λιμένα και στελεχών των Οργανισμών, παραβρέθηκε ο υπουργός Θοδωρής Δρίτσας, που εξήγησε τις προθέσεις του υπουργείου για το θέμα της Λιμενικής πολιτικής και τέθηκαν οι βάσεις για μια ενιαία λιμενική πολιτική, που λείπει από τη χώρα, σύμφωνα με τον κ. Σταυριδόπουλο.

Ο πρόεδρος του δ.σ. του ΟΛΒ κ Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος.

«Αυτό που λείπει από τη χώρα είναι μια σαφής θεσμοθετημένη πολιτική, που να λέει τι ακριβώς σκοπεύουμε να κάνουμε ως χώρα για την ανάπτυξη των λιμανιών, την εκμετάλλευση των ευκαιριών που δίνει η ΕΕ μέσω των δικτύων Ευρωπαϊκών Μεταφορών Λιμένων και των χρηματοοικονομικών εργαλείων που μπορεί και θέλει να παράσχει η ΕΕ», δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΛΒ.

Επέκταση στο Τσιγκέλι
Στη συνάντηση, από συζητήσεις και αναλύσεις που έγιναν, είδαμε ότι το λιμάνι του Βόλου έχει συγκεκριμένες δυνατότητες και όχι μόνο ως προς το σημερινό του μέγεθος ή τις υπάρχουσες υποδομές.

Σύμφωνα με τον κ. Σταυριδόπουλο, είναι θέμα πολιτικών αποφάσεων αν και κατά πόσο το λιμάνι του Βόλου μπορεί να μεγαλώσει και να διευρυνθεί ίσως και σε άλλα σημεία του Παγασητικού, με δευτερεύουσες χρήσεις που να μπορούν να μεταφερθούν σε άλλα σημεία (όπως οι οχλούσες δραστηριότητες που απαιτούν μεταφορά σε άλλο σημείο μακριά από την πόλη). Όπως ανέφερε, ο Παγασητικός δίνει ευκαιρίες για να γίνουν άλλες λιμενικές εγκαταστάσεις κοντά στο αεροδρόμιο ή στον σιδηρόδρομο με τη νέα γραμμή που θα δημιουργηθεί.

Στην πορεία στρατηγικό σχέδιο
Στη διημερίδα τέθηκαν τα ζητήματα των δυνατοτήτων επέκτασης και εκμετάλλευσης του συστήματος εμπορευματοκιβωτίων με ενδομεταφορά και άλλα θέματα, ως προβληματισμοί κατ’ αρχήν και με σκοπό να συγκεκριμενοποιηθούν υπό μορφή στρατηγικού σχεδίου.
Σχετικά με την επέκταση του λιμανιού, ο πρόεδρος του ΟΛΒ δήλωσε ότι θα μπορούσε να γίνει στην περιοχή Τσιγκελίου Αλμυρού, που παρέχει πολύ καλές δυνατότητες, που ο Οργανισμός δεν μπορεί να αγνοήσει.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, στη διάρκεια της διημερίδας εξήγγειλε προσλήψεις για τα λιμάνια και ο κ. Σταυριδόπουλος είπε ότι θα γίνουν προσλήψεις και για το λιμάνι του Βόλου, μέσω ΑΣΕΠ, κυρίως τεχνικών, ώστε να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν σε λειτουργικά τμήματα του Οργανισμού.

Ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Τη συνάντηση των προέδρων του ΟΛΒ απασχόλησε το θέμα της περαιτέρω ανάπτυξης της κρουαζιέρας, στο σκέλος του τουρισμού, το οποίο ο Οργανισμός προωθεί σε συνάρτηση με άλλα λιμάνια της χώρας. Για το θέμα, πρόκειται να γίνει σύντομα συνάντηση με εταιρίες κρουαζιέρας και φορείς που τις εκπροσωπούν.

Ο κ. Σταυριδόπουλος εξήγησε, ότι οι εταιρίες κρουαζιέρας είναι πλέον 5-6 μεγάλες και εκπροσωπούνται στη Μεσόγειο από τη MED Cruise και από άλλους φορείς. Πρόθεση του ΟΛΒ είναι να γίνει συνάντηση, για να εξεταστούν οι προοπτικές, σε συνδυασμό και με άλλα λιμάνια της χώρας.

«Θα φροντιστεί το πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου»

Για το ζήτημα του πάρκου του Αγ. Κωνσταντίνου, που ανήκει στον ΟΛΒ και διεκδικεί ο Δήμος Βόλου, ο Θρασ. Σταυριδόπουλος, τόνισε ότι το θέμα παραχώρησης ζωνών που ανήκουν στους Οργανισμούς στους Δήμους, δεν τέθηκε τυχαία από το ΤΑΙΠΕΔ, στη συνάντηση που έγινε προ εβδομάδων.

Όπως ανέφερε, μια σειρά Οργανισμών, μεταξύ των οποίων και ο ΟΛΒ, από την προηγούμενη Διοίκηση, έκαναν τέτοιες σκέψεις και προτάσεις, για χώρους που δεν είναι συνδεδεμένοι με τη λειτουργία του λιμανιού και την παροχή λιμενικών χρήσεων και ανήκουν στη δημόσια περιουσία που έχει παραχωρηθεί στους Οργανισμούς Λιμένων το 2002, να αποχαρακτηριστούν και να μπορέσουν να λειτουργήσουν διαφορετικά.

Προς το ΤΑΙΠΕΔ έγινε σειρά προτάσεων, τόσο από Οργανισμούς, όσο και από Δήμους και το Ταμείο, ζήτησε προθεσμία 3-4 μήνες για να εξετάσει τις προτάσεις που έγιναν. Στις προτάσεις, ανήκει και το πάρκο του Αγ. Κωνσταντίνου και από πλευράς Οργανισμού Λιμένα δεν τίθεται θέμα ότι ενδιαφέρει ο χώρος για λιμενική χρήση.

«Ο Δήμος θεωρεί ότι πρέπει να του παραχωρηθεί και η εκμετάλλευση του χώρου, κάτι που ο ΟΛΒ δεν μπορεί να κάνει, γιατί δεν το επιτρέπει ο νόμος», δήλωσε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος.

Σχετικά με το γεγονός ότι το Δήμο Βόλου δεν ενδιαφέρει η συνέχιση της παραχώρησης του χώρου που είχε γίνει από τον ΟΛΒ μέχρι το 2021, ο κ. Σταυριδόπουλος διαβεβαίωσε ότι θα μεριμνήσει ο Οργανισμός, όσο καλύτερα μπορεί, διότι πρόκειται για κοινόχρηστο χώρο, στον οποίο κινούνται οι πολίτες, για να συμμαζευτεί και να φροντιστεί, παρότι αυτό δεν είναι λιμενική διαδικασία.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.