Το ΕΠΑΛ Αγριάς ταξίδεψε στην Ιρλανδία με πρόγραμμα Erasmus

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

Μια επαγγελματικά εποικοδομητική και ταυτόχρονα συναρπαστική εμπειρία είχαν εννέα μαθητές και τέσσερις μαθήτριες του Επαγγελματικού Λυκείου Αγριάς- “Βαγγέλης Παπαθανασίου» στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας από τις 9 ως τις 22 Φεβρουαρίου 2025. Το ταξίδι αυτό υλοποιήθηκε με τη συμβολή της Διαπίστευσης Erasmus, η οποία χρηματοδοτεί σε ετήσια βάση το σχολείο για να οργανώνει δραστηριότητες επαγγελματικής ανάπτυξης μαθητών και εκπαιδευτικών στο εξωτερικό.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν σε εκπαίδευση που αφορούσε στην ανάπτυξη του επιχειρηματικού πνεύματος και των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και πιο συγκεκριμένα της επικοινωνίας, συνεργασίας, δημιουργικότητας και κριτικής σκέψης. Η δραστηριότητα περιλάμβανε θεωρία και πρακτικές ασκήσεις σε ομάδες, όπως επίσης και επισκέψεις σε επιχειρήσεις και ενημέρωση για την κουλτούρα τους και τη γενικότερη πολιτική που ακολουθούν.
Ο οργανισμός υποδοχής στο Δουβλίνο Europass Teacher Academy είχε διευθετήσει, ώστε η ομάδα Erasmus να επισκεφθεί την Google, όπου η κ. Da Silva τους ξενάγησε στις εγκαταστάσεις και απάντησε σε ερωτήσεις αναφορικά με τα προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης και την προστασία των χρηστών, τις ευκαιρίες για εργασία, τις εργασιακές συνθήκες και τη γενικότερη πολιτική της εταιρίας. Να σημειωθεί ότι στο Δουβλίνο βρίσκονται οι δεύτερες σε μέγεθος εγκαταστάσεις της εταιρίας στον κόσμο με δώδεκα πολυώροφα κτίρια και 9.600 εργαζομένους. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στα γραφεία της Microsoft και ενημέρωση για τις μεθόδους προώθησης ψηφιακών προϊόντων από το κ. Romero, εργαζόμενο στον τομέα αυτό. Εκτός αυτού, συζητήθηκε η συμβολή της εφαρμογής τεχνητής νοημοσύνης Co-Pilot στην καθημερινότητα και την εργασία, παρουσιάστηκαν εφαρμογές και προγράμματα της Microsoft και αναλύθηκε ο βαθμός κοινωνικής ευθύνης της εταιρίας.

Για τους μαθητές της Γεωπονίας, αλλά και για όλους όσους ενδιαφέρονται για το περιβάλλον, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η Φάρμα Airfield, στην οποία εφαρμόζεται η αναγεννητική πρακτική της κυκλικής βόσκησης, ώστε τα εδάφη να ανακάμπτουν με φυσικό τρόπο. Ο τομέας Υγείας και Ευεξίας είχε την ευκαιρία να γνωρίσει την τεχνική άσκησης του σώματος και του μυαλού MovNat, μιας μεθόδου που αξιοποιεί τις φυσιολογικές κινήσεις του σώματος στο φυσικό περιβάλλον. Τέλος, η ενημέρωση στο ξενοδοχείο Dublin One έδωσε στους συμμετέχοντες πολύτιμες πληροφορίες για τη διαχείριση μιας μεγάλης τουριστικής μονάδας στο κέντρο ενός σημαντικού τουριστικού προορισμού, η οποία αποτελεί μία πολυπολιτισμική επιχείρηση με εργαζομένους από όλον τον κόσμο, συνεργαζόμενους αρμονικά μεταξύ τους.
Στο περιθώριο των επαγγελματικών τους υποχρεώσεων οι συμμετέχοντες βίωσαν την ιστορία και την κουλτούρα των Ιρλανδών με περιηγήσεις σε τοπία, κάστρα και μνημεία εξαιρετικού ενδιαφέροντος, επισκέψεις σε μουσεία και χώρους τέχνης, ενημέρωση στο μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της Ιρλανδίας, το Trinity College, γεύματα σε παραδοσιακές Ιρλανδέζικες pubs, μαθήματα Ιρλανδέζικου χορού, Ιρλανδέζικες κινηματογραφικές ταινίες και βόλτες στο κέντρο του Δουβλίνου.

Για τους συμμετέχοντες ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία και μία σημαντική ευκαιρία να εμπλουτίσουν τις επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητές τους και κατ’ επέκταση το βιογραφικό τους. Ήταν, επίσης, μία δοκιμή των ικανοτήτων τους να διαβιώσουν σε μία μακρινή χώρα χωρίς τις οικογένειές τους και να επικοινωνήσουν σε μία ξένη γλώσσα. Το αρχικό άγχος, όμως, γρήγορα μετατράπηκε σε ενθουσιασμό και προσμονή. “Στην αρχή του ταξιδιού είχα άγχος γιατί θα έπρεπε επισκεφτούμε μία χώρα που δεν έχω ξαναπάει,” παραδέχεται ο μαθητής Θανάσης Ξεφτέρης. Και καταλήγει για την εμπειρία του: “ Θα το συνιστούσα ανεπιφύλακτα γιατί, πέρα από αυτά που μαθαίνεις για την Επιχειρηματικότητα και όλα τα υπόλοιπα, είναι το ότι μαθαίνεις να είσαι και συνεπής και υπεύθυνος”, ενώ κάνει μνεία στο γεγονός ότι τα έξοδα καλύπτονται πλήρως από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus. Ως μαθητή του Τομέα Πληροφορικής, δήλωσε ότι ιδιαίτερη εντύπωση του προκάλεσε η επίσκεψη στη Google και τη Microsoft “ όπου μας έμαθαν πως να δουλέψουμε σε επιχειρήσεις τόσο μεγάλες όσο αυτές η ακόμα και στις ίδιες.” Ο συμμαθητής του Αναστάσης Κόνιαρης εξηγεί για την ανυπομονησία, τη χαρά αλλά και το άγχος της προσμονής: “ Ήταν επειδή δεν ήξερα πώς είναι να μένεις μακριά από το σπίτι σου χωρίς την οικογένειά σου για δεκατέσσερις ημέρες. Ωστόσο, αισθάνεται τυχερός που συμμετείχε: “Αν είχα ποτέ ξανά τη δυνατότητα να ταξιδέψω με έξοδα καλυμμένα από κάποιο πρόγραμμα δεν θα έχανα την ευκαιρία, διότι είναι εμπειρία ζωής.” Επίσης, δηλώνει εντυπωσιασμένος από τους χώρους και τις παροχές της Ακαδημίας, όπου λάμβανε χώρα η εκπαίδευση της ομάδας. Τέλος, ο συμμαθητής τους Θοδωρής Πανταζόπουλος αναφέρει: “Το Erasmus στη Ιρλανδία ήταν μια εκπληκτική εμπειρία. Το πρόγραμμα ήταν πολύ καλά οργανωμένο και γεμάτο με ενδιαφέρουσες δραστηριότητες. Οι επισκέψεις στην Google και τη Microsoft ήταν από τις αγαπημένες μου δραστηριότητες του προγράμματος και μας έδωσαν μια ιδέα για το πώς θα ήταν να δουλεύεις σε μια τόσο μεγάλη εταιρεία και το εργασιακό της περιβάλλον. Τα μαθήματα επιχειρηματικότητας και των 4C’s [σημ. δεξιοτήτων του 21ου αιώνα] ήταν επίσης πολύ ωφέλιμα. Θα πρότεινα το Erasmus ανεπιφύλακτα σε όλους γιατί προσφέρει νέες εμπειρίες και πρακτικές γνώσεις. Θα συμμετείχα ξανά αν υπήρχε η ευκαιρία.”
Την ομάδα Erasmus αποτελούσαν οι: Μέτι Ασλλάνι, Θάλεια Ζιαμπά, Νικόλας Καλάι, Χρυσάνθη Καμήτσου, Νάσος Καρανίκας, Γιώργος Κολτούκης, Αναστάσης Κόνιαρης, Ευαγγελία Κρινάκη, Γιώργος Μανώλας, Θανάσης Ξεφτέρης, Θοδωρής Πανταζόπουλος, Ελένη Φιλίππου, Δημήτρης Χαλκιάς, μαθητές και μαθήτριες των Τομέων Γεωπονίας, Διοίκησης και Οικονομίας, Πληροφορικής, Υγείας και Ευεξίας. Την ευθύνη των συμμετεχόντων είχαν την πρώτη εβδομάδα η Δρ Βάσσα Παρασκευά, Διευθύντρια του σχολείου, και η κ. Μαρία Μπάτσιου, εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας και συντονίστρια Erasmus και τη δεύτερη εβδομάδα ο κ. Δημήτρης Κράββαρης και ο κ. Νίκος Δώνος, καθηγητές Μαθηματικών.
Όπως επισημαίνει η Διεύθυνση του σχολείου «η απόλυτα επιτυχής διεξαγωγή της κινητικότητας στην Ιρλανδία έχει ενισχύσει περαιτέρω την ευρωπαϊκή ταυτότητα του σχολείου και τη φήμη του ως εκπαιδευτικού ιδρύματος που ενδιαφέρεται να παρέχει δυνατές εμπειρίες στους μαθητές του και να ανοίγει νέους επαγγελματικούς ορίζοντες για εκείνους. Ήδη έχει κατατεθεί αίτηση χρηματοδότησης για περισσότερες δράσεις κατά το επόμενο σχολικό έτος, ώστε να συνεχιστεί η ανοδική πορεία του Επαγγελματικού Λυκείου Αγριάς- « ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ»».

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.