Στα Αιολικά νησιά το ΓΕΛ Αγριάς

Στο πλαίσιο του προγράμματος: ERASMUS + με τίτλο: «STOP FENCES», «Καταργώντας τα εμπόδια», τρεις καθηγήτριες του ΓΕΛ Αγριάς, η κ. Κουμούτση Αναστασία, χημικός, η κ. Κανδήλα Ρεγγίνα, φιλόλογος και η κ. Λαλιά Μαρία φιλόλογος, με έξι μαθητές/τριες : Βαμβάκο Χάρη, Γανωτή Άρη, Ευφραίμογλου Κωνσταντίνα, Κοτσοβό Παναγιώτη, Μίγκα Μαρίσα και Παππά Σταυριάννα είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν στα Αιολικά νησιά της Ιταλίας.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «η διάρκεια του προγράμματος είναι τριετής και λήγει στις 31.08.2022. Στόχοι του προγράμματος είναι η εξοικείωση μαθητών και καθηγητών με τις νέες τεχνολογίες καθώς και η ανάπτυξη των γλωσσικών και επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων. Ο κυριότερος ωστόσο στόχος, όπως φαίνεται και από τον τίτλο του προγράμματος, είναι να λάβουν οι συμμετέχοντες εφόδια μέσω της διαδικασίας της μάθησης. Οι ομάδες εστίασαν σε θέματα, όπως η γνώση του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος κάθε χώρας, η κατανόηση της κοινωνικής και εκπαιδευτικής αξίας της πολιτιστικής κληρονομιάς, η συμβολή της στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή, όπως τα αντιλαμβάνονται οι συμμετέχουσες χώρες, δηλαδή η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ισπανία και το Βέλγιο.

Η συγκεκριμένη επίσκεψη πραγματοποιήθηκε από τις 9 έως τις 13 Μαΐου 2022 στο Λίπαρι της Ιταλίας, το μεγαλύτερο από τα Αιολικά νησιά. Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες από το ενταγμένο στο πρόγραμμα σχολείο, το «ISTITUTΟ ISTRUZIONE SUPERIORE ΙSA CONTI ELLER VAINICHER». Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, μαθητές και καθηγητές συμμετείχαν σε εργαστήρια και εκπαιδευτικές επισκέψεις σε σχέση με τα παραπάνω θέματα, σε διάφορες περιοχές των Αιολικών νησιών.
Πιο συγκεκριμένα, την πρώτη μέρα όλες οι ομάδες συμμετείχαν στην τελετή υποδοχής. Ακολούθησε παρουσίαση της εργασίας του κάθε σχολείου και ξενάγηση στα αξιοθέατα του Λίπαρι. Τη δεύτερη μέρα περιηγήθηκαν στο αρχαιολογικό μουσείο στο οποίο βρίσκονται σημαντικά εκθέματα του ελληνικού πολιτισμού και του ιστορικού παρελθόντος της περιοχής. Στον περιβάλλοντα χώρο ξεναγήθηκαν στο καλοδιατηρημένο αρχαίο ελληνικό θέατρο καθώς και στη νεκρόπολη της περιοχής Ντιάνα. Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στα νησιά Παναρέα και Στρόμπολι, τα οποία έχουν ενεργά ηφαίστεια. Εκεί οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά το εντυπωσιακό φαινόμενο της έκρηξης.
Την επομένη πραγματοποιήθηκε ημερήσια ξενάγηση στους οικισμούς του νησιού. Ακολούθησε εργαστήριο καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων με τη συνδρομή εικαστικού, το οποίο ενθουσίασε τους μαθητές και τους έδωσε τη δυνατότητα να ανακαλύψουν το ταλέντο τους στη ζωγραφική φτιάχνοντας μάσκες της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Η ημέρα έκλεισε με επίσκεψη στο εργαστήριο γεμολόγου και με ενημέρωση για τον τρόπο κατασκευής των κοσμημάτων από τα πετρώματα της περιοχής
Την τελευταία μέρα είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν συνέδριο αναφορικά με το περιβάλλον και την προστασία του, στο οποίο παραβρέθηκε και εκπρόσωπος του ΟΗΕ .Το πρόγραμμα έκλεισε με συζήτηση –αξιολόγηση των δραστηριοτήτων που έλαβαν χώρα.
Κατά τη διάρκεια της επιστροφής η ομάδα μας επισκέφθηκε αρχικά έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς της Σικελίας στους πρόποδες της Αίτνας, την εντυπωσιακά όμορφη πόλη Ταορμίνα. Το ταξίδι τελείωσε με μια σύντομη ξενάγηση στη μεσαιωνική πόλη της Βαλέτας στη Μάλτα.
Αυτή η εβδομάδα αποτέλεσε για όλους μας μια ξεχωριστή εμπειρία, γιατί είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε ανθρώπους από άλλες χώρες, να ανταλλάξουμε απόψεις για τα εκπαιδευτικά μας συστήματα και να ανοίξουμε διαύλους επικοινωνίας για μελλοντική συνεργασία».

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.