Χρ. Κάρκας στο Ράδιο ΕΝΑ: Κυκλοφοριακό έμφραγμα από τη μετατροπή της Ιάσονος σε ήπιας κυκλοφορίας

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Ο πρόεδρος των εκπαιδευτών οδήγησης είπε ότι το σχέδιο είναι αφελές, ουτοπικό και επικίνδυνο

Αφελές, ουτοπικό, ακόμη και επικίνδυνο στην πράξη χαρακτήρισε τον σχεδιασμό της Δημοτικής Αρχής για μετατροπή της οδού Ιάσονος από Μπόρελ μέχρι Φιλελλήνων σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, ο πρόεδρος των εκπαιδευτών οδήγησης, λέγοντας ότι ο κλάδος έχει αρνητικά άποψη για το συγκεκριμένο θέμα.
Ο Χρήστος Κάρκας, πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής Μαγνησίας, μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ 102.5 και τον Δημήτρη Καρεκλίδη, τόνισε ότι κάθε πόλη πρέπει να έχει οδικές αρτηρίες, κάποιους δρόμους αρκετά μεγάλους, για την κυκλοφορία των οχημάτων, που δεν πρέπει να μικραίνουν, γιατί θα έρθει το κυκλοφοριακό έμφραγμα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των εκπαιδευτών οδηγών «δεν φαίνεται σχέδιο που μπορεί να λειτουργήσει, είναι από αφελές μέχρι ουτοπικό και στην πράξη είναι επικίνδυνο, γιατί από την Ιάσονος διέρχεται μεγάλος όγκος οχημάτων, αστικά και υπεραστικά λεωφορεία, φορτηγά τροφοδοσίας και απορριμματοφόρα».
Ο πρόεδρος του Σωματείου εξέφρασε απορία πως το είδαν στη μακέτα και πως θα γίνει στην πράξη και τόνισε ότι κάθε πόλη πρέπει να έχει οδικές αρτηρίες για τη διέλευση οχημάτων, οι οποίες, αν στενέψουν, θα προκαλέσουν κυκλοφοριακό έμφραγμα.

Ο κ. Κάρκας ανέφερε ότι το Σωματείο δεν ενημερώθηκε από τον Δήμο για την γνωμοδότηση της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας και πληροφορήθηκε το θέμα από τον Τύπο και ανέφερε ότι ως ιδέα δεν είναι καλή, καθώς υπάρχουν δρόμοι και δρόμοι που μπορούν να γίνει ήπιας κυκλοφορίας, προκειμένου να διευκολυνθούν οι πεζοί, χωρίς να γίνουν ειδικά η Ιάσονος και η Δημητριάδος στενότερες και δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν τα αυτοκίνητα.

Δεν υπάρχει βελτίωση σε Ιάσονος και Δημητριάδος
Ο πρόεδρος των εκπαιδευτών οδηγών είπε ότι στην πόλη του Βόλου δεν υπάρχει βελτίωση στην κυκλοφορία των οχημάτων και υπάρχουν μεγάλα περιθώρια αν ασχοληθεί κάποιος σοβαρά ώστε να έρθουν θετικά αποτελέσματα.
Όσον αφορά στην κυκλοφορία στις κεντρικές αρτηρίες της Ιάσονος και της Δημητριάδος, ο κ. Κάρκας ανέφερε ότι δεν υπάρχει βελτίωση, το σύστημα με τις λεωφορειολωρίδες που έγιναν καταστρατηγείται κατά κόρον, ενώ στην αριστερή λωρίδα που υποτίθεται ότι είναι για την κίνηση υπάρχουν σταθμευμένα αυτοκίνητα και δεν υπάρχει αστυνόμευση.
Ακόμη είπε ότι στο κέντρο, που κατεβαίνει όλος ο κόσμος, υπάρχουν λίγοι χώροι στάθμευσης δικύκλων, ενώ προτρέπεται ο κόσμος να τα χρησιμοποιεί αντί για αυτοκίνητα, τα οποία λόγω έλλειψης χώρων στάθμευσης τα σταθμεύουν στα πεζοδρόμια και δεν μπορούν να περάσουν οι πεζοί. Ο πρόεδρος των εκπαιδευτών είπε ότι θα μπορούσαν να δοθούν 4 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων για να μπουν 50 δίκυκλα, ώστε τα πεζοδρόμια να είναι ελεύθερα.

Βελτιώσεις για μείωση των ατυχημάτων
Αναφερόμενος στα ατυχήματα που τελευταία είναι συχνά στην πόλη, ο κ. Καρκάς είπε ότι γίνονται στις διασταυρώσεις που κάποιος οδηγός κάνει λάθος και εκεί θα μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερες υποδομές για να υπάρχει καλύτερη ορατότητα, ενώ οι κάδοι απορριμμάτων από τις γωνίες που εμποδίζουν θα έπρεπε να μεταφερθούν σε απόσταση από τοις διασταυρώσεις.
Ο πρόεδρος των εκπαιδευτών οδηγών είπε ότι τα ατυχήματα συνήθως γίνονται στις διασταυρώσεις όπου υπάρχουν σταθμευμένα αυτοκίνητα και δεν υπάρχει ορατότητα, ενώ μάστιγα είναι το κινητό τηλέφωνο, που πρέπει να ελαχιστοποιηθεί ή να μηδενιστεί, γιατί αποσπάται μεγάλο μέρος της προσοχής και εύκολα μπορεί να γίνει ένα ατύχημα.

Να γίνει πίστα υποψηφίων οδηγών
Τέλος, ο πρόεδρος παραδέχτηκε την έλλειψη χώρων εκπαίδευσης υποψηφίων οδηγών και είπε ότι εδώ και 3 χρόνια το Σωματείο επιδιώκει να δημιουργηθεί μια πίστα, ώστε οι υποψήφιοι οδηγοί να κάνουν τις δοκιμασίες που πρέπει, με όλου του είδους τα οχήματα (ακόμη και φορτηγά ή λεωφορεία), γιατί σήμερα οι σχολές οδηγών θυμίζουν περιοδεύοντα θίασο, μετακινούμενες από περιοχή σε περιοχή για τις εξετάσεις των οδηγών.
Σήμερα η εκπαίδευση για δίκυκλα γίνεται στο χώρο πάρκιγκ έξω από το Πανθεσσαλικό, αλλά το Σωματείο ζητά έναν χώρο από την Περιφέρεια που θα τον παραχωρήσει για την εκπαίδευση των οδηγών, καθώς ήδη εδώ και 8 χρόνια, ποσό 5 € από κάθε οδηγό που βγάζει δίπλωμα πηγαίνει στην Περιφέρεια, ως έξοδα για τις εξετάσεις. Ωστόσο, επειδή η Περιφέρεια δεν έχει χώρους για να παραχωρήσει για τον σκοπό αυτό, ζητήθηκε προφορικά από τον Δήμο μια έκταση για να παραχωρηθεί.

Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης Ντίνος Στεργιόπουλος

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.