Απ. Οντόπουλος: «Η ακρίβεια έπληξε την πασχαλινή εμπορική αγορά- Περιμέναμε καλύτερη κίνηση»

Την εμπορική αγορά Βόλου ενισχύει ο εσωτερικός τουρισμός

Αυξημένη ήταν η κίνηση στην εμπορική αγορά του Βόλου την περίοδο της Μ. Εβδομάδας με πολλούς, μικρούς και μεγάλους, αλλά και πολλούς επισκέπτες να κατακλύζουν την Ερμού αλλά και τους υπόλοιπους δρόμους της πόλης. Ωστόσο, η κίνηση αυτή δεν ήταν αντίστοιχη και με τους τζίρους των εμπόρων, όπως είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Απόστολος Οντόπουλος.

 

«Γενικότερα όλοι πέφτουν στην παγίδα ότι βλέπουν αρκετό κόσμο να κυκλοφορεί. Αυτό όμως δεν σημαίνει βέβαια ότι γίνονται οι αντίστοιχοι τζίροι. Ήταν μια πασχαλινή περίοδος που περιμέναμε να ήταν λίγο καλύτερη. Όλα αυτά υπό τη σκιά της ακρίβειας, που συνεχίζει να μας ταλαιπωρεί, να ταλαιπωρεί πολύ έντονα τα νοικοκυριά.

Σύμφωνα με την επίσημη έρευνα της ΕΣΕΕ το πασχαλινό τραπέζι φέτος ήταν από 16 έως 20% ακριβότερα κι αυτό λέει πάρα πολλά για το ποιες ήταν οι προτεραιότητες που έθεσε κάθε πολίτης και κάθε καταναλωτής. Προτεραιότητα ήταν το πασχαλινό τραπέζι, η διασκέδαση, να εκμεταλλευτεί κάποιος το τριήμερο, που δημιουργήθηκε  και η κάλυψη καταναλωτικών αναγκών ήρθε σε δεύτερη μοίρα», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Οντόπουλος, σχολιάζοντας ότι η πασχαλινή περίοδος δεν κρίνεται ικανοποιητική, γεγονός που επιφέρει προβληματισμό για το πως θα κινηθεί η επόμενη περίοδος.

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου το Πάσχα φέτος ήταν αργά κι αυτό δε βόλεψε αρκετούς εμπορικούς κλάδους όπως η ένδυση και η υπόδηση. Τα πρωτεία όπως κάθε φορά στην κίνηση είχαν τα παιδικά υποδήματα, τα είδη σπιτιού, οι πασχαλινές λαμπάδες, ουσιαστικά οι  υποχρεώσεις που έχουν οι νονοί προς τα βαφτιστήρια.

«Από εκεί και πέρα στρέφουμε το βλέμμα μας στην καλοκαιρινή περίοδο που ευελπιστούμε να πάει καλά σε συνδυασμό με τον τουρισμό, καθώς η καλοκαιρινή περίοδος θα καθορίσει κατά πολύ την χριστουγεννιάτικη περίοδο, δηλαδή το τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Έχει αποδειχθεί ότι όποτε λειτουργεί καλά ο τουρισμός,  αυτό αποτυπώνεται πάντα στο τελευταίο τρίμηνο του έτους. Αυτό έχουμε παρατηρήσει τα τελευταία 15 χρόνια που διενεργούμε και αντίστοιχες έρευνες. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να δουλέψει ο τουρισμός, ο τουρισμός είναι το «κλειδί» για το σύνολο της οικονομίας και είναι πολύ σημαντικό να δημιουργηθούν οικονομίες κλίμακας και να υπάρχουν έμμεσα οφέλη και για τους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας», επεσήμανε.

Η τοπική εμπορική αγορά ενισχύεται από τον εσωτερικό τουρισμό

Ο κ. Οντόπουλος όμως αναφέρθηκε και στην κρουαζιέρα κι αν ο περιορισμένος αριθμός κρουαζιερόπλοιων φέτος θα επηρεάσει την εμπορική αγορά της πόλης. Σύμφωνα με τον ίδιο η τοπική εμπορική αγορά αποκομίζει οφέλη από τον εσωτερικό τουρισμού, από Αθηναίους, Θεσσαλονικείς και  όσους επισκέπτονται την περιοχή  για Σαββατοκύριακα, ενώ η κρουαζιέρα δεν επιφέρει άμεσα οφέλη στην εμπορική αγορά.

«Η κρουαζιέρα δεν θα το έλεγα ότι εμάς, ως εμπόρους μας ευνοεί γιατί δεν είμαστε η επιλογή των τουριστών για τις αγορές. Παρόλα αυτά δεν θέλω να υποβαθμίσω τη σημαντικότητα της κρουαζιέρας, γιατί λειτουργούν άλλοι κλάδοι και προκύπτουν έμμεσα οφέλη. Άμεσα οφέλη όμως από την κρουαζιέρα, ο εμπορικός κόσμος δεν έχει.  Και τουλάχιστον έτσι όπως είναι οργανωμένη η κρουαζιέρα τοπικά. Εάν φτάσουμε σε ένα σημείο που να μπορούμε να εκμεταλλευτούμε και να δημιουργήσουμε αξία μέσα από την οργάνωση για την κρουαζιέρα, εκεί θα προκύψουν κι άλλα δεδομένα. Εμάς μας ενδιαφέρει ο εσωτερικός τουρισμός,  όσοι επισκέπτονται την περιοχή μας και αφήνουν χρήματα στον τόπο με μεγάλη συχνότητα», τόνισε τέλος ο κ. Οντόπουλος.

Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου

 

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.