Στο πλευρό του ΓΕΛ Αγριάς και το Γυμνάσιο- Λένε όχι στην ίδρυση ΓΕΛ στα Καλά Νερά

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

Αναστάτωση επικρατεί στη σχολική κοινότητα της Αγριάς, μετά την αντίδραση των καθηγητών του ΓΕΛ στην ίδρυση Λυκείου στα Καλά Νερά, με τους ίδιους να τονίζουν ότι μία τέτοια εξέλιξη, θα υποβαθμίσει το ήδη υπάρχον ΓΕΛ Αγριάς. Στο πλευρό τους όμως οι καθηγητές του Λυκείου έχουν και τον Σύλλογο καθηγητών του Γυμνασίου Αγριάς, που με ανακοίνωσή του εκφράζει τη συμπαράστασή του στους καθηγητές και όλη τη σχολική κοινότητα του ΓΕΛ και τάσσεται κατά της ίδρυσης Λυκείου, στα Καλά Νερά.

Ειδικότερα, ο Σύλλογος των καθηγητών του Γυμνασίου Αγριάς στην ανακοίνωσή του «εκφράζει τη συμπαράστασή του στο Γενικό Λύκειο Αγριάς αλλά και τον δικό του προβληματισμό για το ενδεχόμενο ίδρυσης Γενικού Λυκείου στα Καλά Νερά. Θεωρούμε, μάλιστα, ότι μία τέτοια απόφαση αφορά πρώτα από όλα τη δική μας σχολική κοινότητα, καθώς όσοι μαθητές μας επιλέξουν αυτόν τον τύπο σχολείου τα προσεχή χρόνια θα φοιτήσουν σε ένα μικρότερο Γενικό Λύκειο με λιγότερες μαθησιακές και μορφωτικές ευκαιρίες.
Η ίδρυση ενός σχολείου είναι θετικό γεγονός, όταν συνοδεύεται από τις κατάλληλες παιδαγωγικές, δημογραφικές, λειτουργικές και δημοσιονομικές προϋποθέσεις.
Τα τελευταία χρόνια οι δημογραφικές αλλαγές και η μείωση του μαθητικού πληθυσμού στην περιοχή μας δε δικαιολογούν την ανάγκη ίδρυσης μιας νέας σχολικής μονάδας, σε μικρή απόσταση από ένα μεσαίο και όχι μεγάλο σχολείο, όπως το ΓΕΛ Αγριάς. Μικρότερο σχολείο σημαίνει περισσότεροι εκπαιδευτικοί μετακινούμενοι από σχολείο σε σχολείο, καθώς ο νόμος θέτει συγκεκριμένες προϋποθέσεις για την κάλυψη οργανικής θέσης. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν δεσμούς με τη σχολική τους μονάδα και να συμβάλλουν στη βελτίωση του παιδαγωγικού και μαθησιακού κλίματος σε αυτή.
Ένα μεγαλύτερο σχολείο μπορεί να επωφεληθεί από οικονομίες κλίμακος, καθώς κατανέμονται πιο αποτελεσματικά οι πόροι για διοικητικές θέσεις, συντήρηση εγκαταστάσεων, αγορά εξειδικευμένου εξοπλισμού για τα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής. Ακόμη, σε ένα μεγαλύτερο σχολείο μπορούν να χρηματοδοτηθούν πιο εύκολα οι απαραίτητες υποδομές, όπως αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, βιβλιοθήκες ή αθλητικές εγκαταστάσεις.
Το κυριότερο, όμως, όφελος ενός μεγαλύτερου σχολείου αφορά την ίδια τη μορφωτική – εκπαιδευτική αποστολή του. Ένα μεγαλύτερο Λύκειο προσφέρει τη δυνατότητα να οργανώνονται με επιτυχία εξωδιδακτικές δράσεις, όπως εκπαιδευτικοί όμιλοι ή περιβαλλοντικά και πολιτιστικά προγράμματα, δραστηριότητες που προσφέρουν στους μαθητές περισσότερες ευκαιρίες να εξερευνήσουν τα ενδιαφέροντά τους και να προετοιμαστούν για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σε ένα σχολείο με μεγαλύτερο μαθητικό σώμα τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να επικοινωνούν αποτελεσματικά και να αναπτύσσουν καλύτερα διαπροσωπικές σχέσεις. Στις ομαδικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις καλλιεργείται η ενσυναίσθηση και η ικανότητα διαχείρισης συγκρούσεων. Ακόμη, μέσα από ανταλλαγές μαθητών και ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το Erasmus+, στα οποία συμμετέχει με μεγάλη επιτυχία το ΓΕΛ Αγριάς, οι μαθητές αποκτούν εμπειρίες που τους βοηθούν να κατανοήσουν και να αποδεχθού διαφορετικές κουλτούρες. Αυτές οι ευκαιρίες συμβάλλουν στη συνολική ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών, βοηθώντας τους να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένους και υπεύθυνους πολίτες. Τέλος, ένα μεγαλύτερο σχολείο με τη δράση του έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί ευρύτερο κοινωνικό αντίκτυπο, κάτι που μπορεί να ενισχύσει περαιτέρω την εκπαιδευτική του προσφορά.
Με βάση τα παραπάνω κρίνουμε αναγκαίο να στηρίξει η πολιτεία το Γενικό Λύκειο Αγριάς και να μην προχωρήσει στην ίδρυση ενός ακόμη Γενικού Λυκείου στην περιοχή, καθώς δεν πληρούνται οι αναγκαίοι όροι για τη δημιουργία του».

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.